Toon posts:

POP3 mail adres en ingaande en uitgaande mail server nodig !

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in microsoft outlook een mail adres instellen waarop ik pop3 emails kan ontvangen en versturen. Maar het moet niet zo zijn dat ik dan bij een specifieke provider moet inbellen om deze mails te kunnen ontvangen en versturen. Ik heb dus gewoon een internet verbinding op mijn werkplek op mijn werk. Wat voor verbinding en hoe weet ik niet, maar ik weet niet of dit van belang is.

Hebben jullie enig idee waar ik me kan aanmelden voor een pop3 email adres dat ik kan benaderen en gebruiken om pop3 emails te verzenden ?

gr. Axelreno

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

pop kan je gewoon een gratis zonnet o.i.d. accountje voor nemen, wordt dan pop3.zonnet.nl

smtp van je ISP (in dit geval je werkgever) gebruiken. SMTP kan je uit de header van een mailtje halen van iemand die vanaf het bedrijf een mailtje heeft verzonden. Zal zoiets zijn als smtp.naamwerkgever.nl mail.naamwerkgever.nl mailhost.naamwerkgever.nl

accountje configgen in outlook en klaar.

search werk overigens.

[ Voor 49% gewijzigd door aardbeix15 op 19-03-2003 10:23 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Hij zit op z'n werk, dus zal de smtp van z'n isp wel niet werken.

Je kan anders ook een hotmail account gebruiken in Outlook, maar of je dat wilt....

En anders toch gewoon webmail van je isp. Want een smtp server die door iedereen gebruikt kan worden werkt spammers nogal in de hand. Dus veel zal je er niet vinden.

Of je moet er zelf een gaan draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Niet zo snel.
Ik meld me dus aan bij Zonnet.
Draag krijg ik een email adres.
Wie en wat is mijn ISP ?
En wat is dan mijn ingaanden en uitgaande mail server ?

Verwijderd

Topicstarter
Stel dat ik mijn hotmail account wil gebruiken, hoe moet ik mijn outlook dan instellen. Wat zijn de ingaande en uitgaande mailservers van hotmail ?
Wie is mijn ISP ?

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

ISP Internet Service Provider, had ff niet gelezen dat je op je werk zat. Dan is je werk dus je ISP en die hebben een smtp server draaien en die kan je gebruiken. Ik heb mijn eerste post geedit en je kan lezen hoe je hier aan kan komen dan.

hotmail werkt met een brakke http connectie om je smtp te 'faken' ik zou het je niet aanraden, daar de intergratie van homail in outlook nooit soepel verloopt.

[ Voor 26% gewijzigd door aardbeix15 op 19-03-2003 10:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de header niet vinden in mijn mailtjes ik gebruik nu groupwise, hoe kan ik daar de header bekijken ?

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

wel veel vragen...het is dus aan te raden geen hotmail te gebruiken maar een andere provider. Bv. Zonnet - ingaande mailserver wordt dan iets van pop3.zonnet.nl en uitgaande die van je werk.

[This is what you get when you mess with us]

Verwijderd

Mjah Hotmail is ook niks, maar het zou wel kunnen.

En idd loop naar de netwerkbeheerder van je werk en vraag of je hun uitgaandemailserver(smtp) mag gebruiken.

Die van zonnet gaat vanaf je werk iig niet werken.

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

hotmail is slecht en voor zonnet en 12move moet je ingebeld zijn via hun om je mail te ontvangen via pop3. Ik zou lycos.nl aanraden (verder geen ervaringen mee, maar wel gehoord).

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

bij zon hoef je helemaal niet ingebeld te zijn om de pop3 mail binnen te halen. Wat je moet doen is gewoon een acount aanmaken bij een provider als zonnet of wat dan ook en daar even de help-pagina's lezen om uit te zoeken hoe je je mail moet ontvangen en met je IT beheerder moet overleggen hoe en of je mail kan versturen... Jullie zullen OF via een internetprovider een SMTP server hebben OF een eigen, die moet je dan instellen in je mailprogramma...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
ik heb me aangemeld bij lycos.
Maar wat is dan nu mijn ingaande en uitgaande mailserver die ik in outlook in moet stellen ?

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Ruzor schreef op 19 March 2003 @ 10:40:
hotmail is slecht en voor zonnet en 12move moet je ingebeld zijn via hun om je mail te ontvangen via pop3.
en daarom POP ik mijn zonnet mailadres via mijn Casema Broadband Premium, voorheen Chello en op het schoolnetwerk:? niet waar dus, onzin.

als je maar inlogt op de pop server en de SMTP van je ISP gebruikt om weg te mailen.

[ Voor 9% gewijzigd door aardbeix15 op 19-03-2003 10:56 ]

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:10
zoek dan eerst eens uit welke provider je hebt.
hier is vrij makkelijk achter te komen door ff snel een tracert uit te voeren op een willekeurig IP.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Sorry, verkeerde informatie gegeven:
Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 10:37:
Die van zonnet gaat vanaf je werk iig niet werken.
Ik nam aan dat je daar dus ook ingebeld moet zijn.
Je hebt je dus al aangemeld bij lycos, dus dan kun je daar lezen wat je ingaande pop3 mail is. Op het werk kun je vragen wat hun SMTP (uitgaande) server is. Das alles!

Verwijderd

Topicstarter
Er is dus geen ander manier dan de smtp van mijn werk te gebruiken ?

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:10
de meeste vrije smtp servers zijn geblokkeerd op anonieme posters omdat dat een bron van spam is.

ze zijn er wel, maar je moet lang zoeken en bovendien zijn die servers meestal gigantisch traag.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

die openstaande SMTP servers, zgn. open-replay servers zijn zeldzaam en woren vaak ook gedicht wanneer het ontdekt wordt. Verder staan ze ook vaak opgenomen in blacklists en wordt je maail via zo'n open-relay server geblokkeerd als zijnde spam.

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-07 12:28
Ik heb verder geen ervaring met zonnet e.d., maar kan je niet gewoon instellen dat je mailprog zich moet identificeren bij het versturen van mail.

Dan kan je mailprogramma zich gewoon identificeren met je inlognaam en wachtwoord van bv. zonnet.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:06
Dit is allemaal wel te vinden in de search :)

En het staat zelfs in de FaQ: message 16
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.