Toon posts:

mx500 blijft aanstaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik merkte afgelopen nacht toen ik m'n pc uitzette, dat het caps lock lichtje op m'n keyboard bleef branden hoewel de pc uit was.
ik heb pc opnieuw opgestart en weer uitgezet en toen ging het lampje uit. met dat lampje heb ik verder geen problemen.
maar ik merkte ook dat de laser van m'n mx500 gewoon bleef branden. ik heb de ps/2 plug er ff uitgehaald en er weer in en hij bleef nog steeds branden.
iemand enig idee waar dit aan ligt?

mouseware 9.70 geinstalleerd. windows xp, p4 2.43ghz 512 ddr, aopen ax45

iemand enig idee waar het aan ligt? :/
de stekkers zit btw in een stekkerdoos die aan en uit kan, ligt het daar misschien aan?

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Gebruik je een KVM switch ofzo?
Zitten je keyboard / muis direct op het mobo?

Ze krijgen iig gewoon power ook al staat je pc uit...
Beetje raar :)

[ Voor 7% gewijzigd door Redje op 19-03-2003 08:57 ]

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Mijn Logitech draadloze muis (ik heb de voorloper van de MX serie, die blauwe) blijft ook altijd branden. Heel raar, zeker omdat dat ding op batterijen werkt... beetje rare keuze van Logitech om dat ding aan te laten als hij niet gebruikt wordt.
Maar ja ben te lui om steeds de batterijen eruit te trekken, dus laat maar lekker zitten. Het kan geen kwaad.

Verwijderd

Topicstarter
ik denk eigenlijk dat het aan de stekkerdoos ligt, zal vanmiddag ofzow wel ff stekkerdoosjes wisselen

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:12

Meneer aard

Porsche rulez!

Redje schreef op 19 March 2003 @ 08:56:
Gebruik je een KVM switch ofzo?
Zitten je keyboard / muis direct op het mobo?

Ze krijgen iig gewoon power ook al staat je pc uit...
Beetje raar :)
geld dit ook voor een cordless mouseman optical, want die blijft gewoon branden, zit aan de ps/2 poort.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Redje
Ik weet alleen dat als je KVM switch of (actieve)USB hub gebruikt je muis/keyboard gewoon power krijgen. Dus zal een optical aan blijven staan en zal bij een keyboard de lichtjes gewoon blijven branden.

Ik gebruik met de KVM switch tussen 2 servers ook een bal muis en geen optical omdat het irri is als hij blijft branden.

Hoe een cordless precies werkt zou ik niet weten, wel vreemd als hij zou blijven branden want volgens mij gaan de batterijen/accu wel snel leeg zo :)

Dat een ps/2 poort gewoon prik blijft geven het ik nog niet meegemaakt.
Misschien een nieuwe feature.

Verwijderd

Topicstarter
lekkere feature, kost stroom \o/

Verwijderd

Topicstarter
(16:22:56) +FRUCHTZERG¦ my brothers mouse too
(16:23:08) +FRUCHTZERG¦ he got a leadtek nforce mainboard
(16:23:13) +globester¦ it's a logitech?
(16:23:33) +FRUCHTZERG¦ yes, mx 500

ben dus niet de enige :/

• erikver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-03 16:36

erikver

Ik zeg...

Voor zover ik weet staat er altijd stroom / spanning (streep wat niet goed is) op je ps/2 poort. ik heb ook een optical van logitech en heb precies hetzelfde.

en met een cordless lijkt het me nogal logisch. Er zitten batterijen in en die geven stroom aan je muis. Er zit geen aan / uit knop op je muis, dus zal je muis altijd stroom krijgen van de batterijen. Beetje nadenken dus voor je zegt dat je het niet snapt

Life's not a Krentenbol

• constantino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08-2022
Ik heb een MS explorer muis en die blijft ook aanstaan, al is die niet draadloos.

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 16:44
Ik heb het alleen al plug ik me mx500/dual optical in ps/2

• Redje
Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 16:22:
lekkere feature, kost stroom \o/
Van het moederbord :z

Ik gebruik alleen Logitechs(oa. 3 Opticals) en heb het probleem niet.
Dus zal het aan het mobo liggen denk ik.

Verwijderd

Fritesbakker schreef op 19 maart 2003 @ 16:28:
Voor zover ik weet staat er altijd stroom / spanning (streep wat niet goed is) op je ps/2 poort. ik heb ook een optical van logitech en heb precies hetzelfde.
:+

Maar inderdaad op je ps/2 poort blijft gewoon spanning staan. Ook je voeding blijft op een laag niveau werken. ( geloof dat de paarse draad, 5 volt uit me hoofd, aan blijft staan. De rest van de spanningen staan wel uitgeschakeld. )

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 21:45
geef eens een mep op je spatiebalk, als je pc opstart moet je in je bios bij powergebeuren ff instellingen veranderen dattie niet meer bij muisbeweging of keyboardbeweging opstart

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

welkom in de wondere wereld van ATX :D

merendeel van de atx-moederborden blijft stroom op staan en dus ook op de ps-2 poorten, daarom kan je op sommige mobo's ook je systeem aanzetten door op enter ofzo te rammen...

dit is heel normaal, niet slecht voor je muis ofzo, als je er geen last van hebt lekker laten gaan...

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• Carda
  • Laatst online: 07-08 23:13
Er zit sinds er dus ATX voedingen zijn spanning op je mobo als ie uitstaat.
Wel handig voor als je bijvoorbeeld Wake on Lan wil gebruiken etc :P

Ook handig voor het opladen van je mobiel btw met usb ;)

Mja ik denk van, lamaar prutsen enzo.. en waarempel soms lukt het ook nog!

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-08 20:34

LegacyCode

De crack van de division

Ahv jumpers op je mobo kun je dat ATX circuit uitschakelen.
Zie moederbord handleiding zou ik zeggen.

legacycode.net

Verwijderd

Topicstarter
mjah, het is maar een rood lichtje dat toch onder de muis verscholen is :/ en als zaklamp werkt't ook nog wel aardig leuk. als ik iets in het donker moet lezen ofzow :/

maar bedankt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 17:02 . Reden: ff bedanken :/ ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij sommige mobo's kan je idd. even kijken in het boekje naar de functie om power_on_kbd (of iets met PS/2 of mouse) aan/uit te schakelen d.m.v. een jumper. Als dit niet het probleem oplost kan je nog eens proberen om in de BIOS te zoeken naar zo'n zelfde funcite.
Is zoiets daar ook niet te vinden, zit er niets anders op dan gewoon met het 'probleem' verder te leven.
Pagina: 1