[TFT] Fabrikant met 0 dooie pixel garantie?

Pagina: 1
Acties:
  • 530 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 09:37
Hoi

Ik wordt steeds vaker geconfronteerd met monitoren (bijvoorbeeld van IIyama), die dooie of constant oplichtende pixels of sub-pixels vertonen. Bij 2 of meer van deze fouten is het garantiewerk, en kan de monitor worden teruggestuurd.
Bij slechts 1 fout wordt het een ander verhaal. Zowel winkeliers als consumenten moeten deze monitoren gewoon slikken, omdat fabrikanten zich kunnen verschuilen achter een opgestelde ISO-norm. Dat is naar mijn mening belachelijk. Een monitor van een paar honderd euro die 1 zo'n dooie pixel vertoond vind ik onacceptabel.

Om deze reden ben ik met een klein onderzoekje begonnen, met als doel een fabrikant te vinden die wel betaalbare monitoren voor de consumentenmarkt produceert, met een garantie dat het beeld geen fouten vertoond. Geen dooie of constant oplichtende pixels of sub-pixels.

Wie van jullie weet één of meerdere fabrikanten te noemen die zo'n service verleend ? Die gewoon een scherm moeiteloos terugneemt in het geval dat er een fout in het scherm zit ?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
De enige fabrikant waarvan ik weet dat deze een perfect scherm garandeert, is Hitachi.

[ Voor 73% gewijzigd door Croccifixio op 19-03-2003 10:49 . Reden: Lap tekst openingspost weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:01

BCC

Hercules

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:37

Exirion

Gadgetfetisjist

Hercules biedt geen pixel-perfect garantie, dus waar je het vandaan haalt mag me een raadsel zijn.

Hitachi wel, en MyCom vertelde me eind vorig jaar dat Iiyama vanaf dan o.a. op de 4314 0-fouten garantie zou bieden omdat ze op nieuwe panels waren overgestapt die veel minder vaak fouten vertoonden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Exirion schreef op 19 maart 2003 @ 10:53:
[...]
en MyCom vertelde me eind vorig jaar dat Iiyama vanaf dan o.a. op de 4314 0-fouten garantie zou bieden omdat ze op nieuwe panels waren overgestapt die veel minder vaak fouten vertoonden.
>:) Oh my! Good news! :)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
Exirion schreef op 19 maart 2003 @ 10:53:
[...]

Hercules biedt geen pixel-perfect garantie, dus waar je het vandaan haalt mag me een raadsel zijn.

Hitachi wel, en MyCom vertelde me eind vorig jaar dat Iiyama vanaf dan o.a. op de 4314 0-fouten garantie zou bieden omdat ze op nieuwe panels waren overgestapt die veel minder vaak fouten vertoonden.
Op de website van IIyama kan ik daar niks over terug vinden. Als het inderdaad zo is zou het wel mooi zijn, aangezien ik op me werk een 4314 heb staan met precies 1 dooie pixel.

Zijn er naast Hitachi nog meer merken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:52
CTX dacht ik ook.

[Edit mode] yes dat is zo aldus de computertotaal hier op mijn werk waar een adveretentie van die lui is staat[Edit mode]

[ Voor 80% gewijzigd door Dracula op 19-03-2003 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-06 11:22

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Kijk eens in de garantie voorwaarde van
- EIZO
- Philips
- LG

ik dacht dat Philips een pixel garantie had maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:01

BCC

Exirion schreef op 19 March 2003 @ 10:53:
[...]

Bij mij op het werk worden alle Herculessen ALTIJD gratis omgewisseld so....

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 23:37

Exirion

Gadgetfetisjist

CyberTijn schreef op 19 maart 2003 @ 11:04:
Op de website van IIyama kan ik daar niks over terug vinden. Als het inderdaad zo is zou het wel mooi zijn, aangezien ik op me werk een 4314 heb staan met precies 1 dooie pixel.
Ik zou even informeren bij MyCom :) Misschien biedt MyCom zelf die garantie omdat ze dat aandurven, maar de verkoper zei dat Iiyama Nederland hen een dergelijk bericht had doorgegeven. Als die niet uit z'n nek kletste dan zou het moeten kloppen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Zojuist op de site van Iiyama gevonden:

Mogen er pixels stuk zijn op een LCD monitor?

