[Fireworks MX] Animatie met layers exporteren als PSD

Pagina: 1
Acties:

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 10:48

Puck

EINDBAAS.org

Topicstarter
Ik heb hier dus een aantal banners liggen, Fireworks Formaat PNG. Deze banners moeten omgezet worden zodat ze in Imageready bewerkbaar zijn (met name de tekst).

Probleem is dat ik de lagen niet kan exporteren naar PSD. Dit kan wel per frame, maar niet alle lagen van de complete animatie. Ik hoopte dat er een manier is om dus alle verschillende lagen van alle frames als 1 PSD op te slaan, deze openen met Imageready en dan de animatie simepelweg namaken door juiste layers te laten zien.

'Export > Layers to files' heb ik ook geprobeerd maar dan krijg ik maar 1 gif bestand van de eerste frame.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem of een andere oplossing om PNG animaties met lagen om te zetten in een formaat dat imagready aan kan? Zie ik iets over het hoofd?

Ik heb Fireworks MX, Photoshop 6.01 en Imageready 3.01

als deze in SA hoort , move em dan even, ik dacht alleen dat er hier meer mensen zouden zitten met Fireworks ervaring.

Arrived anxious, left bored

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Topicstarter
kick :/

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:05
PNG is één laags, PSD meer.
Tekst wijzigen in een PNG file gaat dus niet. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Topicstarter
PNG is dus wel meerlaags, maar mischien is dit een ander soort PNG :? Het is een Fireworks bestand, meerdere lagen (transparant) en meerdere frames. Ik dacht ook dat PNG niet meerdere lagen kon zijn, maar ik neem maar aan dat Fireworks gewoon de extensie PNG gebruikt.

BTW als ik het PNG bestand open in photoshop krijg ik alleen de eerste frame, zonder lagen.

Verwijderd

PuCK, je kunt onder file > export > dialoogvenstertje kiezen in welk formaat je je gelaagde .png bestand (.png is voor fireworks wat .psd voor photoshop is) wilt exporteren. Als je "custom" kiest kun je daar je opties aanpassen, zodat je een psd met lagen en editable tekst kunt exporteren!

Afbeeldingslocatie: http://www.irfx.nl/rutger/dialog.gif

Bovenstaande settings zijn denk ik wat je bedoelt?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 13:01 ]

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Topicstarter
Ja dat heb ik dus al geprobeerd (mischien niet helemaal duidelijk gemaakt) maar als ik dat doe krijg ik dus alleen de lagen die op de eerste frame staan. Ik heb dus een animatie van een groot aantal frames waarin elke verschillende lagen heeft. Ik wil dus graag ALLE lagen van alle frames in 1 bestand opslaan.

Ik zal morgen (op mijn werk) eens kijken of ik gemakkelijk alle lagen naar de eerste frame kan slepen (iemand hier iets voor?).

Pagina: 1