processor stuk?

Pagina: 1
Acties:

• E.Greidanus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-11-2017
Na mijn processor (P4 2,53 ghz) gedomteerd te hebben bleek die vast te zitten aan het koelblok en waren er een aantal pinnetjes verbogen. Na alles weer recht gebogen te hebben en alles weer gemonteerd te hebben doet die het niet meer.

Helaas geeft mijn moederbord op geen enkele wijze een foutmelding (Gigabyte GA-8PE667 Ultra) en is hier op de website/handleiding dan ook niets over te vinden. Is er een manier op te kijken of inderdaad mijn processor kapot is?

Het systeem is geassembleerd bij Exile in Heerenveen, maar helaas is die er niet meer. Weet iemand of ik hem ergens voor garantie heen kan sturen, want het is toch niet normaal dat je het koelblok demonteerd er daaraan je processor zit (de sockethandle zat nog dicht)?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Garantie zal denk ik niet lukken, maar weet je absoluut zeker dat er geen pinnen weg zijn :?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:02

Maximus

There is no substitute

1 - Kijk of er echt pinnetjes ontbreken.
2 - Hoe heb je ze recht gebogen?
3 - Maak dan alles zelf weer vast

Ik heb al 4 P4 systemen gebouwd en al 3x moest ik de pinnetjes rechtbuigen.. echt crappy maar alle systemen doen het wel gewoon.

En weet je ook zeker dat de processor er goed in zit? dus niet verkeerd om? Rechtsbovenin staat zo'n driehoekje die moet naar boven wijzen.

PhD i.o.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

hebben ze ergens anders geen filiaal? Heb je het al op een ander mobo geprobeerd. Zo te horen en in andere topics zijn er toch zat problemen met p4 die vast blijven kleven aan de proc
moet je niet eerst net zoals bij socket a een hendeltje omhalen?

[ Voor 52% gewijzigd door Meneer aard op 19-03-2003 16:54 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Meneer aard schreef op 19 March 2003 @ 16:50:
hebben ze ergens anders geen filiaal? Heb je het al op een ander mobo geprobeerd. Zo te horen en in andere topics zijn er toch zat problemen met p4 die vast blijven kleven aan de proc
moet je niet eerst net zoals bij socket a een hendeltje omhalen?
Exile was een eenmans zaak, wie het nodig vond om z'n klanten te gaan belazeren. Ik zal eens een search rondje doen :)

EXILE = OPLICHTER
Hoe bereiken we Exile
Exile in Radar! << belangerijk voor bevestiging dat het ook daadwerkelijk waar was :)

http://www.opgelicht.nl/ maar ik kan het niet meer vinden, jammer :(

[ Voor 19% gewijzigd door Glashelder op 19-03-2003 17:09 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Tja, wanneer de PC niets doet, alleen aangaat, ventilatoren gaan draaien, HD draait en het HD lampje gaat aan, dan is het 9/10 keer de processor of iets wat met de processor te maken heeft (moederbord gedeelte om de socket). Je zou nog eens kunnen proberen om nogmaals de processor er af te halen en er opnieuw op te zetten. Je kan natuurlijk altijd proberen om het op garantie te gooien, gewoon zoveel mogelijk bewijs verdoezelen van zelf rommelen.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 17:14:
Tja, wanneer de PC niets doet, alleen aangaat, ventilatoren gaan draaien, HD draait en het HD lampje gaat aan, dan is het 9/10 keer de processor of iets wat met de processor te maken heeft (moederbord gedeelte om de socket). Je zou nog eens kunnen proberen om nogmaals de processor er af te halen en er opnieuw op te zetten. Je kan natuurlijk altijd proberen om het op garantie te gooien, gewoon zoveel mogelijk bewijs verdoezelen van zelf rommelen.
ehh, nogmaals, bij Exile krijg jij geen garantie meer hoor :+

Je kan wel Intel garantie proberen, mits het een Boxed proccesor was

Overigens laat dit een les zijn voor de rest. Het komt wel vaker voor. Voordat je je P4 losmaakt moet je m goed heet stoken met een Koe of wat ever!

En het mag vanzelfsprekend zijn dat dit alleen geld als je gebruik gemaakt heb van de zwarte thermal pad :)

[ Voor 25% gewijzigd door Glashelder op 19-03-2003 17:27 ]

Verwijderd

Ik zou afraden de vastgeplakte processor met de hand te verwijderen.

Pak hiervoor een mesje en wrik dat tussen de heatspreader en de heatsink.
Zo voorkom je eventuele verdere besschadiging(aan pinnetjes) :)

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Misschien dat er een nieuw soort waarschuwing in de FAQs moet komen, want dit is al vaker gebeurdt. Waarschuwing: Als je je koeler van je P4 af wilt halen, zorg ervoor dat ie dan een paar minuten van te voren nog aan heeft gestaan.

(reden: De processor is dan nog warm, dus de paste op de core is dan nog een beetje zacht waardoor het "mijn proc zit aan mijn koeler vast" probleem zich minder zal manifesteren)

MechWarrior || Monsters Game

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 16:09:
Ik zou afraden de vastgeplakte processor met de hand te verwijderen.

Pak hiervoor een mesje en wrik dat tussen de heatspreader en de heatsink.
Zo voorkom je eventuele verdere besschadiging(aan pinnetjes) :)
Volgens mij lees jij niet :(

Je moet de heatsink warmstoken met een fohn, of met heet water, hij moet in ieder geval flink warm worden. Hierdoor smelt de koelpasta en kan je proccesor van de heatsink worden verwijdert

pff, met een mesje... 8)7

• E.Greidanus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-11-2017
Het is echt ongeloofelijk, maar mijn proc doet het inmiddels weer! Bij de computerboer deed hij het gewoon dus ik met mijn mobo aan de slag gegaan. Toen ik de proc in het socket deed hoorde ik een vreemd geluid dus ik blazen en mijn ogen zaten ineens vol rotzooi (waarschijnlijk v/d laag tussen proc en koelblok). Bedankt voor de reacties in ieder geval!
Pagina: 1