[hosting] Domein overzetten + perl

Pagina: 1
Acties:

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Ik heb nu een domein bij Ladot.nl lopen. Alleen ben ik niet tevreden over hun; vaak erg langzaam en ik heb niet eens perl gëinstalleerd gekregen.
Ok dan maar mijn pakket upgraden maar ook dat kan niet want volgens de technische helpdesk "heeft Ladot heden niet de technische aspecten om perl op uw server te realiseren".

Ik wil dus naar een andere host gaan. Hoe zit dit in elkaar ?
Heeft er iemand dit al eens gedaan, of heeft iemand een tip welke host een beetje 'goed' is.
Ik moet sowieso perl gëinstalleerd hebben.

Wie heeft er een tip voor mij ?

[ Voor 3% gewijzigd door likkepot op 19-03-2003 10:29 . Reden: typo ]

nikszolekkeralss.exe

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:42

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Naar een andere host gaan is niet echt een punt, je zegt je huidige overeenkomst bij Ladot op en gaat gewoon over naar een andere :). Let er wel op dat je vaak een contract hebt voor 1 jaar dus het kan zijn dat als je nu opzegt bij Ladot je een paar maanden extra moet betalen maar dat hangt van je overeenkomst af.

Een nieuwe hoster uitzoeken kun je het beste via www.webhosters.nl / www.webselect.nl doen. Kies er 1 uit die er 'goed' uitspringt, lees wat persoonlijke reacties, stuur ze een mailtje en test de reactiesnelheid etc. Als je die eenmaal hebt is het niks anders dan je webspace bij Ladot leegrippen en bij de andere hoster neerpleuren.

Om je domeinnaam over te zetten moet je dat kenbaar maken (staat de naam op jouw naam of op die van Ladot?).

Al met al, het kan makkelijk :)

[edit]Oh kleine toevoeging, ja ik weet dat jullie allemaal je lievelingshoster hebben en ja jullie weten ook dat je dat voor je mag houden ;)

[ Voor 9% gewijzigd door IceStorm op 19-03-2003 10:41 ]

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Volgens mij staat mijn domein nog op naam van Ladot..
Is dit heel erg ? Want ik betaal er toch wel voor.

Ik heb hem in ieder geval 2 zomers geleden daar gekocht, en toen was het nog niet mogelijk dat particulieren konden claimen :/
Is dit erg ?

nikszolekkeralss.exe

• IceStorm

IceStorm

Nee het is niet 'erg' :) Ik kan me alleen voorstellen dat je je domeinnaam dan ook weg wilt halen bij LaDot en bij iemand anders onder wil brengen (en aangezien het nu toch kan, op jouw naam).
Dat kan allemaal prima, is net waar je zelf voor kiest.
heeft Ladot heden niet de technische aspecten om perl op uw server te realiseren
Kan iemand mij uitleggen wat voor reden hiervoor te bedenken is behalve luiheid :D? Of houd Perl nou eenmaal van sommige servers wel en van andere niet ;)?
"Nee, ik ga niet op die server draaien, daar is teveel airflow".

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
IceStorm schreef op 19 maart 2003 @ 10:53:
Kan iemand mij uitleggen wat voor reden hiervoor te bedenken is behalve luiheid :D? Of houd Perl nou eenmaal van sommige servers wel en van andere niet ;)?
Ja het gekke is dat ik een tijdje terug een mailtje kreeg dat alle pakketten die aangevraagd waren voor een bepaalde datum (waar ik onder viel) een hele upgrade zouden krijgen met CGI-bin/perl/php mogelijkheden etc.

Dit was zo'n 5 maaden geleden. Ik vandaag eens gebeld en nou bleek na even opzoeken dat php4 was gëinstalleerd op mijn server.
Leuk dat ze het even melden.

Maar wat heb ik aan php alleen ? Ik wil perl ! :)

Maar IceStorm, bedankt. Ik heb inmiddels 2 hosters gevonden die mij wel liggen :)
Net even gemaild en ik wacht op antwoord.

Ik laat hier wel weten hoe de gang van zaken zullen verlopen bij Ladot want uit eigen ervaring is het een kermis daar bij de helpdesk :+

nikszolekkeralss.exe

• IceStorm

IceStorm

Gewoon puur uit (concurrentie) nieuwsgierigheid, wie zijn het?

En ja mailen is een van de 'opties'. Ik hecht er persoonlijk waarde aan als mail snel en correct beantwoord wordt (dus niet van "hoi, ja we hebbne ook perl en php alleen ik weet niet welke versie" ;)).

