[netwerk] intern retetraag, internet normaal

Pagina: 1
Acties:

• bakakaizoku
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08 17:39
ik heb een vaag probleem, althans, dat denk ik

geval wil zo, wij hebben thuis een 10 mbit netwerkje, met een w2k pro als server en een xp bak als client. Alles draaide tot kort perfect, maar sinds een paar dagen heb ik een enorm vaag probleem. Namelijk het volgende.

Als ik via de XP bak ga internetten, doet hij het prima, ik haal normale download snelheden. Ga ik via de XP bak een mp3tje van mijn eigen computer luisteren, of andersom, of desnoods copieeren, dan lijkt het wel alsof het met 3kb/s loopt. Het duurt uren voordat het mp3tje gekopieerd of zelfs afgespeeld is.

Nou is mijn vraag natuurlijk, hoe los ik dit op?

rm -rf ~/.signature

Verwijderd

je zegt dat je het sinds een paar dagen hebt. Wat is er verandert. En geef eens wat meer uitleg. Dient die server als domaincontroller? Aan welke machine hangt de internetconnectie? Of doe je dat via een router?

• bakakaizoku
de win2k server is de router, en ik doe niet aan domaincontroller onzin, gewoon hop het internet op.. verder heb ik niks veranderd..

rm -rf ~/.signature

Verwijderd

Dus als je internet op die XP machine die connect via die server gaat het goed. En als je een mp3 copieert vanaf die server gaat het traag? Of gaat het internetten dan ineens traag? Heb je geen updates gedaan vanaf de windows update site. Ik bedoel, kijk eens of je Netwerkkaarten full duplex ingesteld staan?

• bakakaizoku
ik heb die netwerk kaarten hun instellingen nooit gewijzigd, dus lijkt me raar als het ineens daar aan zou liggen..

internet blijft altijd soepel lopen, het is gewoon het interne verkeer dat zo traag als stront gaat

rm -rf ~/.signature

• bakakaizoku
*subtiel kickje*

rm -rf ~/.signature

Verwijderd

Check je duplex en speed settings, deze mag je wat mij betreft fixeren, gebruik je tussen server en client een hub, switchje of cross ??
Pagina: 1