Toon posts:

Hdd Led brandt constant

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb dus een probleem met m'n hdd ledje. Zodra ik de pc aanzet brandt ie en is er geen knippertje uit te krijgen. Heb me rotgezocht in eerdere topics, maar enige dat daar uitkomt is: Je hebt je kabeltje verkeerd op je mobo zitten, of er is iets niet goed met een ide device. Kabeltje zit goed (+ -) en op de goede plaats op het mobo (als de handleiding klopt B) ). Zelfs al trek ik de hdd's en cd-rom spelers eruit, lampje blijft branden.

In een van de topics hierover zei iemand dat het bijna altijd met een jumpersetting te maken heeft (zei niet welke). Mijn Chaintech Zenith ejs1 mobo heeft een Cbox 2. Dit is een kastje met allerlei aansluitingen, zoals usb en geluid. Op dit kastje zit ook een ledje dat gaat knipperen als de pc in slaapstand gaat. Op m'n mobo zit een jumper voor dat ledje. De jumper heeft een "normal" en een "reserve" stand. Het maakt niet uit op welke stand ik hem zet, maar als ik em er helemaal uit trek gaat het hdd ledje uit. Knipperen doet ie dan dus nog steeds niet. Misschien is er nog ergens een andere jumper?

Voor iemand zich afvraagd wat ik zit te zeuren over zo'n stom ledje; Ik heb een thermaltake blue-eye die een eigen hdd ledje heeft en die brandt dus ook constant.
Plaatje van de blue-eye

Dus heeft iemand nog een idee om dit op te kunnen lossen?

Voor m'n spec zie sig.

Dank voor de hulp _/-\o_

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:22
Ik neem aan dat je wel alle mogelijke posities al hebt geprobeerd? :?
Omdraaien ? 1 pootje naar links / naar rechts verplaatsen.

Als een HD-ledjes volgens het boekje ergens moet zitten en het werkt niet dan ga ik meestal zelf proberen of ik hem ergens aan de praat krijg :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Vergeef me voor deze achteraf misschien overbodige vraag, maar ik kan niet uit je startpost opmaken of je überhaupt had geprobeerd om het stekkertje tóch om te draaien. Blijft het LED'je ook branden wanneer je dat doet :?

Verwijderd

Topicstarter
Heb echt alle posities geprobeerd. Alle pinnetjes gehad, maar het enige wat ik daarmee bereik is dat het ledje soms ook constant blijft branden als de pc uitstaat. 8)7

En als ik em dus omdraai gaat het ledje uit.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 11:50 ]

Verwijderd

Je hebt hem wel op je HDD-Led zitten en niet je Message Led?
HDD-Led zit meestal niet op hetzelfde balkje als je powerswitch en resetswitch, maar iets daar in de buurt en staat er los van.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 11:52:
Je hebt hem wel op je HDD-Led zitten en niet je Message Led?
HDD-Led zit meestal niet op hetzelfde balkje als je powerswitch en resetswitch, maar iets daar in de buurt en staat er los van.
Eeeh, volgens het boekje wel. Zou niet weten waar het stekkertje anders moet :?

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:13

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

zet de pc eens uit en trek de kabels van de hds en de floppy eens los en doe deze er opnieuw in en druk ze goed aan. ik heb het zelfde probleem gehad en daarna was het verholpen.

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• ScuL
Probeer het nog eens met alle CDR/DVD drivers afgekoppeld en alleen een master HD erin.

Als dat nog niet werkt is de HD-led functie van je mobo defect. Heb ik zelf ook wel eens gehad; heb toen wegens een ander defect mijn mobo omgeruild en was gelijk van het HD-led probleem verlost :)

Verwijderd

Topicstarter
Zal het nog ff proberen. Om dat mobo nou terug te sturen voor dat ledje... Verder is ie goed. Wel jammer als ie stuk is :(

• ScuL
Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 12:09:
Zal het nog ff proberen. Om dat mobo nou terug te sturen voor dat ledje... Verder is ie goed. Wel jammer als ie stuk is :(
Het zou me niet verbazen als het zo is; ik heb het zelf ook meegemaakt en op m'n werk ook een paar keer. Het is inderdaad nogal sneu om hem te moeten terugsturen voor zo'n stom ledje. Maar succes 8)

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07 11:19
BalusC schreef op 19 March 2003 @ 11:46:
Vergeef me voor deze achteraf misschien overbodige vraag, maar ik kan niet uit je startpost opmaken of je überhaupt had geprobeerd om het stekkertje tóch om te draaien. Blijft het LED'je ook branden wanneer je dat doet :?
Meestal brand dan het LEDje helemaal niet, `t is een diode en die laat maar stroom door naar 1 kant.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

Topicstarter
:) :) :) :)
Hij doet het. Een beetje. Wat het dus was: Dat Thermal take blue eye ding. :(
De led van de blue eye wordt gesplitst vanaf het mobo naar de kast-led en de rode led van de blue eye.

Dit had ik al eerder geprobeerd maar het duurt dus ongeveer 5 seconde voordat het ledje gaat knipperen. Wist ik niet. |:(

Heb die blue eye nu op alle mogelijke manieren aangesloten, maar als ik hem aansluit blijven ze allebei weer constant branden.

Iemand nog een idee waar dit aan kan liggen? Draadbreuk, of moet er een weerstandje tussen ofzo? :?

Of moet ik nu ff een nieuw topic openen in Casemodding & Elektronica?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 19:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
schop
Pagina: 1