[VB]Child form, krijg objecten niet geresized in runtime

Pagina: 1
Acties:

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Topicstarter
Ik ben bezig met een schoolopdracht, en ik moet een interface maken in Visual Basic. Bestaan hoofdzakelijk uit 2 main child forms, en 1 MDI form. De 2 child forms hebben GEEN border. Nu ben ik erachter gekomen dat als ik een form.width op x000 zet, dit niet overeenkomt met dezelfde width op een ander PC. (en dus ook niet als het progje op een andere resolutie draai.

Nu krijg ik met geen enkel mogelijkheid de forms (en de objecten erin zoals knoppen en frames) geresized, en ook niet beeldvullend (met vbmaximized).

Zoiets bijvoorbeeld : frame1.height = frmmain1.height - frame1.top (om frame1 in het midden te plaatsen) of frmmain1.width = mdiform1.width (met Scale wil het ook niet echt werken, maar wat doet Scalewidth nou? beedvullend maken toch? :7)

Ik heb al geprobeerd om de form en frame voor resizen invisble/unload te maken, dan de settings erin dan pas weer loaden, maar dat wil ook al niet.

Ik zie vast 1 zo'n setting over het hoofd, maar welke? :7 Wie helpt me hieruit?

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:02
Afaik is een form zonder borderstyle niet te resizen.
Waarom hebben die forms geen borderstyle?

https://fgheysels.github.io/

• ND863

ND863

Topicstarter
whoami schreef op 18 maart 2003 @ 23:17:
Afaik is een form zonder borderstyle niet te resizen.
Waarom hebben die forms geen borderstyle?
oow damn. Geen border omdat ik het eruit wil laten zien als 1 applicatie, doe ik met border (en dus zo'n blauwbalkje) dan lijkt het net of je 2 applicaties heb draaien. Ik heb al ens met een sizebla border geprobeerd, maar ook dat wil niet 100%. (ik kan hem wel maximizen, maar de objecten willen niet)

Ow wacht, stom van m |:( ik herinner me net dat het progje nu op sizeble staan ipv none, ik heb gewoon de blauwe balk gedisabled. :7 Dus ik kan wel maximizen, maar niet ertussen in, en de objecten willen niet resizen. :)

Edit : sizeble MET border lukt ook niet

[ Voor 4% gewijzigd door ND863 op 18-03-2003 23:21 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Mmm kun je wellicht even een plaatje posten om duidelijk te maken wat je hebt en/of wat je wilt? Ik snap er niet veel van uit je omschrijving... :?

Professionele website nodig?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:02
ND schreef op 18 maart 2003 @ 23:20:
[...]

oow damn. Geen border omdat ik het eruit wil laten zien als 1 applicatie, doe ik met border (en dus zo'n blauwbalkje) dan lijkt het net of je 2 applicaties heb draaien. Ik heb al ens met een sizebla border geprobeerd, maar ook dat wil niet 100%. (ik kan hem wel maximizen, maar de objecten willen niet)

Ow wacht, stom van m |:( ik herinner me net dat het progje nu op sizeble staan ipv none, ik heb gewoon de blauwe balk gedisabled. :7 Dus ik kan wel maximizen, maar niet ertussen in, en de objecten willen niet resizen. :)

Edit : sizeble MET border lukt ook niet

Zelfs als je je form kunt resizen, dan zullen de controls die erop staan niet zomaar mee resizen hoor. ;)

https://fgheysels.github.io/

• ND863

ND863

Topicstarter
whoami schreef op 18 maart 2003 @ 23:24:

[...]

Zelfs als je je form kunt resizen, dan zullen de controls die erop staan niet zomaar mee resizen hoor. ;)
Ja dat snap ik maar ik resize de objecten mee met de code (frame1.height = 230 bijvoorbeeld)

Ik zal morgen een pic posten

Verwijderd

Misschien werkt dit:

Visual Basic:
1
2
3
Private Sub MDIForm1_Resize()
     frmChild.Height = me.scaleheight
End Sub

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Private sub frmChild_Resize()
If me.height < 700 then
    frame1.height = 400
    vScroll1.visible = true
else
    frame1.height = me.scaleheight - 200
    vScroll1.visible = false
end if
End Sub

Visual Basic:
1
2
3
4
5
Private Sub vScroll1_Change()
     text1.top = text1.top - vScroll1.value
     text2.top = text2.top - vscroll1.value
     label1.top = label1.top - vscroll1.value
End Sub

Wanneer de hoogte van het MDI-form te klein wordt om de objcten te laten zien wordt er een scroll-balk visible gemaakt waarmee je je objecten kunt scrollen in je frame.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 09:19 ]

• ND863

ND863

Topicstarter
Thanks, ik ga er vanaaf mee aan de slag :)

Pagina: 1