Toon posts:

Overclock prob.

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi kan iemand mij helpen mijn FSB over te clocken, met helpen bedoel ik wat tips geven om te doen ik heb met SoftFSB geprobeert maar die kent mijn moedermat niet. Moet ik nu met jumperswerken?

En ik heb gezien op dell site dat mijn proc. max 2000MHz kan halen betekent dat als ik dat doe die dan ontploft zonder een nieuwe cooling of is het mogelijk met de standaartcooling 8)7

Hoop dat ze deze x mijn topic niet locked de vorige leek denk ik te noob ofzo |:(

Ik hoor het wel
mzzl

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Heb je de FAQ al eens gelezen?

Geef eens wat meer info. Welke Dell? Welke processor? ....

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

welkom in de wereld van doc :)

Vaak kun je de fsb aanpassen in de bios, maar met een standaard pc (zoals Dell) hebben ze dat vaak afgesloten en zul je dat dus niet kunnen.

Mss kun je een bios update doen om zo je fsb aan te kunnen passen, maar zoals Fire69 al zei: geef eerst eens wat meer info over je pc

Still King

Verwijderd

Topicstarter
Fire69 schreef op 19 maart 2003 @ 09:20:
Heb je de FAQ al eens gelezen?

Geef eens wat meer info. Welke Dell? Welke processor? ....
staat tog in mijn sigature of is dat nie genoeg?

WinXP
Bios XP2 (kan geen FSB veranderen)

|| Dell Dimension 8100 || P4 1.5 GHz || 128mb NON-ECC RDram || Nvidia Geforce 4 MX 440 || DVD speler || ReWriter || cache 256K || 40GB HD 7200 RPM || Bus speed 100MHz ||

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 09:36 ]

Verwijderd

Dit kan je echt in de faq terugvinden:
Frequently Asked Questions DOC
Het lijkt me ook heel verstandis als je dit eerst eens doorleest:
Moderatiepolicy DOC
Je vorige topic is niet voor niets gesloten en daar heeft Fewture in zijn sluitingspost al duidelijk aangegeven waarom die gesloten is , vervolgens is het dan niet de bedoeling om het dan nog eens te proberen met een nieuw topic.

Ik heb geen zin om te vertellen wat je voor de rest nog eens fout heb gedaan in je topic ,dat zal een modje wel doen. :X

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ok, sig had ik over het oog gezien. :)

Als je in je Bios niks kan aanpassen, is de kous meestal af.

Wat je kan doen, is kijken in een handleiding of op internet voor een layout van je moederbord. (Soms staat het ook op de binnenkant van het zijpaneel).
Als daar iets van jumpers opstaat, kan je misschien nog wat prutsen, maar ik zou niet te veel hoop hebben.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, dit is toch echt faq-werk.. Gewoon even wat doorlezen..

En verder zie ik dat je een dell-machine hebt.. Op zich niks mis mee, maar om over te klokken is het niet het ideale apparaat.
Bios-instellingen zijn er meestal niet, en als programma's zoals softfsb niet werken dan houd het meestal op..
(tenzij je voor de echte die-hard manier gaat, wat betekend dat je de kristallen op het moederbord gaat vervangen, of via de pll dingen gaat regelen, maar ook daar komt soldeerwerk aan te pas).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.