Toon posts:

dataverkeer meten per poort op een switch.

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet kunnen meren hoeveel dataverkeer een bepaalde pc verbruikt in het netwerk..

Nu weet ik dat het niet zo moeilijk is als je een hub gebruikt.. maar ik gebruik een switch, en krijg dus niet alle data (packets) binnen die naar buiten gaat/gaan...

Is er een mogelijkheid om dit toch te gaan meten?

Ik ben al wezen googlen en heb al op freshmeat ed. gekeken, echter de meeste programma's zijn alleen voor hubs :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets meer concrete info zal wel handig zijn lijkt me. Hoe zit je netwerk in elkaar en voor welke dos versie zoek je dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 23:02

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Dat kan alleen als je switch een optie heeft om op 1 poort al het verkeer te "mirroren".
Anders heb je gewoon dikke pech.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je een switch van een bekend merk (cisco, 3com, nortel en aanverwanten) hebt, zou je MRTG eens kunnen proberen. Daar moet je volgens mij ook zonder problemen switches per poort mee door kunnen meten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah, ik dat een switchje van minder EUR 400 dit soort taken niet aan kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 20:55
Je kunt natuurlijk ook een programma die die dingen meet als service installeren op de nodige pc's. is wel wat meer werk natuurlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als we dan maar een beetje moeten gaan raden naar meer info dan moet deze draad maar op slot. Lees [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] eens door.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.