Toon posts:

Win NT Server - Terminal server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een nog een Windows NT server staan die ik iedere keer over moet nemen met pcAnywhere.
Nu ben ik op zoek naar een programma dat ik kan installeren, zodat ik de server als een terminal server over kan nemen.
Ik heb de terminal service al geinstalleerd, maar dat lijkt ook niet te werken.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderd

via terminal services welke je geinstalleerd hebt. Dat moet gewoon werken.

Andere oplossing is Citrix, maar die's niet echt goedkoop. Daarnaast is Terminal server gebaseerd op een uitgekleede citrix versie..

Je kunt ook VNC gebruiken, echter dat komt op hetzelfde neer als pcAnywhere.

Verwijderd

De enige manier is dit op te lossen is ff Windows NT Server Terminal Server Edition erop zetten. Ik heb namelijk hetzelfde, maar ik ben druk op zoek naar de TS Editie ;)

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
NT4 heeft geen ingebouwde terminal server, daarvoor moet je echt NT4 Terminal Server (een ander os dus) installeren.

Verwijderd

Of is het de nt server 2003?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, sorry, het is nog gewoon NT4 SP6a

Verwijderd

In dat geval houdt het idd. rap op.. je moet win NT4 Terminal Server hebben..

Verwijderd

Sorry hoor guys, maar om een server alleen voor beheer over te nemen ga je toch geen Windows NT 4.0 TSE installeren? |:( Daar is het duidelijk niet voor bedoeld.

Gebruik dan:

Remote Command Service
PC Anywhere
VNC
Dameware mini remote control.
etc.

Verwijderd

edit:
Foutje

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 19:11 ]

Verwijderd

Laat maar

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 19:10 ]

Verwijderd

Topicstart ook gelezen, max_kool? Dan had je namelijk gezien dat topicstarter dat niet wil.

"Lees de draad voordat je blaat"

//edit

daarnaast gebruikt hij al pcAnywhere, en wordt VNC al in het 1e antwoord genoemd.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 19:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 19:24:
Topicstart ook gelezen, max_kool? Dan had je namelijk gezien dat topicstarter dat niet wil.

"Lees de draad voordat je blaat"

//edit

daarnaast gebruikt hij al pcAnywhere, en wordt VNC al in het 1e antwoord genoemd.
Pfff, doe eens effe relaxed man. Ik blaat niet maar geef juist een zinnig antwoord. Weet je wat blaten is? Iemand die een remote beheer tooltje nodig heeft NT 4.0 TSE adviseren. :+

En ik had de draad juist wel gelezen, vandaar dat ik juist het advies gaf een tooltje te installeren (met netjes een overzichtje van wat er zoal te krijgen), ipv. het domme advies TSE te installeren. Want dat is voor dit doel dom, en veel te duur.

Ik vraag me trouwens verder af wat de TS precies tegen los geinstalleerde remote beheertools heeft?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 19:35 ]

Verwijderd

Pfff, doe eens effe relaxed man. Ik blaat niet maar geef juist een zinnig antwoord.
op welke vraag dan precies? Niet op de vraag van topicstarter iig.
En ik had de draad juist wel gelezen, vandaar dat ik juist het advies gaf een tooltje te installeren (met netjes een overzichtje van wat er zoal te krijgen), ipv. het domme advies TSE te installeren. Want dat is voor dit doel dom, en veel te duur.
Je toont alleen maar meer aan dat je 't niet gelezen hebt. TS heeft namelijk al een 'tooltje' uit jouw lijst geinstalleerd, maar wil wat anders. TS _zelf_ komt met de vraag hoe hij de terminal service aan het werk krijgt. Als jij dan het enige juiste antwoord (NT Terminal Server Installeren) dom gaat noemen.. tsja..

Verwijderd

Inderdaad, het is dom om TSE te installeren als je alleen_maar_een_server_remote_wil_kunnen_beheren.

Veel te duur. Is het niet voor bedoeld. TSE is bedoeld als een platform voor server based computing, waar je gebruikers een remote desktop op gaat aanbieden, of met Citrix bepaalde Published Applications. Of wil je die TSE alleen maar in remote administration mode laten draaien?

Weet je wat? We adviseren de TS dat hij Citrix Metaframe moet gaan installeren, dat werkt nog veel fijner dan TSE.

Zie het als een autobus kopen als je alleen maar een stoel in je skelter wilt hebben zodat je niet op het frame hoeft te gaan zitten.

Maar het kan inderdaad wel. Daar heb je helemaal gelijk in. _/-\o_

En zullen we nu onze diskussie verder maar stopzetten? Echt met elkaar eens worden zullen we over dit topic toch niet worden.

Verwijderd

Weet je wat? We adviseren de TS dat hij Citrix Metaframe moet gaan installeren, dat werkt nog veel fijner dan TSE.

Ik zie toch heel duidelijk vermeld staan bij Citrix dat het duur is. Daarnaast zie ik heel duidelijk dat TS geen PC-anywhere wil, maar een terminal service.

Als je oprecht denk dat bij de vraag

De terminal service werkt niet, hoe los ik dat op

het antwoord:

installeer Terminal Server

een dom antwoord is.. tsja..dan weet ik het ook niet meer, en zullen we het idd. nooit eens worden.

Verwijderd

Maar anyway, de TS heeft TSE reeds geinstalleerd, maar het werkt dus niet.

Draai eens in een Command Prompt op de TSE:

Netstat -an

Dan kun je zien of er geluisterd wordt op poort 3389. Als het goed is moet er een regel tussen staan die er zo uit ziet:

TCP 0.0.0.0:3389 0.0.0.0:0 LISTENING

Ook bij je services moet je een "terminal server" zien draaien waarschijnlijk. Verder is de vraag in welke user mode de server staat. Wat krijg je als antwoord als je "change user /query" doet?

Heb je voorafgaande aan de installatie van je applicaties "change user /install" gedaan?

Met welke client wil je gaan connecten naar de TSE?

Kortom, vertel om wat je gedaan hebt, en waar het fout gaat.
Pagina: 1