Current song weergeven op shoutcast webpagina en in WinAmp

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 20:03

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Beetje aan het speuren geweest, maar niets kunnen vinden.

Er is een mogelijkheid om op de shoutcast webpagina een curent song op te vragen, echter, ik krijg daarvan niets in beeld.

Mijn vermoeden is dat dit komt omdat ik de shoutcast server en winamp alletwee op afzonderlijke machines heb draaien. De server draait op mijn gateway en winamp3, met oddcast plugin, laatste versie draait op mijn werkstation.

Ik kan het in de help en readme's van WinAmp, Oddcast of Shoutcast niet terugvinden, maar als ik met winamp inlog op mijn server wordt alleen zender info weergegeven (mijn servernaampje zeg maar) Maar niet welk nummer ik op dat moment aan het uitzenden ben.

Kan dat? Een maat van mij heeft dat wel, maar hij heeft winamp3 en shoutcast dus op één machine draaien. Ook ziet hij op de http://server:8000/played.html welke song hij speelt en ik dus niet. :(

Heeft iemand informatie over hoe dit voor elkaar te krijgen, of kan iemand mij in de juiste richting wijzen? Documentatie lijkt erg schaars op dit gebied :'(

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt het gewoon wel als je beide op dezelfde machine zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Wellicht maar das nu net wak nie wil.. Beetje distributed computing snappie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je had toch ook zoon combinatie in winamp dat je control+f deed ofzo en dat hij van je playlist een html site maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
euh.. dat is niet echt wat ik bedoel. De shoutcast server heeft de mogelijkheid om de titel van de song die gespeeld wordt door winamp weer te geven, maar ik krijg idt dus niet voor elkaar.... Ik heb een sleutel gevonden in de ini die ervoor zou moeten sorgen dat de titel weergegeven wordt, maar dat doet hij dus niet. Ik heb in oddcast wel gezien dat er metadata meegezonden wordt met de stream, zijnde de titel, maar op de een of andere manier leest de server die data niet uit en geeft hem dus ook niet weer...
What to do??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
beetje raar misschien maar #played.radio @ quakenet daar gebruiken ze dezelfde spullen... mocht het echt niet lukken kan je het daar misschien vragen

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in je winamp plugin staat bij instellingen om te connecten yellow pages en daar kan je het wel vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Dat is de shoutcast plugin waar je het over hebt. Ik gebruik winamp3 en daar werkt shoutcast niet bij, dus ben ik aangewezen op oddcast. En ik heb het idee dat die dus wel de titel meestuurt met de stream, maar hij wordt door de server niet opgepakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Schopje...
Iemand nog ideeën? Ik wil dit echt graag aan de praat krijgen en met de info die ik vind op het internet kom ik er niet uit... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm ik heb me shoutcast gecombineerd met http://www.oddsock.org/tools/gen_songrequester/

www.hilfinger.org kijk maarus ff > Daarnaast heeft www.shoutcast.com een heel goed forum met goede tips voor beginnende webcasters
Pagina: 1