Toon posts:

Exporteren excelgrafiek met macro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk wil ik een intranetpagina bouwen waarin een excelgrafiek opgenomen wordt. Het probleem is echter dat verschillende mensen de voedingsinformatie van de grafiek in excel veranderen. De bedoeling is dan ook om een macro te maken in excel zodat met 1 druk op de knop alle grafieken ge-update worden in de webpagina.

Mijn vraag is dan ook of dat iemand weet hoe ik in excel een macro kan maken die een grafiek exporteerd als een .GIF file. (De macro-opnemer registreerd niet de actie van het maken van een HTML pagina)

Een andere mogelijke oplossing voor mijn probleem zou kunnen zijn dat ik excel open in een frame. Deze oplossing is niet zo mooi, omdat verschillende gebruikers die alleen leesrecht hebben de gegevens kunnen veranderen. De vraag hierbij is echter, kan ik in een frame niet alleen het excelbestand opvragen, maar ook het juiste blad waar dus de juiste grafiek staat.

Ik ben al lang aan het proberen en aan het zoeken, maar ik kan het niet vinden.

Bij voorbaat dank

Verwijderd

Topicstarter
Shitttt. Ik heb hem in de verkeerde forum geplaatst. Sorry!!!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 10:51
No worry, ik verplaats hem wel even :) ;)

==> SA :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 10:37:
Mijn vraag is dan ook of dat iemand weet hoe ik in excel een macro kan maken die een grafiek exporteerd als een .GIF file.

ActiveChart.Export Filename:=ThisWorkbook.Path & "\" & ActiveChart.Name & ".gif", FilterName:="GIF"

Zo krijg je een gifje met de naam van het bestand + de naam van de grafiek :)

Je kan dan natuurlijk eerst de juiste chart activeren, of als het om veel charts gaat ze automatisch allemaal langs gaan.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Yo superbedankt. Nu slaap ik vannacht tenminste