Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen
[ Voor 4% gewijzigd door ShadowrunR op 19-03-2003 14:07 . Reden: foutje ]
Verwijderd
webserver installen , en die mp3's in de webroot gooien..
http://www.apache.org[/quote]
Waarschijnlijk loopt de ts dan tegen hetzelfde probleem aan; namelijk dat de gehele MP3 binnengehaald moet zijn. Heeft de TS weleens naar shoutcast gekeken? Een app die bedoeld is om een radiostation via winamp op te richten.
Cutebritney schreef op 19 March 2003 @ 14:10:
Das gewoon het FTP protocol. Valt niets aan te doen, behalve ipv een ftp server een Webserver te gebruiken
[ Voor 22% gewijzigd door Spider.007 op 19-03-2003 14:16 ]
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Misschien is de bottleneck dat Winamp het bestand niet kan openen omdat Webdrive er in aan het werken is.
Normaal gesproken kan je dan handmatig een kopie maken van die file maar dit is natuurlijk niet echt een oplossing...
Bij het HTPP protocol is het allemaal WEL mogelijk omdat dit anders werkt....klopt dit???
Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen
Je hebt een login op een remote ftp server met daarop mp3's. Je hebt dus geen feitelijke access op die compu, alleen een ftp login. En nu wil je in plaats van via FTP een mp3'tje downloaden, en dan luisteren in winamp, direct dat mp3'tje beluisteren terwijl je 'm binnenhaalt (over het ftp protocol).
Wat mogelijk is met Webdrive (en ook native in win2k/xp), is een ftp server mappen als network drive. Je kan er dan wel met Explorer in bladeren, maar zodra je een mp3'tje uit die gemapte netwerk dirive wilt afspelen in winamp, gaat Webdrive (of win2k/xp) eerst dat bestand downloaden, en dan pas afspelen (ik denk dat'ie na het downloaden gewoon een filepointer geeft naar z'n temp/cache dir).
Wat je dus wilt, is in winamp (of iets anders) een mp3 bestand openen en afspelen (streamen) via het FTP protocol.
Wat ook mogelijk is, is om op de compu waarop de ftp server draait, een shoutcast server te installeren, en te zorgen dat deze te besturen is via bijvoorbeeld een website over http
[ Voor 6% gewijzigd door SJR op 19-03-2003 14:38 . Reden: typo ]
Dus je start je download (er wordt een file aangemaakt op je hd en dan voeg je dat (niet-volledig bestand) toe in je mp3-speler)
Maar of het nuttig is weet ik niet, MP3's van 3Mb worden in een paar seconden overgepompt dus...
Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org
Topicstarter gebruikt een grote B dus is het in kByte/sec. Dit moet makkelijk lukken, zelfs bij 320kbit.Guru Evi schreef op 19 March 2003 @ 17:00:
Je kunt wel tegelijkertijd downloaden op je hd en dan het mp3tje op je hd al starten voor het gedownload is (gaat gewoon afspelen) maar met een 65kbps verbinding een mp3 luisteren die op 192kbps draait gaat gewoonweg niet gaan hoor. Je moet dan naar kabel gaan of zo (1 of 2 Mbit)
Dus je start je download (er wordt een file aangemaakt op je hd en dan voeg je dat (niet-volledig bestand) toe in je mp3-speler)
Maar of het nuttig is weet ik niet, MP3's van 3Mb worden in een paar seconden overgepompt dus...
Maar nog niemand weet een concrete oplossing??? Via FTP (en niet een webserver oid) dus?
Kheb een linux box met mp3s erop, en die wil ik makkelijk beluisteren via tcp internet.
In verleden deed ik dat via samba, maar samba is nogal sloom, waardoor de mp3s snel gaan skippen.
Echt niemand die een betere oplossing weet?
Kheb al gekeken om linux paritions via tcp te mounten in windows, maar de verscheidene nfs win32 apps suckten behoorlijk ( 2x mn windows totaal om zeep
Er moet toch wel een server/client app zijn die een hd via tcp kan mounten?!
Someone ?
Je maakt een tekst bestand met daarin:
http://www.webserver.nl/muziek/demo.mp3
Je noemt dit tekstbestand demo.m3u.
Je maakt in je html een href naar dit bestand:
<a href="muziek/demo.m3u">Luister direct!</a>
Klaar.
User klikt m3u link aan, dees opent in een player, vervolgens doet die een request voor de mp3, die vervolgens progressive download. Resultaat: direct luisteren.
Topic ging specifiek over FTP, maar is simpelweg via FTP niet mogelijk.
Kijk eens naar specifieke streaming apps zoals shoutcast bijvoorbeeld.
Tijd voor een nieuwe sig..
Dit topic is gesloten.
![]()