[Geluid] Met nieuw moederbord veel te zacht

Pagina: 1
Acties:

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik heb dus sinds gister een wat nieuwer moederbord en een nieuwe processor enzo. Dus ik blij natuurlijk :)
Ik had alles overgezet behalve m'n geluidskaart, omdat die er al in zat. Dus ik wou een muziekje luisteren, maar ik hoorde niks. Dus ik dacht, deze geluidskaart zal wel kapot zijn, morgen zet ik m'n oude geluidskaart in deze PC. Dat heb ik nu net dus gedaan. Maar nog steeds hoorde ik niks. Maar wat blijkt, m'n volume staat gewoon héél erg zacht.
Ik heb in Windows alles op z'n hardst gezet overal, ik moet m'n boxen echt op z'n maximum zetten wil ik het een beetje kunnen horen. Ook met m'n koptelefoon heb ik dat.
Ik heb Counter-Strike geprobeerd, Winamp 2.81 en Windows Media Player 9.0, maar allemaal geven ze veel te zacht geluid. Ook heb ik nieuwe drivers voor m'n geluidskaart gedownloadt, maar dat hielp ook niks.
Via de search heb ik topics gevonden die over hetzelfde probleem gingen, maar eigenlijk nooit echt een oplossing. Alleen eentje waarin iemand een nieuwe geluidskaart had gekocht en die het wel goed deed. Maar aangezien deze geluidskaart het gister wel deed en die andere geluidskaart hetzelfde gaf kan het daar niet echt aan liggen.

Informatie:
Windows XP Professional NL
Soundblaster 128 PCI
Gigabyte 6VXC7-4X moederbord
SBPCI_WebDrvsV5_12_01 geluidskaartdrivers
Voor de rest staat eigenlijk alles wel in m'n specs (zie sig) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 19-03-2003 09:42 ]

The devil is in the details.

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
- Staat het wave-geluid (te vinden in volume) ook op zn hardst?
- heeft je oude en/of nieuwe geluidskaart misschien een line-out en een speaker-out?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
sjoerdb schreef op 19 March 2003 @ 09:42:
- Staat het wave-geluid (te vinden in volume) ook op zn hardst?
Ja, ik heb alles op z'n hardst gezet
- heeft je oude en/of nieuwe geluidskaart misschien een line-out en een speaker-out?
Ik heb alles weer zo aangesloten zoals het op m'n vorige moederbord ook zat, maar ik zal even wat spelen met de aansluitingen :)

OMG, ik ben dom :X
Ik heb voor m'n speakers 2 stekkertjes, allebei zijn ze zwart en wat doe ik natuurlijk? Ik verwissel ze waardoor het geluid er veel te zacht uitkomt |:(
Waarom ik dan niet gelijk de stekkertjes had geprobeerd :? Ik was te eigenwijs om toe te geven dat ze fout zaten 8)7
Maar iig bedankt voor de tip sjoerdb :)

[ Voor 33% gewijzigd door Hahn op 19-03-2003 09:48 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

Ik heb ongeveer "hetzelfde". In PC 1 doet SB Audigy het als een beest, in PC 2 moet ik met diezelfde kaart alles open gooien op het mengpaneel om maar iets te horen. Erg lang aan het zoeken en testen geweest, maar geen enkele oorzaak kunnen vinden. Echt alles wisselen, tot aan hdd met OS, maar geen resultaat en geen verklaring...