[ Voor 40% gewijzigd door IceStorm op 19-03-2003 13:03 ]

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
IceStorm schreef op 19 March 2003 @ 11:12:

* IceStorm checkt zelf snel mail en ... jammer :+
Ik heb de namen niet onthouden :/ (normaal schrijf ik ze altijd op)

offtopic:
check je mail eens (die van tweakers account)

nikszolekkeralss.exe

• IceStorm

IceStorm

Aannemende dat je de naam uiteindelijk wel weet als je er gaat hosten hoor ik ze dan graag :) Sowieso hou het overzetten van de domeinnaam verlopen is.

offtopic:
Uhm ja dat zou ik graag willen checken maar mijn mailbox staat thuis open dus die mail is al opgehaald. Dus helaas, die kan ik pas over een uur of 2 checken als ik weer thuis ben ;)

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
IceStorm schreef op 19 March 2003 @ 11:26:
Aannemende dat je de naam uiteindelijk wel weet als je er gaat hosten hoor ik ze dan graag :) Sowieso hou het overzetten van de domeinnaam verlopen is.

offtopic:
Uhm ja dat zou ik graag willen checken maar mijn mailbox staat thuis open dus die mail is al opgehaald. Dus helaas, die kan ik pas over een uur of 2 checken als ik weer thuis ben ;)
omg ik ben een beetje dom 8)7
Ik dacht dat je het had over de namen van de helpdesk medewerkers :D
* likkepot was net wakker

Maar ik plaats de namen maar niet hier, weet niet hoever de tweakers policy mij dit toelaat.
Heb namelijk al vaker wat probleempjes ermee gehad :/

nikszolekkeralss.exe

Verwijderd

volgens mij is er vrijwel geen enkele zelfrespecterende Linux host die geen Perl heeft draaien. Er is wel een verschil nog tussen de verschillende hosters, maar eigenlijk is dat gewoon een kwestie van uit proberen. Even zoeken op http://www.webselect.nl/ en een middelmaatje uitkiezen en daarmee aan de gang gaan. Soms kun je een proefaccountje krijgen om even te kijken of alles werkt wat je wil, maar daarover kun je vaak het beste even bellen. :)

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 12:32 ]

Verwijderd

Icestorm, hoezeer ik je aanwezigheid hier ook waardeer, ik vind eigenlijk dat je op deze manier te antwoorden nog harder spamt als dat je gewoon je url hier neerzet...

Elke webhoster krijgt klanten van Ladot en elke webhoster zowat draait perl, er is imo geen enkele reden om zo doorzichtig door te geven 'host bij mij host bij mij'. Zeker als modje mag je toch verwachten dat je dat weet.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 13:22 ]

• IceStorm

IceStorm

DeLaNo, zo is het niet bedoeld. Ik heb er helemaal geen behoefte aan om te spammen en als ik dat wel zou hebben zou ik er beter pushmessages voor kunnen gebruiken ;).

Maar ik heb mijn post aangepast, ik hoop dat het nu 'goed' is. Sorry, als het spammerig overkomt, ik schaar het zelf liever onder de noemer 'overenthousiast'. Als je nog meer aan te merken hebt mag dat (graag zelfs, mits het ergens op slaat maar daar ben ik niet bang voor) maar dan liever via mail.

Verwijderd

IceStorm schreef op 19 March 2003 @ 13:12:
DeLaNo, zo is het niet bedoeld. Ik heb er helemaal geen behoefte aan om te spammen en als ik dat wel zou hebben zou ik er beter pushmessages voor kunnen gebruiken ;).

Maar ik heb mijn post aangepast, ik hoop dat het nu 'goed' is. Sorry, als het spammerig overkomt, ik schaar het zelf liever onder de noemer 'overenthousiast'. Als je nog meer aan te merken hebt mag dat (graag zelfs, mits het ergens op slaat maar daar ben ik niet bang voor) maar dan liever via mail.
Komop Icestorm, je kunt wel overenthousiast zijn, maar je weet echt wel wat wel of geen spam is:
IceStorm schreef op 19 maart 2003 @ 11:12:

[verwijzing #1]
- Normaal mag niemand een host noemen en terecht, maar nu wel want uit concurrentie nieuwsgierigheid mag het wel. Met het woord concurrentie geef je aan 'ik ben ook een webhost'
Ik heb zelf geen ervaring met de helpdesk van Ladot, ik kan alleen zeggen dat ik op het moment klanten heb die om dezelfde reden als die van jou overgestapt zijn van hun naar mij/ons :).

[verwijzing #2]
- Met andere woorden, ik ben ook een host en kom naar mij dat doen meer klanten
* IceStorm checkt zelf snel mail en ... jammer :+

[verwijzing #3]
- Met andere woorden; heb je mij als webhost al een mailtje gedaan? Ahh wat jammer nou (wil je het alsjeblieft toch doen?)

