Toon posts:

Wisselvallig klein beeld door kapotte kabel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Regelmatig als ik mijn computer heb opgestart dan heb ik een misvormd beeld.
Dan is het een centimeter of 15 smaller. De hoogte klopt wel.
Soms is het te verhelpen door opnieuw op te starten of door de kabel naar mn videokaart eruit en er opnieuw in te doen. Soms lukt dat niet en springt na een tijd het beeld toch weer op 'normaal' met een beetje 'flik-flak beeldjes'.

Vrij lastig dus en ik heb al aan verschillende mensen gevraagd en gezocht op het forum maar ik kon niks vinden. Nu heb ik eens gekeken naar de kabel die aan mijn monitor zit en ik moet aansluiten op mijn videokaart, en daar ontbreken aan het einde 2 van die goudkleurige pinnetjes. Is dit normaal?
Als daar het probleem inzit, hoe moet ik dit dan oplossen omdat die kabel vast aan de monitor zit?!?!
Een andere reden die ik kan bedenken is dat de videokaart kaduuk is, maar dit lijkt mij vrij sterk omdat het hele systeem nieuw is aangeschaft in augustus vorig jaar.

Het gaat hier om:
17 inch Proview
Geforce 4 MX 420

Kan iemand mij helpen?

Verwijderd

al een andere driver geprobeerd?

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 22:12
Ik denk dat het probleem zowiezo niet bij je systeem zelf ligt.. dit soort problemen komen vaak voor bij een monitor die zelf niet helemaal jofel meer is! Heb je al eens een andere monitor op je computer aangesloten?

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 15:29
Onzin dat het door de kabel zou komen. Er wordt door de kabel alleen de gegevens qua kleur ed doorgegeven, grootte van het beeld wordt in de monitor zelf geregeld. Laat je monitor dus maar eens nakijken. Zou goed kunnen dat het opgelost is door alle kritieke punten even door te solderen...

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 12:26
Is het geen optie om gewoon je monitor uit te laten staan als de PC opstart? Als alles dan klaar is zet je pas je monitor aan. Misschien dat dat helpt?

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Topicstarter
Thanx koffercomputer, dat zal ik eens proberen.
Edit: Hmm, dat wil niet echt lukken.

En dat het aan de monitor ligt, dat kan natuurlijk, maar die is ook nieuw aangeschaft in augustus. Zou niet moeten kunnen dan.
In dat geval moet ik maar eens uitvogelen of dat ik m niet kan terugsturen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2003 14:20 ]

Pagina: 1