Proxy [eNeRGy]

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Door een storing bij Chello is de proxy van [eNeRGy] op dit moment down.
Eventueel kan je een van de andere proxyies gebruiken:
maandflush.keyserver.org
wildhagen.keyserverorg

(voor meer proxies zie www.keyserver.org )

• Neelix
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-03 11:03
Misschien stomme vraag hoor, maar zou het niet mogelijk zijn om dan tijdelijk het adres "energy.keyserver.org" naar een andere keyserver/proxy te laten wijzen ?

Ik heb niet zo'n zin om 60 computers allemaal te gaan wijzigen...

Don't worry, it's all just 1's and 0's.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Misschien stomme vraag hoor, maar zou het niet mogelijk zijn om dan tijdelijk het adres "energy.keyserver.org" naar een andere keyserver/proxy te laten wijzen ?
Heeft niet zo veel zin... voordat alle DNS-servers dan ge-sync-ed zijn, is-tie allang weer in de lucht...

Virussen? Scan ze hier!

• collin
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Je kan ook voor de zekerheid zelf bij www.dyndns.org een url aan een ip binden (ik heb bijvoorbeeld collin.dyndns.org geregged) die noem je dan bijvoorbeeld collinsproxy.dyndns.org en die bind je bij dyndns.org aan het IP van energy. Vervolgens stel je alle clients in om te flushen naar keyproxy 'collinsproxy.dyndns.org'. Als dan die keyserver van energy down gaat kan je bij www.dyndns.org de url (collinsproxy.dyndns.org) tijdelijk binden aan het IP van wildhagen ofzo. Deze binding gaat meteen in.. Zo kan je zelf ook makkelijker van proxy wisselen.. misschien een ideetje?

Mijn iRacing profiel

• DSmarty
  • Niet online
Is overbodig IMHO.
Er draaien zoiezo al 3 andere proxies die die hoeveelheden die energy binnenkrijgt ook aankunnen.
En een proxy ligt er normaal gesproken toch nooit langer dan 1 dag uit.
Dat kan je normaal gesproken wel hebben...
Mocht het echt problemen opleveren dan fetch/flush je ff bij een van de andere proxies

Verwijderd

Weet iemand toevallig hoe ik mijn pproxy zo instel, dat ik geen bloxjes ga flushen als ik hem nieuwe blokjes laat fetchen. ik wil nl. perse naar energy blijven flushen...

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dan moet je kiezen voor 'Fetch work' i.p.v. 'Update buffers'.

Virussen? Scan ze hier!

• collin
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

DSmarty

Dat is nou juist het probleem bij velen, waaronder ik: ik ga niet 70 pc's af om de ini's aan te passen! Als ik die allemaal instel op collinsproxy.dyndns.org dan kan ik die instellen op welke proxy ik ze wil laten flushen! is imho een stuk beter! Na de MF kan ik bijvoorbeeld zonder moeite overstappen op de maandflush server ofzo!

edit:

Ik weet dat dit ook kan met een perproxy, maar zo hoef je die niet te gebruiken, is ook voor veel mensen een uitkomst, waaronder voor mij!

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Dat werkt zo lastig bij een PersonaL ProxY wildhagen. dat ding draait onder dos, en is totaal .ini file gestuurd, dus wat moet er in de .ini file komen. hoe zorg jij er bijvoorbeeld voor met jouw proxy om alleen te fetchen en niet te flushen?

• DSmarty
  • Niet online
Met dat argument vind ik het best dat jij dat doet. (niet dat ik het kan verbieden ofzo <grin>)

Maar uitval van de proxies komt weinig voor, en als ze uitvallen duurt het nooit lang...

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat werkt zo lastig bij een PersonaL ProxY wildhagen. dat ding draait onder dos, en is totaal .ini file gestuurd, dus wat moet er in de .ini file komen. hoe zorg jij er bijvoorbeeld voor met jouw proxy om alleen te fetchen en niet te flushen?
Oeps, had ff niet gezien dat je een proxy had...

Simpel : zet bij Minkeysdone en Maxkeysdone gewoon een heel groot getal (1000000 ofzo), gaat-ie zéker niet flushen

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Ik zou dan wel de winkeysready en maxkeysready ophogen, omdat je anders (wanneer minkeysready erg klein is) geen units meer in je proxy hebt zitten. Omdat deze niet meer connect bij het flushen.
Gewoon minkeysready op 1000 zetten en dan komt het allemaal in orde.

