[Samba] Roaming Profiles uitzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Ik heb op dit onderwerp gezocht, maar alles wat ik vond was niet volledig en kon ik dus niets mee.

Ik heb een samba pdc'tje draaien. Ik heb geen profiles sectie en Windows XP zeikt dus over problemen met de profielen. Als ik dus inlog op mijn eigen naam (waar al een lokaal profiel van is), krijg ik een tijdelijk profiel waarvan alle wijzigingen verloren gaan bij het uitloggen.

Dat is dus niet wat ik wil. Ik wil geen roaming profiles maar alleen mijn wachtwoord laten controleren op de server.

Hoe kan ik er nu voor zorgen dat dat Roaming Profiles gezeur afgelopen is?

ps. Ik gebruik verschillende versies van Windows. Zoals in een ander topic aangegeven was dat ik in de config van samba moest veranderen naar c:\profiles. Dit is dan dus geen oplossing.

Verwijderd

Hoe moeten wij nu ruiken wat je config is op dit moment?
Eerlijk gezegd zou je toch wel weten dat dat een van de eisen van een topicstart in NOS is ;)

Bekijk verder a.u.b. gewoon eens de (unofficial) HOWTO die op de samba site staat.
6.4 Roaming Profiles

If you'd like to enable roaming profiles for Windows 2000/XP, make the following changes to your smb.conf file.

[global]
logon path = \\MYSERVER\profile\%U

[profile]
create mode = 0600
csc policy = disable
directory mode = 0700
path = /home/profile
profile acls = yes
read only = no
Succes :)

Ligt het daar niet aan en kun je wel alle info voor een goede start leveren, dan mag je gerust een nieuw topic van me openen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 16:44 ]

Dit topic is gesloten.