Toon posts:

Opstart probs met meerdere pc's

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier op een school een probleem met drie kasten van hetzelfde type.

Zodra je de 230 stekker in de voeding drukt en de aanknop in drukt gaat het power ledje snel aan en uit en verder gebeurt er niks.

Na eliminatie blijkt dat als je de cpu er uit haalt (niet de fan) alles wel gewoon gaat draaien en doen.

Nu d8 ik in eerste instantie, cpu stuk, smpel. Maar nu wil het geval dat twee dezelfde pc's rond dezelfde tijd hetzelfde probleem beginnen te vertonen. Andere gelijke p c's vertonen het probleem niet.

1 van de 3 pc's had ook een zekering in nde voeding doorgebrand, dus zat ik te denken aan een stroomsurge ofzo.

Het gaat hier om drie GA-5AX mobo's met AMD K6 cpu's

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 11:34:
Ik heb hier op een school een probleem met drie kasten van hetzelfde type.

Zodra je de 230 stekker in de voeding drukt en de aanknop in drukt gaat het power ledje snel aan en uit en verder gebeurt er niks.

Na eliminatie blijkt dat als je de cpu er uit haalt (niet de fan) alles wel gewoon gaat draaien en doen.

Nu d8 ik in eerste instantie, cpu stuk, smpel. Maar nu wil het geval dat twee dezelfde pc's rond dezelfde tijd hetzelfde probleem beginnen te vertonen. Andere gelijke p c's vertonen het probleem niet.

1 van de 3 pc's had ook een zekering in nde voeding doorgebrand, dus zat ik te denken aan een stroomsurge ofzo.

Het gaat hier om drie GA-5AX mobo's met AMD K6 cpu's
[NOHTML]Dit graag lezen eer je een topic opent[/NOHTML]

Je geeft zelf al een potentiele oorzaak aan en een potentiele oplossing.

Oorzaak: surge
Oplossing: (zekeringen in) voeding vervangen (en evt kijken naar gevolgschade waarbij mobo geroosterd is...)

Hier zijn nog wat tips te vinden:
[NOHTML]Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen[/NOHTML]

Als die tips geen uitkomst bieden kun je een specifiekere (volledigere) vraag stellen adhv de uitkomsten in die troubleshooter. Deze gaat dicht :)

[ Voor 9% gewijzigd door dion_b op 19-03-2003 11:44 ]

Oslik blyat! Oslik!

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 17:11

JF_

3 PCs doen 't niet, maar zodra je de CPU vervangt (je zegt dat je 'm eruithaalt, maar dan doen ze zeker weten niets meer) doen ze 't wel? Lijkt me toch echt een gevalletje defecte CPU. Drie tegelijk, gecombineerd met die uitgefikte zekering, da's bijna zeker een gevolg van een stroomstoring (dip of surge, whatever). Niet iedere PC is gelijk, dus 't kan makkelijk dat andere PCs niets (lijken te) mankeren.

Wat is nou eigenlijk je vraag?

[ Voor 9% gewijzigd door JF_ op 19-03-2003 11:44 ]

Dit topic is gesloten.