Een LCD monitor is opgebouwd uit miljoenen pixels. Een pixeldefect treedt op, als een (sub)pixel (in de kleur rood, groen, blauw) continue blijft branden of niet oplicht. In de praktijk is een defecte pixel nauwelijks zichtbaar met het blote oog. Het belemmert dan ook geenszins de functionaliteit van de monitor. Ondanks ons streven naar een perfecte productie van LCD monitoren kan geen enkele fabrikant garanderen dat al zijn LCD panelen vrij van pixel defecten zijn. iiyama zal echter een LCD monitor omruilen of repareren wanneer er meer pixels stuk zijn dan aanvaardbaar. In de regel kunnen we stellen dat iiyama een LCD monitor zal vervangen bij meer dan 2 defecte sub-pixels bij LCD monitoren t/m 18". Bij een 19 inch LCD monitor is dit het geval bij meer dan 4 defecte sub-pixels. Deze omruil garantie wordt enkel gegeven binnen acht dagen na aankoop.
Na deze acht dagen garanderen wij dat onze LCD monitoren binnen de ISO-13406-2 klasse II normering vallen.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 15:01
SimplyMe schreef op 19 maart 2003 @ 11:08:
ik dacht dat Philips een pixel garantie had maar dat weet ik niet zeker.
Voor zover ik weet mag bij philips alleen een sub-pixel stuk zijn (R, G of B pixel dus) Pin me er niet op vast.. Ik zal even zoeken...

edit:

Hms.. Zit toch net iets anders. Hangt van het model af

http://www.datordesign.se...i/pixelpolicy_english.pdf

Voor details ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Sn3akz op 19-03-2003 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80939

Ik weet wel een winkel waar ze een tft met geen pixelfouten garanderen(ik weet niet of het vauit fabriek is(kon niet vinden op site)): Comflex: CTX S700 BLACK 17 INCH TFT(geen witte monitor met die garantie).

Link: http://www.comflex.nl/shop/detail.asp?productid=411005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:49

Pubbert

random gestoord

in de computertotaal stond iets :? reclame over Zerodeadpixels, zo'n formule 1 wagen die uit de lcd monitor kwam... weet het merk niet meer

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 15:50
Ik heb hier een Philips 170S2 TFT 17" staan en die heeft dus pixel garantie. Nul kapotte pixeltjes voor 3 jaar.

offtopic:
Vroeg ik bij de Dixons hoeveel dode pixels dit model mocht hebben, zegt die vent "dode pixels? wij verkopen geen beeldschermen met dode pixels 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
CTX heeft een 0-pixel garantie.. alleen niet op de goedkoopste modellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:52
Dond3r schreef op 19 March 2003 @ 14:57:
in de computertotaal stond iets :? reclame over Zerodeadpixels, zo'n formule 1 wagen die uit de lcd monitor kwam... weet het merk niet meer
Zie mijn post aan het begin ging hier om CTX
Dracula schreef op 19 March 2003 @ 11:06:
CTX dacht ik ook.

[Edit mode] yes dat is zo aldus de computertotaal hier op mijn werk waar een adveretentie van die lui is staat[Edit mode]
Deze dus !!

[ Voor 35% gewijzigd door Dracula op 19-03-2003 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

Hitachi geeft pixelgarantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 00:07
internetinfo schreef op 19 March 2003 @ 15:01:
Ik heb hier een Philips 170S2 TFT 17" staan en die heeft dus pixel garantie. Nul kapotte pixeltjes voor 3 jaar.

offtopic:
Vroeg ik bij de Dixons hoeveel dode pixels dit model mocht hebben, zegt die vent "dode pixels? wij verkopen geen beeldschermen met dode pixels 7(8)7
Huh.. heeft dat scherm een dodepixel garantie? Kun je me aub een bron daarvan geven? Ik heb de Philips 170S2B namelijk zeer goedkoop bij een opruiming meegenomen en wat extra documentatie voor de toekomst is altijd welkom :) Niet dat er dode pixels opzitten trouwens, niet bij het eerste exemplaar (die was defect omdat hij allemaal groene spikkels/ruis aan de linkerkant van het scherm liet zien) en ook niet bij de tweede die nu op m'n bureau staat te pronken :) In de informatie die ik heb kunnen vinden kwam ik uit op een referentie naar de ISO klasse 2 spec.
offtopic:
Overigens had ik ook met een dode pixel die eerste nog wel terug kunnen brengen en ruilen aangezien ze niet eens gekeken hebben, maar direct DOA op de doos hebben geschreven :P

[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 19-03-2003 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-04 21:36
Wellicht goed om deze link ook hier even te melden.
Een goede report van Tom's Hardware waarin duidelijk wordt hoe de verschillende fabrikanten de dode pixel policy hanteren.
Reacties kunnen ook op de Frontpage van Tweakers worden gegeven aangezien iemand de news-mensen aan het werk heeft gezet.

