Toon posts:

windows op dell latitude l400 installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij vertellen hoe ik een besturingssysteem op een dell latitude L400(geen interne a of cdrom) kan installeren waarbij er slecht een externe a drive of een externe cdromdrive gebruikt kan worden???

Met een a-bootdisk kunnen geen cdromdrivers geinstalleerd worden doordat ik decdrom niet tegelijkertijd met de a drive aan de laptop kan hangen. Booten vanaf de externe cdrom lukt ook nog niet. Wie kan mij verder helpen

Thanx

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:35
Bij de L400 heb je 2 kabels gekregen.. 1tje waarbij je de diskdrive op je parallelle poort kan aansluiten en een kabeltje waarmee je je cdrom speler op een speciaal daarvoor aanwezige aansluiting kan inprikken.. en dan kan je gewoon direct installeren..

Anders gebruik je een bootable cdrom van w2k/xp ofzo..

Pvouput live

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
heb jij ook ervaring met de bios van deze laptop? krijg cdrom namelijk niet aan degang zoals dat normaal wel lukt bij installatie vanaf een bootable cd...bovendien is er maar een kabel...parallelle kabel ontbreekt helaas

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Heeft het ding geen pcmcia of ingebouwde netwerkkaart?

de betaler vervuilt

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Via netwerk is inderdaad misschien het mooist. Alternatief: maak de HDD bootable met sys c: vanaf bootdiskette en installeer de CDdrivers op de HDD. Na installatie van windows kan je eventueel de DOS bootoptie weer weghalen door boot.ini aan te passen en dan kan je eventueel het FAT32 omzetten naar NTFS.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

als ECHT laatste optie kun je die HD via een converter in een normale PC hangen en de installatie bestanden overpompen.
Ik zou echter eerst eens kijken naar het bootable maken van die HD en er een netwerkkaart inzetten.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Dell kennende moet hier toch gewoon iets over in (online misschien) manual terug gevonden kunnen worden?

Hoe je in het bios komt.
Hoe je de bootsequence kan aanpassen.
Hoe je je OS moet restoren.

Kortom, heb je de voor de hand liggende bronnen reeds geraadpleegd?

Verwijderd

Topicstarter
Ja alle wegen zijn reeds bewandeld ik ga eens ff sys c gebruiken om de hardisk bootable te maken. Anders moet ik het maar via de netwerkkaart proberen...

Verwijderd

Topicstarter
heb ik voldoende aan een crosslinkkabel als ik via het netwerk wil rebooten?? Via Sys c: lukt het helaas niet

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

deel je HD op in minimaal 2 partities
start op via diskette
zorg ervoor dat je een netwerk aan de praat krijgt
zet via het netwerk de installatie bestanden van PC1 naar partitie 2 van de laptop
draai setup.exe

de betaler vervuilt

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:35
Zowieso even aan Dell melden dat je geen parallelle floppy kabel erbij hebt gekregen; die moet je er gewoon bij krijgen.

Bios van de L400 kan ik me niet meer herinneren; maar het zal niet zo'n prob zijn... en als je een legale of goed gekopieerde cd heb moet ie gewoon booten..

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
we gaan hem vandaag via een crosskabel onder handen nemen omdat ie ut vertikt te booten via de dvdrom...duimen maar ok?
Pagina: 1