DVD's kopieren

Pagina: 1
Acties:

• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:59
Hoi,
ik zit al een tijdje met een vraag, waar ik niet een duidelijk antwoord op kan vinden.
Met de mooie technieken van tegenwoordig kunnen we zelf dvd'tjes maken. Maar tegenwoordig zijn een hoop films op dubbellayerd dvd's gezet (DVD-9).

Zijn er ook DVD(-9)-R of DVD(-9)+R te koop? en kunnnen dvd branders van tegenwoordig al dubbellayerd branden?

Want stel ik wil een backup maken van mn filmcollectie dan passen die DVD-9 films niet op gewone 4.7gb DVD+R (DVD-5 naar mijn idee). En dan zou ik moeilijk moeten doen door ze te splitsen in tweeen ofzo!(?)

Kan iemand mij hier meer over vertellen??

Bladiebla!

Verwijderd

dvd2one en pinnacle instant copy.... Google'n en klaar... Dit zijn beide programma's welke de originele DVD's transcoden en zo klein maken dat ze op een DVD-5 passen..

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 16:54 . Reden: uitleg toch maar... ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:49

momania

iPhone 30! Bam!

Voor zover ik weet zijn die er nog niet. Zowel de branders als de DVD's niet.
(iig niet voor de commerciele markt)

[ Voor 8% gewijzigd door momania op 19-03-2003 16:55 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

TuLPMaN schreef op 19 March 2003 @ 16:51:
Hoi,
ik zit al een tijdje met een vraag, waar ik niet een duidelijk antwoord op kan vinden.
Met de mooie technieken van tegenwoordig kunnen we zelf dvd'tjes maken. Maar tegenwoordig zijn een hoop films op dubbellayerd dvd's gezet (DVD-9).

Zijn er ook DVD(-9)-R of DVD(-9)+R te koop? en kunnnen dvd branders van tegenwoordig al dubbellayerd branden?

Want stel ik wil een backup maken van mn filmcollectie dan passen die DVD-9 films niet op gewone 4.7gb DVD+R (DVD-5 naar mijn idee). En dan zou ik moeilijk moeten doen door ze te splitsen in tweeen ofzo!(?)

Kan iemand mij hier meer over vertellen??
Die films moeten ge-resampled worden naar een lagere resolutie / bitrate, waardoor ze wel op een 4.7GB DVD passen. Dubbellayered branden kan (nog) niet.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03 13:55
er bestaan geen DVD-R's in DVD-9 formaat... Bij opus kan je wel dubbelzijdige dvd-r's krijgen... Maar dan moet je idd halverwege de film de dvd omdraaien...

Het splitsen kan je bijvoorbeeld doen met dvdxcopy... Voordeel van deze manier is wel dat je exact dezelfde kwaliteit houdt, en je kan de menu's en extra's behouden... Nadeel is dat je tijdens de film dus moet wisselen...

Andere manier is comprimeren... Voor mijn eigen backups gebruik ik daar dvd2one voor... Is geen duur proggie... Die haalt alle menu's en extra's weg, en comprimeert dan nog tot exact 1 dvd-r (of +r). Die extra's boeien me altijd wat minder... Maar zo blijft mijn film-collectie tenminste netjes...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Ja er bestaan grotere dvd r's maar dan moet je ook een compatible brander hebben, en die zijn veel duurder.
Wel zijn er progtamma's die een dvd voor je op 2 dvd r's branden (DVDXcopy van 321Studios en Davideo onDVD van G Data)

Do as I say, don't do as I do.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-03 20:45

TheVMaster

Moderator WOS
Ik gebruik er DVDXCopy voor (om hem te rippen naar me harddisk) en dan die ISO file koppelen als virtuele cd (mbv DaemonTools) en dan met Pinaccle Instant Copy kopieeren :) Werkt perfect en zo blijven de origineeltjes tenminste onbeschadigt :)

Verwijderd

TheVisionMaster schreef op 19 maart 2003 @ 17:00:
Ik gebruik er DVDXCopy voor (om hem te rippen naar me harddisk) en dan die ISO file koppelen als virtuele cd (mbv DaemonTools) en dan met Pinaccle Instant Copy kopieeren :) Werkt perfect en zo blijven de origineeltjes tenminste onbeschadigt :)
Zijn er geen rippers die dit rechtstreeks doen? Zodat je niet eerst een ISO krijgt maar een video_ts dir? Dat zou namelijk eenvoudigerder zijn toch?

Verwijderd

Ik rip met DVD decrypter naar iso voor een DVD-5 en naar Video_ts voor een DVD-9 , daarna gebruik ik InstantCopy om hem te verkleinen en eventuele extra's te verwijderen .
DVD-9 branders komen er nooit want die worden geperst en niet afzonderlijk gebrand .
Grotere dvd r's zijn er wel maar die moet je omdraaien , dubbellaag dvd r's zijn leeg niet te koop .
Pagina: 1