PhotoShop werkt niet zonder swapfile?

Pagina: 1
Acties:

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 11:09
Ik heb laatst wat extra geheugen erbij geprikt, en heb inmiddels genoeg om zonder SWAP-file het leven door te kunnen. Dus, SWAP-file uitgezet.

Alles werkt prima, Windows is lekker snel en de HD ratelt ook een stuk minder. Maar toen wou ik Photoshop opstarten :-( Die doet het dus niet. Geeft een foutmelding dat er geen Virtueel geheugen is ingesteld en dat daardoor de PC instabiel kan worden, bla bla bla.

Weet iemand hoe ik Photoshop kan opstarten zonder SWAP-file? (Het gaat dus niet om de scratch-disks van Photoshop zelf)

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:47

Smarron

The bend

Ik zou zowieso een swapfile aanhouden, ook al is hij maar 60mb.

Games willen ook vaak niet starten zonder swapfile. Heel stom, maar ik denk dat Windows er om eist.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Klaus_1250
Dat wil ik wel, maar om één of andere reden heeft Windows de neiging om zodra er een SWAP-file is, er ook maar meteen van alles in te zetten. En dat wil ik niet.

In 98 had je nog zo'n registrysetting, ConservativeSwapFile, maar in XP kan ik hem niet vinden.

• Smarron

Smarron

The bend

Er zijn volgens mij talloze oplossingen. Moet je idd wel even in de registry neuzelen.

Van die settings dat alles in eerste instantie in het werkgeheugen wordt geladen en niet in je swapfile. Ik heb hem zelf op 100mb gezet op mijn laptop en tijdens Photoshop en Illustrator heb ik een dikke 450mb in gebruik, terwijl dat voorheen 300 was.

Ik ben alleen de link kwijt :( om die settings in de registry te veranderen.

• Smarron

Smarron

The bend

Found it!

http://www.techspot.com/tweaks/memory-winxp/xpmem-3.shtml

Werkt bij mij perfect! Programma's laden lekker snel, spellen ook. En dat op een laptopje :z

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
jongens allemaal onzin

-pagefile uitzetten: windows gaat naar andere bestanden pagen
kortom zinloos. zet je pagefile vast op een minimum waarde, en een wat grote max voor de zekerheid.

De lui die de windows kernel maken zijn echt niet op hun achterhoofd gevallen hoor.

en dan nog dit,

IoPageLockLimit, word in xp al helemaal niet meer naar gekeken door het OS, en iedereen neemt hem maar op in alle tweak guides...

edit, lees dit eens door, en ook ander post van deze poster (jeh), voor wat feiten over dit soort dingen.

http://forums.2cpu.com/sh...highlight=IoPageLockLimit

[ Voor 21% gewijzigd door maratropa op 19-03-2003 10:41 ]

specs

• Klaus_1250
gladiool schreef op 19 maart 2003 @ 10:39:

-pagefile uitzetten: windows gaat naar andere bestanden pagen
kortom zinloos. zet je pagefile vast op een minimum waarde, en een wat grote max voor de zekerheid.
Dan zijn die lui bij MS wel op hun achterhoofd gevallen. Waarom zou je in godsnaam willen pagen als je een enorme berg geheugen hebt? Sterker nog, als je 4GB geheugen hebt, zou je volgens MS een 6GB SWAP-file moeten hebben!

Maar zodra ik mijn pagefile op 2mb zet, durf ik te wedden dat Windows weer als een gek naar de HD gaat zitten schrijven. En dat wil niet ;-( Waren mijn ouders nou maar wat handiger met de computer, dan kon ik FreeBSD erop mikken :-)

Maar mijn originele vraag was dus: Hoe kan ik Photoshop opstarten zonder Virtueel geheugen?

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:27
Tjonge jonge wat boeit en swapfile van een paar honderd mb nou nog tegenwoordig op die 80gig hd's??
Ik heb hier op een 40gig hd een 768mb swapfile.... maakt me echt niet uit, ik heb er geen last van. En als Photoshop een swapfile wil dan kan ie dat krijgen.
Photoshop heeft dat soms gewoon nodig. Het wil wel eens voorkomen dat ik wat scan en dan lekkere hoge resolutie en dan zit je al gauw met een TIFF bestand van ruim 300mb in je geheugen en gooi er dan nog maar eens een filtertje overheen.... feest, ram zit zo vol. Zou leuk zijn als andere programma's opeens zonder geheugen zitten he..... daar is de swapfile (pagefile) ofwel het virtueel geheugen voor.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
"Pagen" is inherent aan NT, zo werkt het nou eenmaal. dus haal je de pagefileweg daan gaat windows gewoon naar andere bestanden pagen.