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:07
Bij [keyserver] connectivity=normal

En dan bij [rc564] iets als
[rc564]
expertmode=1
logfilekeyblock=rc5
logfilekeyblockrotation=daily
minkeysready=6000
maxkeysready=12000
minkeysdone=999999
maxkeysdone=1000000

Werkt perfect.
max/minkeysready is hoeveel blokjes hij fetched (fetch-threshold), het min/maxkeysdone is zijn flush-threshold

We spend our years as a tale that is told

• DSmarty
  • Niet online
Zo ziet de ini van de perproxy van maandflush.keyserver.org eruit:

[KeyServer]
ipaddress=us.v27.distributed.net
port=2064
connectperiod=600
connectivity=normal
;bindip= ; IP to talk out to keyserver from
;uuehttpmode=0
; 0=normal,1=uue,2=http,3=http+uue
; 4=socks4,5=socks5,6=genproxy,7=genproxy+uue
;httpproxy=proxy.dsmarty.com
;httpport=8080
;httpid=

[ports]
;listenaddress= ; IP to accept clients on
port=2064
port1=8080
port2=21 ; must be root for ports < 1000
testport=3064
timeout=30

[console]
logfileconsole=
logfileconsolerotation=daily
consoleverbosity="general stats keyblock server client buffers timestamp attention errlow errsevere"
timestampflags=129

[rc564]
expertmode=1
logfilekeyblock=pproxyrc5
preferred-blocksize=33
minkeysready=200000
maxkeysready=250000
minkeysdone=5000000
maxkeysdone=5000000

[misc]
proxymessage="DPC MegaFlush6 -> maandflush.keyserver.org"
pidfile=rc5desproxy.pid
statusperiod=30
;logfilecompressor=logcompressor.sh

[ignoredip]

[allowedip]

[desII]
contestclosed=1

[ogr]
contestclosed=1

[csc]
contestclosed=1

Verwijderd

Oke, trage reactie, ik had het vanmiddag gelijk al gelezen, maar had toen niet mijn beschikken over m'n wachtwoord. bedankt voor de hulp!!

* trouwens energie is nog steeds down. hij moet toch eens wat anders gaan bedenken dan chello :)

• weedty435
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-01 10:17

weedty435

.-=WOT UnDeRgRoUnD MeMbEr=-.

tja,dat vind ik ook...
wij (fabosystems) waren net 6000 blokjes aan het flushen naar energy`s server toen alles in een keer fucked up ging,wij zijn 6k blokjes kwijt foetsie,pleite... :(
we zijn nu wel pissed op de provider van energy!

(maarja morgen weer een dag we hebben na ongeveer een halve dag weer zo 6k aan nieuwe blokjes bij elkaar >:) ,nou maar niet hopen dat de sleutel verloren is gegaan in die blokjes >:) )

I'm busy with my new shell replacement login script, and it's almost foolproof: Yes means No and No means Yes. Delete all files [Y]?

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Kwijtraken van blokjes kan niet op deze manier, ze worden of naar [eNeRGy] of direct naar DNet gestuurd. Een blokjes wordt niet verwijderd voordat de server heeft bevstigd dat het ontvangen is.
we zijn nu wel pissed op de provider van energy
Die provider is chello, dus ik zou eigenlijk willen zeggen: Wie niet? :)

Verwijderd

uhh.. weedty onze blokjes zijn door een crash van M$ Windhoos verloren gegaan. Ligt dus niet aan Energy.

Proxy is nog steeds down :(

Verwijderd

Weet iemand wanneer Chello die problemen heeft opgelost??

• DSmarty
  • Niet online
Waarschijnlijk weten ze het bij Chello zelf ook niet.
Mocht je echt problemen hebben met lege inbuffers etc. -> maandflush.keyserver.org kan jullie wel providen met de nodige blokkies! (deze proxy spaart ook voor MF6)

• weedty435
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-01 10:17

weedty435

.-=WOT UnDeRgRoUnD MeMbEr=-.

ja,maar dat kan toch niet door een crash van windhoos? volgens mij zijn ze gewoon d.net geflushed, ik zal ff kijken

I'm busy with my new shell replacement login script, and it's almost foolproof: Yes means No and No means Yes. Delete all files [Y]?

Verwijderd

Heb trouwens nu ook een ander probleem.
Heb de maxkeysready op 10000 gezet, maar dan komt het volgende berichtje op de proxy voorbij:

2000-07-06 13:20:12,rc564-in: limits adjusted to min 1, max 1000
[CUT OUT]
2000-07-06 13:20:12,rc564 r=0/1000, d=0/10000, 0.0 Mkeys/sec, tot=0

en dit zijn de instellingen in de proxyper.ini:

[rc564]
logfilekeyblock=pproxyrc5
minkeysready=1000
maxkeysready=10000
minkeysdone=9999
maxkeysdone=10000

Weet iemand hoe dit nou kan??
Met andere waardes precies hetzelfde, behavle onder de 1000 dan klopt het alleen klopt de minkeysready niet, of deze moet op 1 staan dan weer wel. vreemd toch???

alvast bedankt

Verwijderd

Niemand een ideetje???
Pagina: 1