[delphi] errorcode 217, sysutils terminated.

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
De applicatie waar ik tijdelijk bij assisteer ivm deadline(waar het vandaag al weer de laatste dag van is :P) geeft bij het afslutien een error met foutmelding 217. Ik ben er intussen achter dat het te maken heeft met sysutils. Als sysutils al geterminate is, en er komt nog wel een foutmelding, dan krijg je deze fout.

link: http://www.delphifaq.com/fq/q1050.shtml

Ik zou alleen niet weten hoe ik dit zou moeten fixen. (Ik weet eerlijk gezegd niet eens waarom die fout nu ineens naar voren komt, maar zal wel te maken hebben met het feit dat hier alles fout gaat, wat er ook fout kan geen *zucht, wat een bagger code ook* ) Wie weet dus hoe ik dit kan fixen?

[ Voor 4% gewijzigd door Alarmnummer op 19-03-2003 11:30 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 15:12

alienfruit

the alien you never expected

Hmm. Maak je gebruik van database spul?

• Alarmnummer
alienfruit schreef op 19 March 2003 @ 11:32:
Hmm. Maak je gebruik van database spul?
Een dll maakt idd gebruik van database communicatie. Maar we hebben dit probleem nog niet eerder gehad :) En we draaien het toch al wel een tijdje.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:02
Wat gebeurd er allemaal tijdens het afsluiten van de applicatie?

Doe je dan nog DB of file access? Misschien krijgt die operatie niet genoeg tijd ofzo....
Ik blaat gis ook maar wat....

https://fgheysels.github.io/

• Schmoove
  • Laatst online: 20-08 11:58
breakpoints, debuggen.... kan alles zijn.

• alienfruit

alienfruit

Hmm. Misschien is je in Delphi troubleshootings boek kijken ;)
Ach. Als je gebruik maakt van versioning; kun je natuurlijk altijd terug gaan naar een versie waar het nog wel goed ging; en dan PMMerge er op los laten om de verschillen te zien.

• Alarmnummer
whoami schreef op 19 March 2003 @ 11:41:
Wat gebeurd er allemaal tijdens het afsluiten van de applicatie?

Doe je dan nog DB of file access? Misschien krijgt die operatie niet genoeg tijd ofzo....
Ik blaat gis ook maar wat....
Het ging altijd goed, en er is geloof ik niets veranderd. De applicatie word trouwens afgesloten door Application.terminate aan te roepen (zonder de dll de exiten). Hierdoor kregen we minder foutmeldingen, en deze baggerstijl past wel bij de rest van de bagger.

• Alarmnummer
alienfruit schreef op 19 maart 2003 @ 11:45:
Hmm. Misschien is je in Delphi troubleshootings boek kijken ;)
Ach. Als je gebruik maakt van versioning; kun je natuurlijk altijd terug gaan naar een versie waar het nog wel goed ging; en dan PMMerge er op los laten om de verschillen te zien.
Versioning systeem? Daar doen we niet aan. Iedereen die kwakt het naar de public dir toe, en op hoop van zegen voegen we het iedere keer samen. Regelmatig moeten fixes er 10x ingeplaatst worden, maar het houd ons wel van de straat.

• whoami
:D
De unief daar heeft blijkbaar geld teveel......
Welke hopen aan verloren werk brengt dat niet met zich mee?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:21

BCC

Offtopic: Eeeh.. ooit van Software Engineering gehoord ?!

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• whoami
BCC schreef op 19 maart 2003 @ 11:58:
Offtopic: Eeeh.. ooit van Software Engineering gehoord ?!

Ik denk wel dat Alarmnummer daar al van gehoord heeft. ;)

Maar goed, back ontopic.

Heb je die code (bij het afsluiten van je app) al eens gedugged? Op welke regel krijg je die fout enzo?

• Alarmnummer
Het vervelende is dat ik hem op mijn bak niet krijg, en met de nieuwe exe die net is gebuild schijnt het probleem zich ook niet meer voor te doen.

En ik heb wel eens van software engineering gehoord ;) Ik assisteer alleen bij dit project (tijdelijk).

• alienfruit

alienfruit

Altijd leuk programmeren :)
Naja. Debuggen t hats the keyword!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Het is een exceptie die niet wordt afgevangen door de normale gang van zaken. Bijvoorbeeld omdat de normale exception handler al weg is of omdat het er nooit is geweest. SysUtils levert die exceptie handeling door de handler te zetten in de initialization en weer te verwijderen in de finalization.

Uit de Delphi help over 'raise'
Note: Raising an exception in the initialization section of a unit may not produce the intended result. Normal exception support comes from the SysUtils unit, which must be initialized before such support is available. If an exception occurs during initialization, all initialized units—including SysUtils—are finalized and the exception is re-raised. Then the System unit catches the exception and handles it, usually by interrupting the program.
Heb je 'Use Debug units' al aangezet in de Project Options? Je hebt dan de mogelijkheid om de plaats van excepties te zien in de door Borland geleverde units.

Het zit denk ik ergens in een finalization sectie van een unit die waarschijnlijk en een uses staat voor SysUtils. Of iets doet iets raars met de excpetion handler.

/edit De locatie van de SysUtils in de uses maakt in dit geval niet uit bedenk ik me net. de initialzation en finalization secties vallen altijd buiten de excpetion handeling

[ Voor 9% gewijzigd door LordLarry op 19-03-2003 12:20 ]

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• Alarmnummer
LordLarry schreef op 19 maart 2003 @ 12:15:
Het is een exceptie die niet wordt afgevangen door de normale gang van zaken. Bijvoorbeeld omdat de normale exception handler al weg is of omdat het er nooit is geweest. SysUtils levert die exceptie handeling door de handler te zetten in de initialization en weer te verwijderen in de finalization.
Ik heb zelf een exception handler toegevoegd die de applicatie opnieuw opstart wanneer de applicatie crashed. Aub geen commentaar hierover, het was het beste dat ik nog kon doen :)
Het zit denk ik ergens in een finalization sectie van een unit die waarschijnlijk en een uses staat voor SysUtils. Of iets doet iets raars met de excpetion handler.
Kan het kwaad om SysUtils altijd de 1e unit te laten zijn?

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Alarmnummer schreef op 19 maart 2003 @ 12:19:
Ik heb zelf een exception handler toegevoegd die de applicatie opnieuw opstart wanneer de applicatie crashed. Aub geen commentaar hierover, het was het beste dat ik nog kon doen :)
:D
Kan het kwaad om SysUtils altijd de 1e unit te laten zijn?
Nee, kan geen kwaad, maar het is niet het probleem in dit geval bedenk ik me net. Zie ook mn /edit hierboven

• Alarmnummer
Dan heb je mijn

code:
1
2
3
4
try
   freemem(blaat)
catch
end;

nog niet gezien. :D *is intussen master in bugfixen*. Alle lapmiddelen zijn toegestaan, als het maar zo lang mogelijk blijft draaien.
Nee, kan geen kwaad, maar het is niet het probleem in dit geval bedenk ik me net. Zie ook mn /edit hierboven
Het probleem doet zich niet meer voor, dus hopen dat dit ook zo blijft. Ik ben nu weer op jacht naar de volgende bug.

[ Voor 14% gewijzigd door Alarmnummer op 19-03-2003 12:25 ]

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Ow en je maakt toch gebruik van ShareMem? Make sure de sharemem is de aller aller eerste unit in de uses van alle projecten.

Pagina: 1