search bugje

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:34
Ik zoek op: xml stylesheet php

Vervolgens krijg ik een hele lijst, bovenaan de lijst staat inderdaad:
Er is gezocht op: xml stylesheet php

Maar als ik nu op een van de linkresultaten klik, staat er iets als:
code:
1
[TOPIC=470447///xml,styleshet,php][NOHTML][rml][ xml] newbie: praktische XML toepassingen gezocht[/rml][/NOHTML][/TOPIC],

De laatste highlight woorden zijn dus: //xml,styleshet,php,
en stylesheet wordt veranderd in styleshet, en die staat nergens op de pagina's.

Beetje vaag dit...

[ Voor 13% gewijzigd door mocean op 19-03-2003 09:18 ]

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:19

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Dit hoort in bugmeldingen en zie ook Omega search manual want dat er een letter weg valt klinkt bekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

We Are Borg schreef op 19 March 2003 @ 09:19:
Dit hoort in bugmeldingen en zie ook Omega search manual want dat er een letter weg valt klinkt bekend ;)
dat die letter wegvalt hoort ook, heeft met stemming te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:19

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Klopt, weet ik ook ;) Maar voor de rest heb ik er geen ruk verstand van, dus laat het over aan de pro's :+ En die omega manual moet ik nog eens door lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

[FAQ=omega,#stemming]
Een probleem is dat sommige woorden bijna hetzelfde betekenen zonder dat ze precies hetzelfde zijn. Voorbeelden zijn woorden als "verbeteren, verbetering, verbeteraar, verbeterde". Als deze afgeknipt worden tot "verbeter" dan betekenen ze nog steeds hetzelfde, maar de woorden zijn wel omgezet in dezelfde zoekterm. Dit proces heet stemming (woordstam bepalen) en zorgt, naast een verkleinde zoekdatabase, vooral voor een beter resultaat, wanneer er documenten gevonden moeten worden die niet exact dezelfde woorden bevatten, maar wel over hetzelfde onderwerp gaan. Deze techniek is uiteraard helaas niet compleet vrij van foutjes. "boom" en "bomen" worden afgeknipt tot "bom" en dat betekent uiteraard iets heel anders. Toch wegen in de praktijk de voordelen wel op tegen de nadelen. Een belangrijk punt is dat de stemming al bij indexeren wordt toegepast, waardoor er ook nooit gezocht kan worden op een 'ongestemde' versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaliter hoort een melding als deze in het bugmeldingen forum. Dat hebben we niet voor niets ;) :)
We Are Borg schreef op 19 March 2003 @ 09:19:

Daar kun je onder het kopje stemming precies lezen waarom het woord omgezet wordt. Het is dus gewenst gedrag. Overal waar in topics het woord stylesheet voorkomt, zal dat intern dus ook opgeslagen worden als styleshet.

Daarmee is dit geen bug, maar gewenst gedrag en kan deze topic op slot.

Bedankt voor het opletten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dit is wel een bug en ook al opgelost in de development versie... :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.