Toon posts:

[VIDEO] Filmpje op de kop @ 2e beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een zéér frustrerend probleem. Ik draai hier een dual monitor config, links een Martrox Mistique 4mb PCI ding, rechts een GeForce 4 TI4200.

Als ik een filmpje af ga spelen, staat dat op mn rechter scherm goed, maar op mijn linker scherm op de kop!!!

Wat me opviel is dat het alleen gebeurt bij filmpjes die deze video CODEC gebruiken:

ffdshow MPEG-4 Video Decoder

Bij de instellingen van ffdshow kan je wel instellen dat het beeld op de kop moet, maar dan staat het op het ander scherm weer op de kop. 8)7

Ik wissel nog al eens van scherm met mn filmpjes (als ik game heb ik mn playlist met vrij veel videoclips op mn linker scherm in WMP9, en als ik met office, fotosoep, 3Dmax, browsen bezig ben e.d. heb ik WMP in de taakbalk, met een klein popupje voor het filmpje), steeds wisselen, of alles op één scherm is voor mij geen optie.

Suggesties?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

bij de nimo codec pack zit een aparte codec voor matrox kaarten die het beeld omdraait.
alleen vraag ik me af of dat dan niet bij beide monitoren gebeurt, en dat je dan nog steeds dat probleem hebt.

Verwijderd

Topicstarter
FF geprobeert, en het heeft helemaal NIKS gedaan. NADA. Misschien omdat dit een kaart is uit de "antiek" generatie. Hij werkt nog niet met overlay's, en hardware Mpeg. Maar dat lijkt me ook sterk, want als ik de codec de zooi laat omdraaien staat het op mn wél up-to-date GF4 weer op de kop.

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Misschien domme vraag maar waarom heb je een extra pci videokaart als je GF4 dual monitor ondersteunt?

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mn andere uitgang een digitale is, voor TFT e.d. en ik het liever los van elkaar heb, dus de volle 64MB naar mn rechter scherm voor games e.d. Daarnaast vind ik dat dual view van windows standaard eigenlijk beter dan wat Nvidia neerzet (destkop simuleren naar 2048*786 ipv 2*1024*786)

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
ten eerste worden je 64mbs niet verdeeld over de 2 schermen hoor :P
een scherm is primair en heeft je hele videomem en het andere gebruikt alleen een frame buffer van een mb of 3
en nview kun je gewoon uitzetten en windows dual view aanzetten.

ik heb een ti4200 vivo 128mb, en ik draai hier gewoon dual monitor mee (een monitor, een projector) en dit werkt perfect hoor!

Verwijderd

Topicstarter
Da's offtopic, ik draai het gewoon liever zoals ik dat nu heb, scheelt ook geklooi met Digitalout==>VGA convertors. Kaartje was toch gratis.

Iemand die weet hoe ik dit moet aanpassen? Als ik webspace had had ik een screen gemaakt. Ik ben alleen zo liev geweest de CPU van mn server uit te lenen, kamaraad had Duron1300 in zn eigen bak weten te versplinteren.

IEMAND moet toch wel een keer zoiets hebben gehad. Ik ben zelf aardig bedreven in PC's (lees: Master niveau, hoogste OC: Athlon2000+ @ 2000mhz met VIA northbridge/southbridge).

Help me, Obi-Wan Ke-Tweak0r, Your my only hop3.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
av>vb

ik denk dat ze er daar (nu hier :+ ) meer kaas van hebben gegeten

Verwijderd

Topicstarter
Bump (soz, video & Hi-Fi meldde ook iets over Live1024 in de beschrijfing, dacht misschien iets hiervoor).

Ik heb zo'n beetje alle settings van FFDshow doorgelopen, ik weet nu een hoop van FFDshow, maar nog niet dát ene... |:(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 March 2003 @ 23:04:
Bump (soz, video & Hi-Fi meldde ook iets over Live1024 in de beschrijfing, dacht misschien iets hiervoor).

Ik heb zo'n beetje alle settings van FFDshow doorgelopen, ik weet nu een hoop van FFDshow, maar nog niet dát ene... |:(
Ik heb het zelfde probleem (videobeeld op tweede scherm op de kop). :'(
Gforce 4 MX en een s3 trio 32/64. Ik werk met XP sp1 Direct 9. Heb het met diverse players. Iemand een suggestie?

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:19

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Ik heb iets dergelijks idd eerder gezien bij een vriend van me.. die was het op een gegeven moment zo zat dattie z'n monitor omgedraaid heeft :+

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:54

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik heb ook wel eens als ik verschillende Divx codec had geinstaleerd en dan later nog een XVID er overeheen dat het beeld ook onderste boven was, je kan proberen eens te formatteren en dan alleen de hoog nodig codecs te installeren. of eerst eens testen zonder DIVX/Xvid codecs

iRacing Profiel

Pagina: 1