is mijn voeding te warm?

Pagina: 1
Acties:

• TCR
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-05 10:07

TCR

pfffffffff

Topicstarter
ik heb een 250 watt voeding maar bij sisoft sandra en speedfan geven ze aan dat mijn voeding 127 graden is! ik wou even vragen of dit normaal is en wat ik hier aan moet doen

Verwijderd

Als jou voeding serieus 127 graden celsuis is dan is dat idioot heet. Ik denk dat SiSoft op Fahrenheit staat ofzo. Je voeding zou er anders al lang mee uit gescheten zijn.

• TCR

TCR

pfffffffff

Topicstarter
Temperature Sensor(s)
Board Temperature : 27.0°C / 80.6°F
CPU Temperature : 30.0°C / 86.0°F td
Power / Aux Temperature : 127.0°C / 260.6°F

nee hoor dit staat er en speedfan zegt precies hetzelfde

Verwijderd

Dan zou ik zeggen: Pak snel een ei, doe je kast open, bak die ei op je voeding, als je ei klaar is zal je voeding wel kapot zijn. 127 graden celsius is echt veel te heet
Draait je fan wel?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 16:05 ]

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 23:00

JF_

Die 127C heeft geen flikker te maken met de temperatuur van je voeding. De derde temperatuursensor op je mobo is blijkbaar niet aangesloten, en niet aangesloten == 127.0C

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-08 08:57

wdekreij

Dubbelzinnig

sensor klopt gewoon niet, of iig de programma's kunnen um nie lezen..

anders waren je andere temps ook veel hoger geweest

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 09:20

mcB

Ik zou gewoon ens voorzichtig proberen mn hand voor de fanoutput van de voeding houden.

Waarschijnlijk klopt die waarde van 127 graden niet. Ik had ook eerst een cpu temp van 80 graden volgens Sandra. telkens wanneer ik Sandra opnieuw opstartte kreeg ik een andere temp. Mn sensoren zullen ook wel niet in orde zijn, maar Sandra is dus ook niet altijd helemaal te vertouwen.

Strix (Skullflame)

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07-2025
Zal er niet gewoon een verkeerde reading van de software afkomen?
Zie je wel vaker voorkomen.

Maargoed, DE TEST...
Leg je hand op de voeding.
Lig je na een seconde te kermen van de pijn omdat je hand verbrand is, dan klopt de temperatuur en is je voeding al zo goed als gaar.
Zet je computer maar gauw uit.

Als de voeding lauw/warm aanvoelt, niks aan de hand. :)

• TCR

TCR

pfffffffff

Topicstarter
Ripper5555 schreef op 19 March 2003 @ 16:09:

Als de voeding lauw/warm aanvoelt, niks aan de hand. :)
ok dan is er nix aan de hand

Verwijderd

klopt niet bij 80 spatten je elco`s uit elkaar dus laat staan dat jouw voeding 127 graden kan worden. is een niet aangesloten sensor wat al een keer of 4 gemeld is.

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-08 23:01
Ik heb een 300W voeding en die kan ik echt op het rooster aan de voorkant (dus het stuk dat in de kast zit) dan doet het echt pijn. Wordt mijn voeding te heet ? Zie specs in sig.

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07-2025
Alles wat in je computerkast zit (m.u.v. de processorcore) waaraan je je fikken bijna verbrand is nooit goed.
Voedingen kunnen warm worden, maar zo warm dat het pijn begint te doen is niet goed.
Kijk ff na of de ventilator nog draait en er een goede airflow is.
Pagina: 1