Zet je pagefile dus gewoon aan, min op 256 mb ofzo, en max op 1000 (voor de zekerheid).
Het punt is, het kost maar een beetje ruimte, en met genoeg geheugen wordt er erg weinig gepaged, dus je zult echt geen performance probleem hebben.

Daarom zijn al die verhalen over pagefile op een andere schijf etc redelijk zinoos tegewoordig, want er wordt gewoon heel weinig gepaged omdat iedereen genoeg geheugen heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door maratropa op 19-03-2003 11:53 ]

specs

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
gladiool schreef op 19 March 2003 @ 11:53:
"Pagen" is inherent aan NT, zo werkt het nou eenmaal. dus haal je de pagefileweg daan gaat windows gewoon naar andere bestanden pagen.
Oh. Naar welke dan?

• Klaus_1250
Schmoove schreef op 19 March 2003 @ 11:40:
Tjonge jonge wat boeit en swapfile van een paar honderd mb nou nog tegenwoordig op die 80gig hd's??
Ik heb hier op een 40gig hd een 768mb swapfile.... maakt me echt niet uit, ik heb er geen last van. En als Photoshop een swapfile wil dan kan ie dat krijgen.
Photoshop heeft dat soms gewoon nodig. Het wil wel eens voorkomen dat ik wat scan en dan lekkere hoge resolutie en dan zit je al gauw met een TIFF bestand van ruim 300mb in je geheugen en gooi er dan nog maar eens een filtertje overheen.... feest, ram zit zo vol. Zou leuk zijn als andere programma's opeens zonder geheugen zitten he..... daar is de swapfile (pagefile) ofwel het virtueel geheugen voor.
Je hebt er geen kaas van gegeten lees ik al.

• Ook
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik dacht dat PhotoShop zelfs een soort 'eigen Pagefile' aanmaakte op de zgn Scratch Disk??! Snap niet dat ie dan uberhaubt nog zeurt over de SWAP file van je OS.. :?
When your system does not have enough RAM to perform an operation, Photoshop and ImageReady use a proprietary virtual memory technology, also called scratch disks. A scratch disk is any drive or a partition of a drive with free memory. By default, Photoshop and ImageReady use the hard drive that the operating system is installed on as its primary scratch disk.

[ Voor 9% gewijzigd door Ook op 19-03-2003 21:58 ]

Wees consequent, maar niet altijd

• Klaus_1250
Ook schreef op 19 March 2003 @ 21:58:
Ik dacht dat PhotoShop zelfs een soort 'eigen Pagefile' aanmaakte op de zgn Scratch Disk??! Snap niet dat ie dan uberhaubt nog zeurt over de SWAP file van je OS.. :?

[...]
Inderdaad, dat snap ik dus ook niet, alhoewel ik meen dat Photoshop nog wel altijd gewoon geheugen nodig heeft om bewerkingen uit te voeren.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:22

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Caching en swapping in Windows XP zuigen grote tijd. Swappen doet-ie voor fun, ook als er geen enkele reden toe is. Het diskcaching mechanisme is helamaal te brak voor woorden. Als de cache erg groot wordt (bijvoorbeeld omdat je een backup aan het doen bent) kan het cache geheugen de applicaties uit het geheugen drukken waardoor er totaal overbodig geswapt moet worden en de performance zwaar achteruit gaat. Het frustreert mij erorm dat er in Redmond sukkels zijn die ervoor zorgen dat mijn bak met 1GB RAM moet swappen omdat ik te weinig vrij geheugen heb door een disk cache van 850MB.

Je zou de swapfile eventueel met RamdiskNT in geheugen kunnen zetten.

• Klaus_1250
Thanx! Daar kan ik wat mee.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Femme schreef op 20 maart 2003 @ 01:38:
Caching en swapping in Windows XP zuigen grote tijd. Swappen doet-ie voor fun, ook als er geen enkele reden toe is. Het diskcaching mechanisme is helamaal te brak voor woorden. Als de cache erg groot wordt (bijvoorbeeld omdat je een backup aan het doen bent) kan het cache geheugen de applicaties uit het geheugen drukken waardoor er totaal overbodig geswapt moet worden en de performance zwaar achteruit gaat. Het frustreert mij erorm dat er in Redmond sukkels zijn die ervoor zorgen dat mijn bak met 1GB RAM moet swappen omdat ik te weinig vrij geheugen heb door een disk cache van 850MB.

Je zou de swapfile eventueel met RamdiskNT in geheugen kunnen zetten.
En wat voegt dat toe aan dit topic?

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 23:14

bitflusher

flushed die *** pc

photoshop 7 laat je wel werken zonder pagefile je krijgt alleen elke keer dat je opstart een melding dat hij het liever wel heeft.
werkt mij mij gewoon lekker hoor, nooit gevonden hie je die melding kan uitschakelen :(

Pagina: 1