Toon posts:

Exchange 2000 install problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We proberen hier al een tijdje binnen het bedrijf Exchange 2000 te instaleren. We draaien op Windows 2000 Servers, en Exchange 5.5 staat momenteel geïnstaleerd. Exchange 5.5 staat geïnstaleerd op de primaire AD (helaas). Nou hebben we al bijna elke doc gelezen die er maar te vinden is, maar hij blijft dom doen. Het probleem:

Wanneer we een /forestprep runnen krijgen we de fout dat we of geen rechten hebben om in de AD te schrijven, of dat de AD bezig is. In het log staat een keer of 10 onder elkaar: Directory is too busy. Zoeken op die fout levert alleen op dat we Remote Registry moeten aanzetten, maar die staat (uiteraard) aan. We hebben al van alles geprobeerd en gedaan, maar niets schijnt te helpen. Iemand een idee? We hebben het zowel om de primaire AD geprobeerd, als op een non-AD, zowel met ADC geïnstaleerd, als zonder, de fout blijft hetzelfde.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 01:56
Volgens mij gaat die forestprep ook niet meer lukken. Dit moet voor de totale installatie gebeuren anders kan die niet meer toegepast worden.

Maar wat sowieso van belang is, is dat je een account moet gebruiken die members is van de "enterprise admins" EN "schema adminsgroups". Daarnaast is het van belang dat het account member is van de "administrators security group" met alle rechten(administrator) van de server waar je op werkt.

Ik weet niet zeker of dit je probleem is, maar wel zeer belangrijk voordat er uberhaupt wat geinstalleerd wordt.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij gaat die forestprep ook niet meer lukken. Dit moet voor de totale installatie gebeuren anders kan die niet meer toegepast worden.
De totale installatie van wat?
Maar wat sowieso van belang is, is dat je een account moet gebruiken die members is van de "enterprise admins" EN "schema adminsgroups". Daarnaast is het van belang dat het account member is van de "administrators security group" met alle rechten(administrator) van de server waar je op werkt.
De gebruikte accounts zijn allemaal lid van die groepen (en meer, maar affijn), maar het wil niet baten... als je ze uit die groep haalt geeft hij overigens ook overduidelijk aan dat ze in die groepen moeten zitten.

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 01:56
Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 14:15:
[...]

De totale installatie van wat?

[...]
Dit moet voordat je uberhaupt Exchange zelf installeert. Dit geldt tevens ook voor de domainprep. Bij mijn weten is het achteraf op geen een manier mogelijk om de "preps" alsnog te implementeren. Ik ben dan wel geen Exchange Expert maar dit weer ik vrijwel zeker ... zijn er niet meer experts vandaag ?? komaan mede GoTTers ! ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Verwijderd

Topicstarter
renzo4000 schreef op 19 March 2003 @ 14:51:
[...]

Dit moet voordat je uberhaupt Exchange zelf installeert. Dit geldt tevens ook voor de domainprep. Bij mijn weten is het achteraf op geen een manier mogelijk om de "preps" alsnog te implementeren. Ik ben dan wel geen Exchange Expert maar dit weer ik vrijwel zeker ... zijn er niet meer experts vandaag ?? komaan mede GoTTers ! ;)
Dat is dus heel het probleem: we krijgen Exchange 2000 niet geïnstalleerd omdat de forestprep (en daarmee de domainprep) niet wil...