Heya!
Mijn eerste keer op dit forum, so be gentle.
Even wat systeem gegevens:
Mobo Chaintec 7NJL1 (Bios 6.00)
Athlon XP2100+
1024MB 333mhz DDR
120GB 8mb cashgeheugen Maxtror HDD
Club3D Radeon 9700 pro
Win XP pro
Dit systeem heb ik vorige week in elkaar gezet. Echter als ik de temperatuur metingen van mijn mobo moet geloven is de temperatuur van mijn processor in idle positie 65-70°c en stressed 70-75°c... moeilijk te geloven aangezien ik dezelfde processor en koeler eerst op een Asus A7A266 had staan en daar een temperatuur van 50-60°c haalde. Ik twijfel dus sterk aan de correcte weergave van de temperatuur door het moederbord. Diverse proggies geprobeerd, maar allemaal geven ze zo'n beetje hetzelfde aan en dat is ook wel logisch, ze gebruiken allemaal de data van het moederbord.
Ik heb mijn vraag voorgelegd aan Chaintec en kreeg een bios toegestuurd. Nu moet ik die flashen via een dos utility...
Mijn vragen:
1. zijn er meer mensen die een dergelijke hoge temperatuur voor de processor hebben op dit mobo?
2. wat zijn de ervaringen met het flashen van de bios op dit mobo?
3. moet ik me überhaubt zorgen maken over bovenvermelde temperaturen??
Alvast bedankt voor het antwoorden
Mijn eerste keer op dit forum, so be gentle.
Even wat systeem gegevens:
Mobo Chaintec 7NJL1 (Bios 6.00)
Athlon XP2100+
1024MB 333mhz DDR
120GB 8mb cashgeheugen Maxtror HDD
Club3D Radeon 9700 pro
Win XP pro
Dit systeem heb ik vorige week in elkaar gezet. Echter als ik de temperatuur metingen van mijn mobo moet geloven is de temperatuur van mijn processor in idle positie 65-70°c en stressed 70-75°c... moeilijk te geloven aangezien ik dezelfde processor en koeler eerst op een Asus A7A266 had staan en daar een temperatuur van 50-60°c haalde. Ik twijfel dus sterk aan de correcte weergave van de temperatuur door het moederbord. Diverse proggies geprobeerd, maar allemaal geven ze zo'n beetje hetzelfde aan en dat is ook wel logisch, ze gebruiken allemaal de data van het moederbord.
Ik heb mijn vraag voorgelegd aan Chaintec en kreeg een bios toegestuurd. Nu moet ik die flashen via een dos utility...
Mijn vragen:
1. zijn er meer mensen die een dergelijke hoge temperatuur voor de processor hebben op dit mobo?
2. wat zijn de ervaringen met het flashen van de bios op dit mobo?
3. moet ik me überhaubt zorgen maken over bovenvermelde temperaturen??
Alvast bedankt voor het antwoorden