Toon posts:

OpenOffice.org start en sluit direct weer af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kheb OpenOffice 1.0.2 gedownload, geinstalleerd etc, en alles werkte....
Maar nu als ik een openoffice applicatie opstart dan sluit ie zich meteen ook weer af.... Dus ik kan
niets down, ik zie alleen de titelbalk verschijnen en het bestand dat ie laad...

Ik heb al geprobeerd opnieuw te installeren, opnieuw downloaden maar niets schijnt te werken....

Ik heb RedHat 7.3, met standaard software niets raars, en OpenOffice 1.0.2

Ik heb geen idee waar het aan ligt.....

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
start hem eens in een console. Waarschijnlijk (denk ik dan) een segfault. (sig 11)

Verwijderd

Topicstarter
Nee hij geeft gewoon mijn prompt terug alsof er niets aan de hand is.... MAar wat is een segfault?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 17:44:
Nee hij geeft gewoon mijn prompt terug alsof er niets aan de hand is.... MAar wat is een segfault?
Een foutmelding die meestal duidt op brakke hardware. Daarna raden we meestal aan om memtest86 te zoeken en te draaien, deze test het geheugen, wat meestal het probleem is.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• LollieStick
segfault betekent segmentation fault (segmentatie fout) en kan duiden op verkeerde optimalisaties of op brakke hardware zoals moto-moi al zegt :)

Verwijderd

Dat heb ik bij versie 1.0 wel gehad... Twee keer achter elkaar opstarten hielp dan (wel bijzonder irritant trouwens). Met RedHat's bijgeleverde OO.org heb ik nergens last van...

• LollieStick
Kijk eens in /tmp of er tijdelijke bestanden zijn en in /var/run of er misschien een OO pid file is. Zoja, verwijder deze en start OpenOffice opnieuw :)

[ Voor 14% gewijzigd door LollieStick op 19-03-2003 18:32 ]

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Bij OO 1.0.0 had ik daar ook last van. Helpt het als je het bestand '.user60.rdb' uit je home-dir verwijderd?

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:24
Pff ik schrok al... door de topictitel dacht ik even dat OpenOffice.org ermee ging kappen.

Verwijderd

Dan zullen we dat even fixen :)

• im_ik
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2025

im_ik

dat ben ik dus

ajvdvegt schreef op 20 maart 2003 @ 11:55:
Bij OO 1.0.0 had ik daar ook last van. Helpt het als je het bestand '.user60.rdb' uit je home-dir verwijderd?
He das toevallig...sinds gister werkte oo bij mij niet meer, en had nog geen tijd gehad om het te fix'en..
Maar dit was het prob dus, thx :)

Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik wordt een beetje moederloos... als ik ',user60.rdb' verwijder helpt dat niets, en het bestand wordt meteen weer aangemaakt als ik OO heb opgestart (die zich dan meteen weer afsluit), in /tmp staat wel temp bestanden maar volgens mij geen van OO... ook in /var/run staat geen OO pid bestand denk ik. Tenminste de bestandsnamen zijn niet zo dat ik denk van: 'hmm dit zal wel een OO bestand zijn... '

Iemand nog meer goede ideeen?
Pagina: 1