[RedHat 8] RPM uninstall probs (WineX)

Pagina: 1
Acties:

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
had winex 2.2-1 installed maar in een onoplettend moment een game directx 8.1 laten installen en dat is nie goed natuurlijk.

dus ik denk ik delete het .transgaming mapje even en uninstall die winex rpm, en install em dan weer,
echter, als ik doe:
rpm -e WineX-2.2-1
dan blijft die rpm app voor eeuwig hangen...

als ik bv op tty2 doe dan blijftie helemaal hangen, ook ctrl-c,d of wat dan ook doet nix meer en moet ik vanaf een andere console echt een kill -9 doen om em weer tot leven te wekken.
heel vreemd indeed...

wat kan hier aan de hand zijn en is het anders mogelijk om netjes een rpm helemaal handmatig te verwijderen?

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 19:46

Robtimus

me Robtimus no like you

Dit heb ik gehad met licq. Ik heb het toen opgelost door mijn database te rebuilden. Wel eerst even een backup maken van je oude (staat in /var/rpm geloof ik)

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
IceManX schreef op 19 March 2003 @ 18:17:
Dit heb ik gehad met licq. Ik heb het toen opgelost door mijn database te rebuilden. Wel eerst even een backup maken van je oude (staat in /var/rpm geloof ik)
klinkt als een goede tip,
echter dan blijftie helemaal hangen en komtie er zelfs met een kill -9 niet eens meer uit....

pfffff,
wat is dit nou weer?

/edit:
<defunct>
zag ook al een ander ghost process lopen: play
play?
ja, play...

hmmm...
mischien is mediaplayer onder winex draaien toch niet zo'n goed idee?

/edit2:
goeeed,
rpm database lijkt echt kaputski,
en wel zo kapot dat --rebuilddb en --initdb geen sjoege meer geven.

heb dus het mapje /var/lib/rpm even gemoved naar .old en vervolgens winex opnieuw installed (moest wel met --nodeps omdat er volgens rpm geen enkele package is installed...)
en vervolgens weer de orginele map terug gezet....
over quick and dirty gesproken, maar goed het heeft gewerkt.

trouwens, zonder de rpm map werkt rpm wel naar behoren echter een --rebuilddb en --initdb leveren een lege db op

als iemand weet hoe een corrupte rpm database op te schonen....

<font size=2 color="blue" > modbreak: gebruik de edit knop eens </font> :)

/edit3
ok ;)

[ Voor 54% gewijzigd door GiLuX op 20-03-2003 00:10 ]

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who