Toon posts:

[W2k regedt32] sleutel automatisch wijzigen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In regedt32 zou ik graag een sleutel automatsich willen wijzigen.
De sleutel heb ik opgeslagen.
Maar hoe moet ik deze sleutel automatsich toepassen, met bijvoorbeeld een batch bestand.
Ik heb het volgende al geprobeerd:

regedit32.exe /s spelling.reg

Alleen je kunt de sleutel alleen wijzigen als je de sleutel die vervangen moet worden hebt geselecteerd.

Wie heeft een oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
De reden dat ik dit wil, is omdat word97 geen spellings controle heeft onder Windows 2000. Dit moet je aanpassen in regedt32.
De volgende sleutels:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Shared Tools\Proofing Tools\Spelling
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Shared Tools\Proofing Tools\Grammer

Word wil ik automatisch laten installeren met een msi bestand (via een snapshot).
Als ik het register tijdens de snapshot aanpas wordt dit niet meegenomen in het msi bestand. Dus dit moet handmatig na de insatllatie nog gebeuren.
Ik zou alleen graag willen dat dit ook automatisch gebeurde.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 16:04
Wat jij nu doet is "subtiel" kicken van je post. Je had natuurlijk ook het originele bericht kunnen aanpassen. Je mag na 24 uur "voorzichtig" een kickje doen.

Maar misschien is het een idee om een "batch" te schrijven die de betreffende key aanmaakt EN het MSI bestandje start. Simpel en snel.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat vermoede ik al, maar wat moet er in het batch bestand staan om de sleutel van het regsiter te wijzigen.

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07-2025
Ik zou de RESOURCE KIT REGISTRY TOOLS gebruiken.

Dan heb je meerdere tooljes waar mee je het register kan manipuleren.

Met reg.exe kun je dan items toevoegen en zo in een batch bestand.

Meer informatie over het NT register:

http://www.windowsitlibrary.com/Content/113/04/3.html

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 16:04
Misschien nog wel beter is een installer gebruiken zodat het er enigzins proffessioneel uitziet. Kijk bijvoorbeeld eens hier . Dit is een freeware proggie om handige setup bestanden te maken. Misschien dat je namelijk wel meer wil toevoegen bij de installatie.

[ Voor 3% gewijzigd door renzo4000 op 19-03-2003 16:45 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Verwijderd

Je kunt toch ook bij het bakken van het MSI'tje in de properties van die MSI die extra regkeys toevoegen?

Welke installer gebruik je om die snapshot mee te maken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van Wininstall.

Verwijderd

Met wininstall kun je toch zeker wel extra regkeys of andere wijzigingen doorvoeren voor dat je je MSI compileert?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat kan ook wel maar, ik wil ook rechten toekennen. Dit kan wel op waarden, maar niet op de sleutels. Normaal gesproken gaf ik handmatig groepen gebruikers rechten tot bepaalde sleutels (spelling, en grammatica). En als ik via Wininstall rechten geef op de waarden werkt de spelling controle nog niet.

Verwijderd

Mmmmm :(

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07-2025
Ik denk toch dat je die toolkit moet gebruiker, hier is een voorbeeld van hoe je het mooi in een batch bestand kan plaatsen. Heb ik gevonden op http://www.willowhayes.co.uk/windows2000/.
Changing permissions on registry keys in a batch file.

Some applications that have been written poorly make the assumption that the user has write access to keys in the local machine registry (HKEY_LOCAL_MACHINE). When logged in as an administrator, this assumption is correct. However, normal users of Windows 2000 are unable to write to this hive. Sometimes there are applications that we would like to make run under Windows 2000 by changing permissions on the registry.

Note that regedt32.exe is the tool to use if you want to change registry permissions by hand, rather than regedit.exe.

To change registry permissions in a batch file, you need a utility called regini.exe which is a tool from the Windows NT 4 resource kit. See Q237607 for details of how to use this tool, and Q257643 for details of the registry change we’re about to perform.

Create a file called reg.ini with the following contents.

\registry\machine\software\microsoft\shared tools\proofing tools\spelling [1 5 7 17]

\registry\machine\software\microsoft\shared tools\proofing tools\grammar [1 5 7 17]

To use regini, run this file as follows.

regini.exe reg.ini

For details of what permissions the number correspond to, see the knowledge base article above, or type "regini /?".
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Pagina: 1