Toon posts:

turkse instellingen samen met nederlandse windows 2000

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik werk bij een bedrijf en wij hebben een probleem
wij hebben een nederlandse set met windows 2000.
deze werkt met een turks toetsenbord en turkse office.
je kan nu als je een document oplaat in bijvoorbeeld MS Word dit op dat moment in het turks doen.

alleen als je daarna in de verkenner kijkt herkent hij de tekens niet en heb je dus geen idee wat de naam van het document is.

We willen er geen turkse set van maken maar hem gewoon op nederlandse windows 2000 laten met turkse windows 2000.

iemand een idee hoe dit op te lossen is?

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 15:58:
We willen er geen turkse set van maken maar hem gewoon op nederlandse windows 2000 laten met turkse windows 2000.
?

[This is what you get when you mess with us]

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
En als je het keyboard en taal instellingen aanpast/installeerd voor de turkse taal?

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 23:21
Volgens mij bedoelt hij win2k met turkse word.

Verwijderd

Topicstarter
ik ben geen hij maar een zij en nee ik bedoel nederlandse Word en daar hebben we language pack over windows 2000 heen gedraait.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:08

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

config scherm --> landinstellingen --> taalinstellingen voor het systeem: turks kiezen :)

edit: typo

[ Voor 14% gewijzigd door sh4d0wman op 19-03-2003 16:05 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Misschien is er bij Microsoft Windows update een update te downloaden voor arabische tekens e.d., ben ik eigenlijk wel vrij zeker van :)
Kijk daar anders even rond

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Als je windows 2000 hebt met een turkse word, kun je dan die documenten niet een nederlandse naam geven?

• danslo
Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 16:04:
ik ben geen hij maar een zij en nee ik bedoel nederlandse Word en daar hebben we language pack over windows 2000 heen gedraait.
Maar dan snap ik nog steeds je vraag niet... Een nederlandse win2k met een turkse win2k? :?

Verwijderd

Topicstarter
ok zal ik even doen is misschien wel een idee.
en de taal instellingen staan al goed en die werken ook goed maar we willen dus een nederlands systeem houden waar je dus in Word over kan gaan in het turks

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Ze heeft een nederlandse win2k met een turkse word 2k, ze kan de bestandsnamen in explorer niet als turkse tekens zien.

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 16:06:
ok zal ik even doen is misschien wel een idee.
en de taal instellingen staan al goed en die werken ook goed maar we willen dus een nederlands systeem houden waar je dus in Word over kan gaan in het turks
dan stel je toch gewoon Turks bij je toetsenbord instelling in? werkt hier goed hoor, alt+shift en ik type Chinees :P

edit: zie opmerking Allochtoon, als dat je prob is zie dan mijn eerste bericht.

[ Voor 9% gewijzigd door sh4d0wman op 19-03-2003 16:08 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

Verwijderd

Topicstarter
nee nederlands windows.
met turks toestenbord en turkse word

kan turks typen in word met woordenboek gaat het ook goed maar met opslaan kan je in het turks oplaan maar in de verkenner kan je het dan niet meer lezen.

Verwijderd

Topicstarter
sh4d0wman schreef op 19 March 2003 @ 16:07:
[...]

dan stel je toch gewoon Turks bij je toetsenbord instelling in? werkt hier goed hoor, alt+shift en ik type Chinees :P

edit: zie opmerking Allochtoon, als dat je prob is zie dan mijn eerste bericht.
dit heeft geen zin want het typen is geen probleem maar het lezen in de verkenner wel.

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 16:10:
[...]
dit heeft geen zin want het typen is geen probleem maar het lezen in de verkenner wel.
dit: config scherm --> landinstellingen --> taalinstellingen voor het systeem: turks kiezen.
heeft wel zin, systeem is namelijk je hele Windows omgeving dus OOK de verkenner. ;)

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:58

Dido

heforshe

Is het een idee om bij de naamgeving alleen utf-8 (of standaard ASCii) te gebruiken?

Heb zelf een tijd met Engelse windows gewerkt met Griekse word-documenten. Als ik die documenten een Griekse naam gaf kon de Engelse Windows er uiteraard niets mee. Dus moest ik de documenten een Engelse (of liever Latijns-alfabet-naam) geven.

[ Voor 61% gewijzigd door Dido op 19-03-2003 16:18 ]

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Misschien beter een Engelse Windows 2000, met een Nederlands en een Turks "Multi Language User Interface Pack".

• danslo
sh4d0wman schreef op 19 March 2003 @ 16:12:
[...]

dit: config scherm --> landinstellingen --> taalinstellingen voor het systeem: turks kiezen.
heeft wel zin, systeem is namelijk je hele Windows omgeving dus OOK de verkenner. ;)
Maar ik dacht dat ze wel gewoon de nederlandse taal in Windows wilde hebben.

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

FairFox schreef op 19 March 2003 @ 16:18:
[...]

Maar ik dacht dat ze wel gewoon de nederlandse taal in Windows wilde hebben.
dat heb je ook, maar het bied ondersteuning voor de Weergave van andere talen. ik kan een word document opslaan met Chinese karakters in de naam en deze zie ik in de verkenner gewoon terug.
voor de rest is alles gewoon nl zoals bv "deze computer" om maar eens iets te noemen.

[ Voor 6% gewijzigd door sh4d0wman op 19-03-2003 16:29 ]

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Nou, dan lijkt me het probleem opgelost, aangezien sh4d0wman er ervaring mee heeft. Of niet topicstarter?

Pagina: 1