Ik ben bezig met een schoolopdracht, en ik moet een interface maken in Visual Basic. Bestaan hoofdzakelijk uit 2 main child forms, en 1 MDI form. De 2 child forms hebben GEEN border. Nu ben ik erachter gekomen dat als ik een form.width op x000 zet, dit niet overeenkomt met dezelfde width op een ander PC. (en dus ook niet als het progje op een andere resolutie draai.
Nu krijg ik met geen enkel mogelijkheid de forms (en de objecten erin zoals knoppen en frames) geresized, en ook niet beeldvullend (met vbmaximized).
Zoiets bijvoorbeeld : frame1.height = frmmain1.height - frame1.top (om frame1 in het midden te plaatsen) of frmmain1.width = mdiform1.width (met Scale wil het ook niet echt werken, maar wat doet Scalewidth nou? beedvullend maken toch?
)
Ik heb al geprobeerd om de form en frame voor resizen invisble/unload te maken, dan de settings erin dan pas weer loaden, maar dat wil ook al niet.
Ik zie vast 1 zo'n setting over het hoofd, maar welke?
Wie helpt me hieruit?
Nu krijg ik met geen enkel mogelijkheid de forms (en de objecten erin zoals knoppen en frames) geresized, en ook niet beeldvullend (met vbmaximized).
Zoiets bijvoorbeeld : frame1.height = frmmain1.height - frame1.top (om frame1 in het midden te plaatsen) of frmmain1.width = mdiform1.width (met Scale wil het ook niet echt werken, maar wat doet Scalewidth nou? beedvullend maken toch?
Ik heb al geprobeerd om de form en frame voor resizen invisble/unload te maken, dan de settings erin dan pas weer loaden, maar dat wil ook al niet.
Ik zie vast 1 zo'n setting over het hoofd, maar welke?
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??