Exchane 5.5: Maximale berichtgrootte public folders

Pagina: 1
Acties:

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-06 15:08
Hoi hoi,

Ik zit weer met een leuke exchange-uitdaging.
Ben alle instellingen binnen exchange nagegaan maar het lukt mij niet een instelling te maken om een maximale berichtgrootte op te geven voor de public folders. Het is mogelijk om een maximale grootte voor de publicfolder op te geven, maar dat zoek ik niet.
Weet iemand hier een antwoord op?

Greetz,
Mark

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:28
Misschien kan je het proberen met vb.
Een of andere check aanmaken bij het posten.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Nergens Maximum Item Size kunnen vinden?
Dacht dat het daarmee geregeld moest worden.
Via de properties van een public folder.

[ Voor 21% gewijzigd door Mystery op 19-03-2003 11:13 ]

Battle.net tag

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als je 't persé wilt, moet je een eventsync schrijven die op "onsubmit" de size checkt. Probleem is dat je weinig anders kunt doen dan de message vervolgens verwijderen en dan is de user 'm dus gewoon kwijt (nee, ook niet meer in sent items).
Mijn vraag is dan ook: "waarom wil je zonodig de grootte van een item in een public folder beperken?" Wat schiet je daarmee op? Als Admin ben je alleen geïnteresseerd in de beperkingen van je storage en die kun je ook prima beheersen met een limiet op de grootte van de folder. En dan is het de keuze van de gebruikers of ze de - bijvoorbeeld - 100 Meg die jij beschikbaar stelt, gebruiken voor 1 bericht van 100 Meg of 10000 berichten van 10 K.
Dan zeg jij misschien: "Ja, maar nu kan 1 gebruiker met een message van 100 Meg, de boel blokkeren voor alle andere gebruikers". Dat is zo, maar die ene gebruiker kan ook z'n auto voor de hoofdingang parkeren zodat er niemand meer naar binnen kan; dat los je ook niet op door allerlei verkeersbelemmerende maatregelen maar je gaat er van uit dat zo iemand daarop aanspreekbaar is en voldoende gezond verstand heeft om in te zien dat zijn gedrag verkeerd is.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• satyriasis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07 22:05
Sorry Brahiewahiewa, maar ik ben dat niet met je eens. dat is net zoiets als je firewall open laten staan, met de gedachte: een beetje nadenkende hacker/cracker breekt bij mij niet in |:(

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

satyriasis schreef op 19 maart 2003 @ 11:25:
Sorry Brahiewahiewa, maar ik ben dat niet met je eens. dat is net zoiets als je firewall open laten staan, met de gedachte: een beetje nadenkende hacker/cracker breekt bij mij niet in |:(
Merkwaardige vergelijking :? Hoezo zou een nadenkende hacker/cracker niet inbreken? Een hacker/cracker heeft geen verantwoordelijkheid jegens Berimbau's bedrijf, een aangelogde user wel.
We hebben het hier over een public folder en de vraag of je daar item level beperkingen op wilt leggen of op folder level. De users hebben al write access, dus het gaat niet om de security vraag of ze kunnen schrijven, maar het gaat om de vraag hoeveel ze kunnen schrijven. Vergelijk het met een file server: daar doe je toch ook niet de grootte van de individuele files beperken? Quota gelden op folder (directory) level en daar heb je dus ook de mogelijkheid dat één user door het plaatsen van een belachelijk groot bestand alle beschikbare ruimte binnen het quotum opsoupeert. Toch ligt niemand daar wakker van.
(Overigens kun je mail clients ook zo installen dat je grote mails opsplitst in vele kleinere, dus item level beperkingen heeft niet zo veel zin)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1