De reden dat ik deze topic begin is omdat ik met een heleboel kennis (alle tweakers in de gathering die er wat van af weten) een ideaal netwerk wil configureren. Men kan dan eventueel later vanaf dit ideale netwerk plan gaan opbouwen. Zo kan men van elkaar misschien nog wel wat leren, ik zeker weten!
Oke. Laten we eest eens een stiuatie schetsen. Hieronder een lijstje. Ik weet niet of hij zo compleet is, vul anders maar aan!
We nemen een bedrijf dat nogal wat rekenkracht nodig heeft...
- Een DTP bedrijf. Die willen nog wel eens een heleboel datagenereren
- 50 a 75 werknemers
- Men wil snel kunnen internetten en emailen
- Er moet een goed financieel pakket komen die ook voorraad beheer doet
- Goede backup mogelijkheden om eventuele datagroei te kunnen opvangen
- Werkstations moeten lekker snel zijn, let op, het is een DTP bedrijf (mac?)
- grote datastorage voor eventuele projecten?? ook weer rekening houdend met de toekomst voor eventuele data groei!
- intranet?
- Welk windows platformen (mac ondersteuning aanwezig als er gebruik gemaakt gaat worden van mac's)(is windows 2003 server al wat?)
- het moet een professionele vormgeving hebben
Waar we o.a. aan moeten denken: (ook hier kunnen jullie weer dingen aan toe voegen)
- server (type, merk, inhoud, enz.)
- werkstations
- financieel pakket
- fysieke hardware systeem (100mbit of liever 1 gbit, routers geen routers, switches, enz.)
- licenties (open license?)
Wat is nou volgens jou de beste oplossing? samen kunnen we een ideale configuratie voor een netwerk bouwen!
Oke. Laten we eest eens een stiuatie schetsen. Hieronder een lijstje. Ik weet niet of hij zo compleet is, vul anders maar aan!
We nemen een bedrijf dat nogal wat rekenkracht nodig heeft...
- Een DTP bedrijf. Die willen nog wel eens een heleboel datagenereren
- 50 a 75 werknemers
- Men wil snel kunnen internetten en emailen
- Er moet een goed financieel pakket komen die ook voorraad beheer doet
- Goede backup mogelijkheden om eventuele datagroei te kunnen opvangen
- Werkstations moeten lekker snel zijn, let op, het is een DTP bedrijf (mac?)
- grote datastorage voor eventuele projecten?? ook weer rekening houdend met de toekomst voor eventuele data groei!
- intranet?
- Welk windows platformen (mac ondersteuning aanwezig als er gebruik gemaakt gaat worden van mac's)(is windows 2003 server al wat?)
- het moet een professionele vormgeving hebben
Waar we o.a. aan moeten denken: (ook hier kunnen jullie weer dingen aan toe voegen)
- server (type, merk, inhoud, enz.)
- werkstations
- financieel pakket
- fysieke hardware systeem (100mbit of liever 1 gbit, routers geen routers, switches, enz.)
- licenties (open license?)
Wat is nou volgens jou de beste oplossing? samen kunnen we een ideale configuratie voor een netwerk bouwen!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 15:03 ]