Toon posts:

Exchange / Windows 2000 error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
deze week op één van de servers Exchange 2000 ent. geinstalleerd met als OS w2k adv. Eerst forestprep en daarna domainprep uitgevoerd voor de installatie van Exchange. De w2k machine staat als memeber server.

Na verloop van tijd raken er op één of andere vreemde manier rechten kwijt voor de exchange machine.

Eventlog:

MSExchangeIS Mailbox foutmelding:

Logon Failure on database "First Storage Group\Mailbox Store (NLNIEEXCH01)" - Windows 2000 account NT AUTHORITY\SYSTEM; mailbox /o=****/ou=First Administrative Group/cn=Configuration/cn=Servers/cn=NLNIEEXCH01/cn=Microsoft System Attendant.
Error: -2147221231

MSExchangeMU foutmelding:

Failed to replicate the security descriptor to the metabase. Users may not be able to read or write data to the metabase. Error code is 8000500d.

Indien ik nu een reboot nu kunnen de stores ook niet meer gemount worden.
Indien ik opnieuw een domainprep uitvoer is alles voor een bepaalde tijd weer in orde tot de elende weer begint.

Ben geen Exchange expert en het betreft hier een lab opstelling.

Bijkomstigheid is ook dat na het installeren van de exchange machine de computer browser van de dc niet meer wil starten en er niet meer gebrowsed kan worden op het netwerk. Indien ik deze handmatig een schop geef krijg ik de foutmelding dat deze niet gestart kan worden maar dat de service ook geen foutmelding retour geeft.

dc -> wk2 - sp3
exch -> w2k adv. sp3, exch zonder sp

• Bartjo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-09 14:59
Uit dit MS KB artikel:
When the first Exchange computer is installed in a domain, or when Exchange Setup is run with the /domainprep switch, the Exchange Enterprise Servers group is given the SeSecurityPrivilege right.

If the SeSecurityPrivilege right is later removed, Exchange computers that use domain controllers in the domain stop working, but not immediately. When Kerberos security refresh intervals expire or Exchange services are restarted on particular servers, the issues become evident.
Heb je misschien een group policy o.i.d. dat die privileges zet? Misschien een security template toegepast, ergens?

Kijk ook even in dit KB artikel.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, geen group policy. Laatste kb artikel had ik al gevonden echter heeft dat niet geholpen.

• Bartjo
Check dan ff hoe het zit met die SeSecurityPrivilege. Kan natuurlijk ook om een andere reden verdwijnen ...

Verwijderd

Topicstarter
Heb voor de zekerheid het kb artikel nog een keer nagelopen en de acties uitgevoerd. Server een reboot gegegeven alles draait weer zoals het hoort. Dank je Bartjo! Ook enig idee waarom de computer browser op de dc niet wil starten? ;-)

• Bartjo
Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 16:38:
Heb voor de zekerheid het kb artikel nog een keer nagelopen en de acties uitgevoerd. Server een reboot gegegeven alles draait weer zoals het hoort. Dank je Bartjo! Ook enig idee waarom de computer browser op de dc niet wil starten? ;-)
You're welcome O-)

Maar weet je nu zeker dat je de oorzaak van alle ellende hebt weggenomen? Anders zit je vandaag nog of anders morgen weer met de gebakken peren.

Wil de browser op de DC nog steeds niet starten? Kun je 'm rebooten?

Verwijderd

Topicstarter
Browser start nog steeds niet en ik heb voorlopig nog niet de mogelijkheid om de dc te rebooten. Vwb exchange zal de komende twee dagen uitwijzen of het probleem nu inderdaad def. verholpen is.

Verwijderd

Is de replicatie wel goed? ff een vage opmerking hoor.!
Pagina: 1