[ Voor 23% gewijzigd door SimonBenson op 19-03-2003 16:46 . Reden: Kleine aanvulling... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• It-er
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 22:14
De enige fabrikant waarvan ik zeker weet dat deze een 0-dooie-pixel garantie heeft is Philips.

Eizo, IIyama, LG, Gericom, whatever doen daar voor zever ik weet helemaal niet aan.

De meeste TFT's komen tegenwoordig wel met minimaal 3 jaar garantie, maar op pixel-gebied blijven ze miere-neukers

Wij als MediaMarkt geven de service dat men de monitor kan omruilen als er een dooie pixel inzit.

what is your major malfunction???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Hier staat de PixelPolicy van Belinea schermen in Nederland (Belinea wordt in NL geleverd door MaxData oid):

http://www.maxdata.nl/service/pixelfouten.asp

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollovenlo
  • Laatst online: 01-06 18:28
Ik had bij mn Compaq laptop een dode sub-pixel toen i nieuw uit de doos kwam. maar kon hem niet ruilen omdat je bij comprak 5 dode sub-pixels moet hebben. toen dus maar terug gegaan en gezegd dat de brander en de hdd niet helemaal lekker waren. DOA en huppa een nieuwe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 00:07
SimonBenson schreef op 19 March 2003 @ 16:32:
Reacties kunnen ook op de Frontpage van Tweakers worden gegeven aangezien iemand de news-mensen aan het werk heeft gezet.
En dan hier even een reactie op de dode pixel resultaten van de poll. 34,5% heeft een TFT scherm, 29,9% heeft een TFT en heeft geen problemen. Betekent dat dat maar (29,9/34,5)*100=63% van de schermen goed is en de rest minimaal een dode subpixel bevat. Dat lijkt me erg hoog namelijk of de poll is absoluut niet representatief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59216

Lite-on heeft volgens mij ook pixel-perfect garantie, tenminste, wij kregen er laatst nog een goede LCD monitor terug toen we er eentje opstuurden met 1 dode pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski76
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-02 10:50

Robinski76

The one and only

voor die CTX (het gaat in het geval van de advertentie om de S530, te vinden in de computer totaal van april 2003 op pagina 35), kun je naar www.ctxeurope.com gaan.

AMD PhenomII 955 BE (AM3), Gigabyte Mobo met GPU, 4GB, Nec 4550A DVD+/-R, GlobalWin YCC-61F1 ALU ServerCase, OCZ Modstream 520W, Dell SP2309W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399

nou... 63% OK klinkt wel redelijk als zijnde de waarheid hoor.

Die iso norm is er trouwens in 5 vormen:
iso(nummer)-1,
iso(nummer)-2,
iso(nummer)-3,
iso(nummer)-4 en
iso(nummer)-5

en de dooie pixel limiet is daarin vastgesteld.
bij -1 mag er dus niets stuk zijn.
ik meen dat er in het grote TFT en Gayming topic een link staat naar ene briljante NLse site waar het vlekkeloos op wordt uitgelegd.
aan de hand daarvan heb ik een Belinea 101910 gekocht enne...
nul dooie pixels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-06 16:17
Philips heeft op een aantal modellen (bijv. de 150P ) een garantie van 0-dode pixels, maar dan alleen op pixels die altijd aan blijven... pixels die zwart blijven vallen daar weer buiten.

Verder ruilt Adi voor ons altijd de schermen kostenloos om als ze in de eerste maand dode pixels vertonen, na die maand hanteren ze dezelfde voorwaarden als de meeste fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romio
  • Laatst online: 30-10-2020
Anoniem: 59216 schreef op 19 March 2003 @ 17:04:
Lite-on heeft volgens mij ook pixel-perfect garantie, tenminste, wij kregen er laatst nog een goede LCD monitor terug toen we er eentje opstuurden met 1 dode pixel.
Klopt lite-on adverteerd er ook mee in verschillende pc-bladeren

Mijn speelgoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
eyyy hartstikke goed man! thanks!

het blijft toch nog steeds een lastig onderwerp. ik ben tegenwoordig zelfs verplicht om klanten erop te wijzen bij het maken van een offerte bijvoorbeeld om ze in te lichten over het feit dat ik, en het bedrijf waar ik werk geen garantie kan geven op de iiyama monitoren met 1 dode pixel. zoiets is geen service, en totale leken zullen dit waarschijnlijk maar moeilijk kunnen kunnen begrijpen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-05 14:36
adi heeft ook bij hun nieuwe scherm een pixel perfect garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13255

Klopt, alleen is die nog niet leverbaar (pas over 5 a 6 weken helaas). Daarom heb ik de Hitachi CML175SW gekocht, ben er erg blij mee! :)
Pagina: 1