Welke hardware te kopen!!??

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• pgussow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-08-2025
Ik heb geen idee... Ik wil een nieuwe kast kopen, maar met name op mobo/proc/geheugen gebied zie ik door de boompjes het bos niet meer (Ben er te lang uit geweest)

Wat ik wil:
- Een AMD proc (2400+)
- Een mobo met onboard Firewire en LAN
- 1 GB geheugen

Maar ik weet dus niet welke combi's ik moet hebben.. Met name die FSB(?) snelheden 200/266/333? en welk geheugen? 2100/2700 etc.. Heb geen flauw idee:

Wat er verder in komt:
- ATI 9700 pro
- Maxtor 120gb HDD
- Plextor brander
En nog wat spul uit mijn oude PC:
- SB Live Platinum
- Modempie
- DVD spelertje
- FDD

De meuk gaat straks in een bigtower...
Dus mijn vraag aan jullie is: HELP!? :D

Verwijderd

Ten eerste: welkom op Got, voordat je een post maakt lees eerst altijd de FAQ'S!

--- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---

Technische PMG FAQ

Lees eerst een wat reviews en Faq's want dit soort vragen mogen niet meer op GOT!

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 10:10 ]

Verwijderd

Volgens mij mogen zulke topics niet...
gewoon het duurste kopen :7

• pgussow
Daar kan ik niets mee natuurlijk... Waar het mij om gaat:

Wat is het verschil tussen al die verschillende termen en wat doen ze? Waar moet ik op letten? Zijn er mensen weten of ik met zo'n config in de problemen kom op 1 of andere manier.. Gewoon dus tips waar ik op moet letten...

Verwijderd

pgussow schreef op 19 March 2003 @ 10:00:
Ik heb geen idee... Ik wil een nieuwe kast kopen, maar met name op mobo/proc/geheugen gebied zie ik door de boompjes het bos niet meer (Ben er te lang uit geweest)

Wat ik wil:
- Een AMD proc (2400+)
- Een mobo met onboard Firewire en LAN
- 1 GB geheugen

Maar ik weet dus niet welke combi's ik moet hebben.. Met name die FSB(?) snelheden 200/266/333? en welk geheugen? 2100/2700 etc.. Heb geen flauw idee
- Dat kan: AMD Athlon 2400+ boxed
- Kan wederom ook, neem een NForce2 mobo
- 2x 512MB DDR-Ram PC2700

Verder zal dit topic snel dicht gaan

Verwijderd

pgussow schreef op 19 maart 2003 @ 10:10:

Wat is het verschil tussen al die verschillende termen en wat doen ze? Waar moet ik op letten? Zijn er mensen weten of ik met zo'n config in de problemen kom op 1 of andere manier.. Gewoon dus tips waar ik op moet letten...
Ok ik zal je dan maar op weg helpen

Ga voor een CPU bijvoorbeeld de 2600+ met 333mhz FSB
En kies voor 2700 ddr geheugen.

Koop een nforce 2 mobo bijvoorbeeld de asus a7n8x deluxe en gaan met die banaan.

Verwijderd

pgussow schreef op 19 maart 2003 @ 10:10:

Niet miepen :) Gewoon de FAQ's lezen, daarna terugkomen. Dat is onze eerste tip. Overigens: met voldoende geld kun je je geen bult vallen ;)

• pgussow
Die 2de FAQ had je er in je eerste reply niet bij zitten :P

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

1 gouden tip: ga naar een GOEDE (waar ze echt verstand hebben van pc's) computerwinkel, en laat je adviseren. 2 hele belangrijke (niet technische) dingen die jij moet melden aan de verkoper:
- je budget
- wat wil je ermee doen

Dat werkt veel beter dan hier @ GoT dingen te vragen, anders krijg je 1000en configjes aangereikt door de fans :P

LinkedIn
Instagram

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Vraag het eens op www.beginnersweb.nl of www.iksnaphetniet.nl :)

Een Tweaker kan zijn eigen hardware heus wel uitkiezen :z

Lees ook eens de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) mocht je hier weer zo'n topic willen openen ;)

[ Voor 28% gewijzigd door BalusC op 19-03-2003 10:16 ]

Verwijderd

ga voor een nforce2 mobo... dat is echt heel leuk spul kan ik je vertellen! je moet even kijken naar de opties die erop zitten (LAN, Sound, FireWire, USB2.0, VGA) want daar zit het verschil in bij die nforce2 mobo's

en kijk voor die cpu gewoon even naar het prijsverschil tussen bijv. 2400+ en 2600+, want als je dan voor 66mhz meer meteen 66 euro meer moet betalen, dan is dat gewoon zonde van je centen!

geheugen verschilt tegenwoordig niet zo heel van elkaar... komt er meer op neer wat een winkel op voorraad heeft en hoe lang je bereid bent te wachten

• pgussow
@ReemF en BalusC:

Zo'n erge beginner ben ik nou ook weer niet... Maar de pointers die ik nu (gelukkig) gehad heb kan ik wel wat mee.. Nou weet ik iig in welke richting ik het moet zoeken... Thanx...

Verwijderd

Waarom zou je er een XP2400 of 2600 in doen? Doe gewoon een 2GHz erin, spaar je een hoop geld uit voor andere leuke dingen en het performanceverschil is minimaal.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

pgussow schreef op 19 March 2003 @ 10:31:
@ReemF en BalusC:

Zo'n erge beginner ben ik nou ook weer niet... Maar de pointers die ik nu (gelukkig) gehad heb kan ik wel wat mee.. Nou weet ik iig in welke richting ik het moet zoeken... Thanx...
Jongen, als je netjes de FAQ's had gelezen hier in OH en in PMG, dan kwam je inderdaad niet over als een erge beginner :)

Onderaan de PMG sticky staat ook nog een linkje naar Tweakers.net Best Buy Guide, dit is echt een zeer representatief guide. Doe er je voordeel mee :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 21:23
Dit soort dingen kun je wel zelf uitzoeken :)

Lees ook dit even door: Technische PMG FAQ

En verder zijn de combinaties meestal wel aangegeven bij de winkel waar jij de dingen wilt bestellen.. De fsb van de cpu wordt meestal wel aangegeven, en anders kun je die gewoon terug vinden op internet.. Bijv. bij AMD zelf.

En zorg ervoor dat je een moederbord hebt die inderdaad ook die frequenties aankan.. Dus bijv. een NForce2 chipset.. Kijk ook even in PMG naar topics over de voor AMD geschikte chipsets..

Verder kun je op www.tweakers.net een heleboel reviews vinden van de verschillende moederborden.

Ik denk dat je er op die manier wel uit gaat komen :)

succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.