[PHP]invoerveld controleren op juiste ingave/formaat?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil 1 invoer veld controleren op de juiste informatie maar weet niet precies hoe ik dit moet doen.

In een formulier zit 1 veld waar je een datum kunt ingeven, nadat men op submit klikt is de bedoeling dat gecontroleerd wordt of de velden kloppen.

Opzich niet moeilijk echter met het datum veld kom ik er niet uit.

De mensen moeten 2 optie's hebben:
Optie 1:
Het veld leeg laten, het script moet nadat er op submit is gedrukt gewoon doorlopen.

Optie 2:
De datum ingeven in het volgende formaat: dd-mm-yyyy
Geef je het anders in dus bv 9-5-2003 dan moet het script een error geven, geef je 09-05-2003 in dan moet het script doorlopen.

Ik heb al gezocht naar teksten over datum en tijd, maar die gaan eigenlijk allemaal over de waardes maar niet over het invoeren en controleren op juiste invoer formaat.

Ik zoek dus echt een oplossing hoe ik CONTROLEER of het juist is ingevuld en een form veld.

Iemand goeie tips of voorbeelden hoe ik deze check kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt in PHP met preg_match() een string matchen tegen door jouw opgegeven karakters.

http://www.php.net/manual/en/function.preg-match.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blister
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 19:45

Blister

Dat dan weer wel...

Wat voor een datum veld vaak erg handig is zijn die javascript pop-up kalenders, die een gebruiker een datum moet laten aanklikken. Vaak zijn ze zo configureerbaar, dat jij kan bepalen in welk formaat de datum in het invoer veld wordt gezet.
Even zoeken bij www.hotscripts.com