[Win98] Windows wachtwoord niet meer bevestigen

Pagina: 1
Acties:

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 07:28
Ik werk op een school en daar maken we gebruik van Windows 98.

Wanneer iemand inlogt (Novell) krijgt diegene vervolgens het scherm waarbij je je Windows wachtwoord moet instellen. (bevestigen)

Hoe zorg ik dat niemand dat meer krijgt?

In de search vind ik alleen maar oplossingen waarbij als je beide velden leeg maakt, je die vraag niet meer kijgt.

Maar zodra er iem. anders vervolgens inlogt krijg hij die vraag weer wel.

Hoe is dit uit te schakelen?

• SkyKnife
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-03 01:12
Klopt mijn assumtie dat je school er niet zo blij mee is als je hiervoor een oplossing vind?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

In je autoexec.bat zetten dat ie automatisch alle *.pwl files uit de %WINDIR% gooit?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Ye Greate'96
SkyKnife schreef op 19 maart 2003 @ 14:48:
Klopt mijn assumtie dat je school er niet zo blij mee is als je hiervoor een oplossing vind?
Hoe kom je daarbij? Ik krijg regelmatig "klachten" over het steeds op iedere pc moeten bevestigen van wachtwoorden en wil voorkomen dat windows voor iedere gebruiker een .pwl file aanmaakt.
(je hebt toch wel gelezen dat ik op de school werk hè?)

Er zijn ongeveer 2000 leerlingen die gebruik maken van deze computers, dus dat wordt een beetje vervelend wanneer er 2000 pwl files op de hdd. staan.

• Ye Greate'96
DeMoN schreef op 19 maart 2003 @ 14:50:
In je autoexec.bat zetten dat ie automatisch alle *.pwl files uit de %WINDIR% gooit?
Daarmee krijg men nog steeds iedere keer dat scherm...

Verwijderd

Ik heb dit zelfde probleem gehad, met als verschil dat het om 2000 ging, en hij per se met een lokale account ingelogd wilde worden
De oplossing destijds:

Het installeren van de laatste netware client. Bij de install voor customized install kiezen en "workstation manager" erbij installeren. Vervolgens daar al de juiste tree in specificeren.

Of dit voor 98 werkt durf ik niet te zeggen.

Het is een bekend verhaal bij Novell, het is volgens mij wel de moeite om eens een website als www.coolsolutions.com door te spitten erop.

Wel grappig zo'n fenomeen als coolsolutions, "we geven toe dat het niet werkt"

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 22:07 ]

Pagina: 1