Toon posts:

[citrix] Adobe Photoshop draaien

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hier in het bedrijf is besloten om Adobe NIET op de citrix server te zetten maar lokaal (op de clients) te laten draaien. Nu is mijn vraag:

a) Kun je Adobe Photoshop gewoon op een Citrix server draaien??
b) wat is dan een must voor de client???

Het argument is dat het de citrix server teveel zou belasten??

Ik weet niet exact de specs van de server maar het zijn er meerdere en het zijn echt hele zware jongens!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:09

m0nk

16-09-2003 15.15

argument is terecht, adobe belast je server flink! zeker tijdens meerdere sessie's...

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:20

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

zware belasting ja, hier bieden we het met RES Subscriber aan. (staat dus gewoon lokaal geinstalleerd maar is wel onder Citrix bereikbaar)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Verwijderd

Enig idee wat er met je citrix gebeurt als meerdere mensen filters gaan toepassen? Ik hoop voor je dat er geen andere mensen bedrijfskritische applicaties er op draaien :)

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Wat de ICA client doet (ff simpel gezegd) is onder andere de wijzigingen "in het scherm" van de server naar de client sturen, op het moment dat je grafisch intensieve applicaties gaat gebruiken moet er, behalve de extra cpu + memory belasting die photoshop met zich meebrengt ook nog eens héél veel wijzigingen in dat scherm verwerkt worden & naar de client worden verstuurd.

't is dus niet alleen een extra belasting op je server, maar ook op je andere infrastructuur.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 14:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie dus alle genoemde tips en info.
Photoshop op een Terminal/Citrx server draaien is vragen om moeilijkheden en keihard out of the question.
Zware server of geen zware server dat boeit totaal niet.

Tijd voor een nieuwe sig..

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Hmmm, ik ben aan het onderzoeken of we hier Autocad via de terminal server aan kunnen bieden. Autodesk is ook met een versie voor dit platform bezig.

Moet toch kunnen dan nietwaar ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• AppleMooz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 14:40
Overweeg inderdaad eens te kijken naar de Subscriber van RES. Direct ICA is wellicht een optie voor de grafisch intensieve applicaties.

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

AppleMooz schreef op 19 March 2003 @ 14:41:
Overweeg inderdaad eens te kijken naar de Subscriber van RES
Heb je daar toevallig een linkje van/voor ?
seq_uence schreef op 19 March 2003 @ 14:39:
Hmmm, ik ben aan het onderzoeken of we hier Autocad via de terminal server aan kunnen bieden. Autodesk is ook met een versie voor dit platform bezig.
Denk dat daar 'tzelfde voor geldt als voor Photoshop, grafisch erg intensief, dus geen goed idee.

Ben benieuwd wat voor aanpassingen ze gaan doen voor een Citrix versie :?

[ Voor 23% gewijzigd door TheRookie op 19-03-2003 15:25 ]

• seq_uence
TheRookie schreef op 19 March 2003 @ 15:24:
[...]

Heb je daar toevallig een linkje van/voor ?

[...]

Denk dat daar 'tzelfde voor geldt als voor Photoshop, grafisch erg intensief, dus geen goed idee.

www.res.nl

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

vziw is er al een Autocad voor Terminal Services, heeft Autodesk zelfs een tijd lang een demo van Autocad op hun site gehad die via Citrix werkte, en is er zelfs een speciale licentie politiek wat betreft het draaien van Autocad op Citrix.

Ze zijn er dus wel mee bezig, en het kan zeker. Ofdat het wenselijk is, is een tweede. Als je je server goed schaalt, en ook daadwerkelijk de resources uittrekt voor de applicaties/bandbreedte, kan alles.

Naar TS toe. Draai voor de grap eens via een XP desktop met een remote desktop, Photoshop op, en beslis dan zelf ofdat je het fijn zou vinden om ermee te werken.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:27
grafische applicatie's draaien op een TS is nooit fijn.

Omdat het gewoon langzamer is als lokaal, en je het voordeel van een TS wegneemt.

Ik ken geen enkel profesioneel bedrijf welke bijv. a-cad dmv citrix draait.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• seq_uence
grolsch_man schreef op 20 maart 2003 @ 16:07:
grafische applicatie's draaien op een TS is nooit fijn.

Omdat het gewoon langzamer is als lokaal, en je het voordeel van een TS wegneemt.

Ik ken geen enkel profesioneel bedrijf welke bijv. a-cad dmv citrix draait.
Waarom neem je het voordeel van een TS ermee weg ?

Verder ken ik wel professionele bedrijven die Autocad via een TS draaien. :)

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:27
seq_uence schreef op 20 March 2003 @ 19:17:
[...]

Waarom neem je het voordeel van een TS ermee weg ?

Verder ken ik wel professionele bedrijven die Autocad via een TS draaien. :)
omdat het dan niet meer snel is.

Als je autocad intensief gebruikt op een TS server is dit een kriem voor een autocad engineer, als een zoom/click/stretch/hatch actie ook maar 0.5 seconde langer duurt als normaal klagen ze al.

Laat staan als iemand autocad opstart op een 56k6 lijntje!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Mijn ervaring met (grafische) ontwikkel programma's en citrix is niet echt jippii.

Ik heb het een keer geprobeerd maar echt lekker voelt het niet aan. er zit toch altijd wat tijd tussen. Daar komt ook nog eens bij dat bijv fotosoep gewoon 2*100% cpu op je dualservertje trekt. nu is er wel een farm aanwezig met loadbalancing, echter de mensen die reeds een sessie op die server hebben zijn het haasje.

Het lijkt me gewoon beter om die paar ontwikkelaars die meestal in een bedrijf zitten gewoon een eigen Mac bak te geven ofzo, zijn ze weer tevreden ;) en op de lange termijn scheelt het je heel wat irritatie.
Pagina: 1