Bovendien is dit niet de 1e keer, iemand wees je er al eens eerder op. Enthousiast zijn is niet erg, maar als modje moet je imo niet je status misbruiken door ondoorzichting toch te spammen terwijl je ook nog eens weet dat je als modje automatisch meer credit hebt bij de users dan een andere 'gewone' user.

Het kwaad is al geschied (je hebt je doel al bereikt), de topicstarter heeft je al een mailtje gedaan.

Als je dus bent voor een streng spam-beleid (waar ik volledig kan achter staan), moet je dat ook toepassen op jezelf anders lijkt het er eerder op dat je puur en alleen uit concurrentie oogpunt (en dus niet om een objectief forum te krijgen) zo'n streng beleid toepast.

Wil hiermee geen kwaadbloed zetten bij je maar ik wil het toch even zeggen. ;)

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 13:22:
Wil hiermee geen kwaadbloed zetten bij je maar ik wil het toch even zeggen. ;)

Ik denk dat ik in dit geval eerder kwaad bloed bij jou/anderen zet dan andersom.
Ik heb ook graag dat je het zegt, ik zie nu ook wel dat ik te ver ben gegaan waarvoor sorry.

Zoals ik al eens gezegd heb, ik ben nog steeds 'trots' dat ik deel mag uitmaken van iets en daar ben ik dan iets te enthousiast in.
Ik zal voortaan niet verder gaan dan reactie 2.

En nu heb ik genoeg schaamrood op mijn kaken :o :+

Verwijderd

Okee dan, tis je vergeven... ;)

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Ik heb inmiddels een fijne host gevonden.
Ik krijg het eerste jaar compleet gratis en ik ben niet verplicht mijn contract te verlengen na dat jaar. Maar voor 9 euro per maand zal ik dat toch wel doen.
Opzich een mooie deal toch. :)

Ik had net nog een spammerd die via mijn got profile me op msn had toegevoegd.
Kreeg een aanbieding die ik laat varen..

Ik spam bij deze niet. Ik geef gewoon aan dat A4U het host bedrijf is geworden die ik mijn domein laat overnemen.

nikszolekkeralss.exe

• IceStorm

IceStorm

likkepot schreef op 19 March 2003 @ 17:49:
Ik had net nog een spammerd die via mijn got profile me op msn had toegevoegd.
Kreeg een aanbieding die ik laat varen..

Honest DeLaNo, ik was het niet :Y)

Verwijderd

likkepot schreef op 19 March 2003 @ 17:49:
Ik spam bij deze niet. Ik geef gewoon aan dat A4U het host bedrijf is geworden die ik mijn domein laat overnemen.
Ahhh dat bedrijfje ken ik wel... :D

Viavia kreeg ik halfjaartje geleden een zipfile met de gehele (maarliefst 6 regels tellende) klantenbestand en administratie van dit bedrijfje. Hij had dit open en bloot op zijn servert staan. :D

Wie was trouwens de persoon die je op msn wilde toevoegen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 19:08:
[...]
(maarliefst 6 regels tellende) <knip>
Hele lange regels met 500 klanten per regel ?

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:38

Stewie!

Keen must die!

Begint een vreemd paranoide topic te worden :P
Is gewoon vreemd hoe iedereen bezig is om 1 budget klantje binnen te halen

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 20:17:
[...]

Hele lange regels met 500 klanten per regel ?
Nee hoor, toendertijd (6 maanden geleden) waren het een stuk of 6 regels, misschien 16 maar het was nog lang niet een half a4tje vol iig. :)
DaMorpheus schreef op 19 March 2003 @ 20:23:
Begint een vreemd paranoide topic te worden :P
Is gewoon vreemd hoe iedereen bezig is om 1 budget klantje binnen te halen
Ik probeer hem niet binnen te halen hoor. Mijn doelgroep is sowieso niet de mensen die voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 21:10 ]

Verwijderd

www.widexs.nl
1) prima servers
2) uitstekende helpdesk, direkte lijn met een zeer ervaren persoon
3) alles draait onder Linux
4) 24uur per dag iemand telefonisch beschikbaar.
5) storingen binnen 3 minuten opgelost.

• likkepot

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 21:09:

Ik probeer hem niet binnen te halen hoor. Mijn doelgroep is sowieso niet de mensen die voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten. ;)
Is dat een flame ? :+

Maar A4U heeft gewoon een zéér sterk aanbod. En wat kan ik er nou aan verliezen ? 18 euro ! :)
Klein risico..en als het zodanig tegenvalt kan ik toch altijd alsnog overstappen. Mijn abonnement is toch gratis :)

[Het is geen zakelijke site, er hangt niks financiëls van mijn kant aan vast.]

nikszolekkeralss.exe

Pagina: 1