Ik heb een stuk code geschreven dat een password automatisch genereerd en MD5 encrypt.
Deze code werkt prima, alleen levert de hashedDataBytes een byte array op die ik verder niet kan gebruiken in een string oid.
Ik heb ergens een stukje code gevonden om een byte array om te zetten naar een string:
password = System.Text.Encoding.ASCII.GetString(hashedDataBytes)
nu is password na het omzetten van de byte array: +es.7&w,*-'_i ipv 0x8312345459...
Dit komt vast omdat ik er een ascii string van maak, mijn vraag is nu of dit kwaad kan?
Blijft de md5 encrypty op deze manier in tact en kan ik op dezelfde manier een password van een gebruiker valideren? (dus het ingevoerde password md5 hashen en naar een ascii string converteren, met 100% slagingspercentage
)
Of bestaat er een manier waarop ik die 0x831237987 direct in een string kan krijgen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| 'Genereer password
function generate_password()
dim password as String
Dim rRandom As New Random(System.DateTime.Now.Millisecond)
dim iRandom as Integer
dim i, length as Integer
while length < 6
iRandom = rRandom.Next( Asc("0"), Asc("z") )
If (((iRandom > = Asc("0") ) And (iRandom <= Asc("9"))
or (iRandom > = Asc("A") ) And (iRandom < = Asc("Z") )
or (iRandom > = Asc("a") ) And (iRandom < = Asc("z") )) ) Then
password = password & Chr(iRandom)
length += 1
End If
end while
'Gooi MD5 encrypty over password
Dim md5Hasher as New MD5CryptoServiceProvider()
Dim hashedDataBytes as Byte()
Dim encoder as New UTF8Encoding()
hashedDataBytes = md5Hasher.ComputeHash(encoder.GetBytes( password ))
return password
end function |
Deze code werkt prima, alleen levert de hashedDataBytes een byte array op die ik verder niet kan gebruiken in een string oid.
Ik heb ergens een stukje code gevonden om een byte array om te zetten naar een string:
nu is password na het omzetten van de byte array: +es.7&w,*-'_i ipv 0x8312345459...
Dit komt vast omdat ik er een ascii string van maak, mijn vraag is nu of dit kwaad kan?
Blijft de md5 encrypty op deze manier in tact en kan ik op dezelfde manier een password van een gebruiker valideren? (dus het ingevoerde password md5 hashen en naar een ascii string converteren, met 100% slagingspercentage
Of bestaat er een manier waarop ik die 0x831237987 direct in een string kan krijgen?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 12:36 ]