Toon posts:

Programma automatisch afsluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi

Sommige gebruikers bij ons in het netwerk sluiten een bepaald programma niet af wanneer ze klaar zijn met werken. Aangezien ik niet fulltime bezig ben met het netwerk, gebeurt het ook weleens dat pc's aan blijven staan en dat bij het backuppen die files overgeslagen worden. Aangezien dit files zijn van de administratie e.d. wil ik wel dat die gebackupt worden.

Het programma waar het om gaat wordt gestart via een snelkoppeling vanuit een servershare op de clients.

Het netwerk is niet erg groot: 1 windows 2000 server met 8 windows xp prof. clients.

Hoe kan ik zorgen dat het programma aan het eind van de dag wordt afgesloten, kan ik dit bijv. doen met een vbs scriptje?

Verwijderd

Word het programma uitgevoerd op de server of op de clients? Als het op de server word uitgevoerd kan je toch gewoon alle processen daar eerst killen alvorens de back-up te maken?

Verder kan je ook de mensen daar opvoeden: Niet afsluiten == geen koffie?

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Niet afsluiten == 10 euro in personeelspot, gaat automatisch van je salaris af behalve als er buitensporige omstandigheden zijn.

Werkt hier al 5 jaar goed deze methode.

En als je voor de zekerheid ook nog eens om 23:55 alle netwerkverbindingen van de server killt heb je als het goed is geen probleem meer als je tenminste word bestanden etc bedoelt. Als je een of ander administratie pakket hebt, dan even navragen bij je leverancier hoe je de users remote kan disconnecten.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Om maar eens antwoord te geven op de vraag :P
het kan wel.

Als de progs gestart worden op de clientkant zet je op elke client een (zelfgemaakt) progje. Dat progje shedule je met de taakplanner van windows o.i.d. dat 'ie elke dag om 19.00 uur draait (ik neem aan dat de werkende mensen dan naar huis zijn...)

Wat doet dat progje? Dat progje checkt of er een window te vinden is van de applicatie die je bedoelt (API FindWindow). Als dat window te vinden is, moet het dus worden afgesloten. De app laat voor 30 seconden een melding zien dat de app gesloten gaat worden. Gedurende die 30 seconden kunnen mensen dan op 'Annuleren' drukken om in geval van overwerk te kunnen blijven werken. Drukken ze niet: app killen en vervolgens eigengemaakt progje afsluiten.

Inclusief installatie op elk werkstation en programmeerwerk nog geen dagje werk. ;)

PS als je meer interesse hebt in hoe dat progje te maken zou ik een topic beginnen in P&W, maar alleen als je al wat programmeerkennis hebt. Anders zou ik iemand die dat wel heeft aardig aankijken ;)

[ Voor 6% gewijzigd door OZ-Gump op 19-03-2003 18:38 ]

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de reacties, ga ff kijken of ik dit met mijn programmeerkennis kan oplossen