'druppelende verf' effect

Pagina: 1
Acties:

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:21
Weet iemande of er een brush is, of een andere manier om een beetje overtuigend het effect van een uitgelopen sjabloon te maken?

Zoals bij het 'M3' logo hier dus (.. Maar deze vindt ik er eigenlijk alweer een beetje nep uitzien)
Afbeeldingslocatie: http://www.m-three.com/scotty/scotty.gif

Of moet ik nou echt een sjabloon gaan spuiten en dat inscannen? Hmm ... da's wel Uber realistisch trouwens...

[ Voor 12% gewijzigd door Charly op 19-03-2003 10:42 ]

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 12:57
Gewoon in PS met de brush een beetje kliederen. Beetje spelen met de flow en daarna eventueel een highlight erop voor het "3d" effect.

Of begrijp ik je nu helemaal verkeerd?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:05
Met brushes kom je echt een eind hoor :)

Zowel de pre-defined brushes (zoals van Nocturna.net) of gewoon zelf kliederen met de Brush-tool ...

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Charly
ok dan ga ik wel ff kijken of die flow helpt, wat ik tot nu toe op die manier produceer komt nl niet echt overtuigend over. (...ja ik ben een n00b :P )

Thanks anyhoes

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

anders ff met een spuitbus op een stukje (wit)karton nabootsen; laten drogen en inscannen.
Layermode op Overlay of Multiply zetten.
Die letters kun je later gewoon in Photoshop toevoegen..

www.jurgroessen.nl

• Charly
Hangloozz schreef op 19 March 2003 @ 11:23:
anders ff met een spuitbus op een stukje (wit)karton nabootsen; laten drogen en inscannen.
Layermode op Overlay of Multiply zetten.
Die letters kun je later gewoon in Photoshop toevoegen..
Hmm..ja das wel beter denk ik..scheelt weer uitsnijden (en dan kan ik hem later nogeens gebruiken :P) Vanavond ofzo de zwarte belton maar weer eens van de plank pakken.

[ Voor 8% gewijzigd door Charly op 19-03-2003 11:33 ]

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:23

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik vermoed dat het M3 logo een 'real-life' effect is,
maar met photoshop kun je met wat photoshop-filter-skills een behoorlijk end in de richting komen door wat filters te combineren:

met stof en krassen, sumi-e (simuleert japanse inkt-effect) en Malfilter > Spritzer (sorry, heb hier enkel een duitse versie, vermoed dat dit in engels spray-can en nederlands spuitbus heet)
kom je een heel end, je kunt wat vervormen met druppel-tool of Distortion en Waves.

ik vermoed wel dat, behalve als je goede oefening hebt en redelijk doelgericht kunt werken, dit je langer kost dan handmatig te doen en in te scannen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 23:37

flexje

got-father

willem169 schreef op 19 March 2003 @ 10:51:
Met brushes kom je echt een eind hoor :)

Zowel de pre-defined brushes (zoals van Nocturna.net) of gewoon zelf kliederen met de Brush-tool ...
erg handige site , tnx , heb je nog meer van dit soort sites?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:05
nee ik niet maar mr. Google wel. :)
http://www.google.com/sea...UTF-8&q=photoshop+brushes

En dat had je best zelf kunnen verzinnen ;)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 23:37

flexje

got-father

ik weet het :P sorry schat :>
Maar ik dacht dat jij wel van die koele linkies in je favo had 8)

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Charly
flexje schreef op 19 March 2003 @ 11:43:
[...]

erg handige site , tnx , heb je nog meer van dit soort sites?
*muh* al die nocturna brushes zijn imho wel redelijk uitgemolken onderhand...Maargoed, zolang ze subtiel gebruikt worden kunnen ze nog wel ff mee.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Je kunt ook ff wat vulpen patronen halen en die boven een vel papier uitdrukken. Minder zooi dan een spuitbus.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 11:58
Zo'n verfdruppel filter zit in Eye Candy 4000, een Photoshop plugin.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 15:12

alienfruit

the alien you never expected

Je krijgt natuurlijk alleen een mooi effect als je een vloeistof echt laat uitdruppelen :)
En is veel leuker om te doen; graficus met passie :+

• DaSchop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Andere manier: je kunt met een oude tandenborstel met wat indische inkt of ecoline erop tegen een fijn zeefje wrijven boven een vel papier, of met je hand de haren van de tandenborstel naar achter trekken en loslaten. Zo deden wij het vroeger op de lagere school in ieder geval altijd =D. Als je er dan ook nog een logo in wilt kun je een sjabloon uitknippen en op je papier leggen.
De "drip" plugin die bij Eyecandy 4000 zit werkt inderdaad goed voor de lange uitlopers. Hèhè, ben blij dat ik eindelijk het nut van die plugin heb gevonden... ^^'

>> Bastiaan

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

DaSchop schreef op 20 maart 2003 @ 00:16:
Andere manier: je kunt met een oude tandenborstel met wat indische inkt of ecoline erop tegen een fijn zeefje wrijven boven een vel papier, of met je hand de haren van de tandenborstel naar achter trekken en loslaten. Zo deden wij het vroeger op de lagere school in ieder geval altijd =D.
:D inderdaad, zo ging dat bij ons ook..
Leve de handenarbeidjuf, uiteindelijk toch nog iets aan dat zeefborstelen gehad _/-\o_

www.jurgroessen.nl

Pagina: 1