FTP server verliest connectie na 1 file-upload

Pagina: 1
Acties:

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 22:28

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
Hallo,

wij draaien hier een FTP server. BPFTP server.
Er zijn 2 computers in het spel, ze staan op verschillende locaties. (beide win2k Proff)
1 = server
2 = gebruiker (uploaders)
Alles wordt passive gebruikt. Beide zijn via ADSL verbonden aan het internet. (1 via hetnet, en 1 via xs4all namelijk de server)

Als de gebruiker iets wilt uploaden (bijvoorbeeld een directory met daarin 5 files) dan raakt de connectie verloren nadat de 1ste file is verzonden.

Daarna kun je weer iets verzenden maar dan moet je eerst weer verbinding maken. Wat zou dat kunnen zijn?

De files verschillen in grootte, maar er zijn er meestal 2 van 15 MB en 3 van 200 KB. Het is trouwens soms wel zo dat als die 2 van 15 MB eenmaal over zijn dat die laatste 3 kleinere bestanden wel in 1x over gezet kunnen worden.

De files worden altijd zo verzonden dat het in de volgorde van:
-15 MB
-15 MB
-200 KB
-200 KB
-200 KB

[ Voor 2% gewijzigd door Rwin op 19-03-2003 10:31 . Reden: win2k vergeten ]

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

Verwijderd

Kijk in je LOG-files wat er staat of er iets fout gaat....

Welk programma gebruik je om te uploaden???

• Rwin

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
Ik heb in de log toevallig net iets gevonden... hij stuurt na 17 min een 0.0.0.0 IP ipv het eerst IPnummer.
Wel typisch... waarom doet hij ene IP-check?

We gebruiken om te uppen WS_FTP_Pro

• T-Junkie
  • Laatst online: 31-07 18:54

T-Junkie

user brain not connected...

zou misschien ook kunnen zijn dat je een quota hebt ingesteld...

• Rwin

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
nee geen quota ingesteld...
Trouwens met een andere verbinding werkt het wel. alleen vanaf die verbinding lukt het niet, ook niet met een 100% andere computer over dezelfde verbinding.
Zou het iets met het adsl modem te maken kunnen hebben? (Speedtouch Alcatel) bij de helpdesk (2e lijns) garanderen ze van niet. Het moet de software zijn zeggen ze

Ik lees nu (ergens op internet) dat de timeout van de client ermee te maken kan hebben. Dat het op 120 ms beter zou moeten gaan. Maar toch typisch, want de timeout is er toch alleen als er NIKS gebeurt? En ik zie dat ie constant aan het uploaden is... :S

• j0s
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-07 08:56

j0s

Lijkt erop dat er niet genoeg harde schijf ruimte op de server is.

Kan dat kloppen ?

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
(jarig!)
hij upload het wel maaaaaar daarvoor wordt geen commando gegeven. dus je hebt de data die verstuurd wordt op een totaal andere poort dan de commandopoort. De commandopoort is 21 (of 1337 voor sommigen met provider-problemen) en data wordt uitgewisseld op poort 20 (of een andere). 120ms is een beetje korte timeout (ga je rap mogen tikken) maar 120 seconden zou beter gaan. In de meeste programma's kun je instellen dat ie het NOOP commando geeft om de x-aantal seconden zodanig timed je commandoverbinding niet uit.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Rwin

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
nope, da klopt niet.

En dan zou er niemand iets op kunnen zetten. Maar toch bedankt voor het meedenken...

• Rwin

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
oeps... inderdaad is 120 Sec niet mSec...
maarre... hoe kan je bijvoorbeeld in WS_FTP_PRO instellen dat ie dat NOOP commando geeft?
en waarom lukt het met andere verbindingen wel? die hebben exact dezelfde ws-ftp install van mij gekregen...

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
(jarig!)
Ahzo, kijk voor de zekerheid nog eens de timeouts na (dat je geen 12 of zo gezet hebt in je server). Misschien luistert je ftp server niet naar noop of andere commands (zou ik wel raar vinden maar sommigen vinden dat niet nodig blijkbaar). Ik werk niet met ws_ftp brol maar het zou er ergens moeten instaan.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Rwin

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
Nou,

Het lijkt opgelost.

We gebruikte een oudere versie van WS_FTP_PRO. deze ondersteund niet de zogenaamde keep alive functie. En (dus) ook geen NOOP.

Wat er volgens mij gebeurde is het volgende:
We legden contact via poort 21. dan werd er ge-upload. Maar omdat we achter een firewall en router hangen moesten we PASV gebruiken. Dan word de data dus over een andere poort verstuurt. Deze data is 15 MB dus dat duurt 45 minuten met een 64 upload snelheid.
Ondertussen ziet de ISP geen activiteit meer op 21, want daar verwacht ie het.
Hij gooit ons dus plat. Het lijkt dat die andere poorten een direct connect hebben ofzo met de server. WS_FTP ondersteund geen resume (versie 6.3) en dus maakte hij de file af en kon toen geen verbinding meer krijgen.

Correct me if I'm wrong.

We hebben het als volgt opgelost. Bullet Proof FTP geinstalled. Deze ondersteund resume en keep alive functies.
Tot nu toe werkt het met het testen hier goed. Volgende week kan ik pas weer op de locatie waar het gebruikt gaat worden de uiteindelijke setup testen maar ik verwacht dat hij het daar dan ook blijft doen.

Iedereen bedankt! ik heb er wel degelijk iets aan gehad!

Rwin

Pagina: 1