One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
exefile, maar ook bijv. piffile htafile en wat er allemaal vaak worsdt opgestart.
twee keer run, twee keer runoce, bijv. aanroepen bij aanroep van IE
win.ini
system.ini
Een andere shell folder aanmaken in
LM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders en ..\User Shell Folders
CU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\explorer\Shell Folders en ..\User Shell Folders
LM\runservices
LM\runservicesonce
als VxD plaatsen
tweede NTFS datastroom
LM\Software\Microsoft\Active Setup\Installed Components\
autoexec.bat
config.sys
dosstart.bat
winstart.bat
Edit:
service maken
kijk ook even met een spyware-zoek programmaatje als startup log (gevonden met google, of het iets is weet ik niet
En een (uptodate) virusscan op de CD kan geen kwaad nee. Een virus kan trouwens ook gewoon een willekeurige .exe die altijd wordt asangeroepen, aantasten. Dus zou je ook checksums van 'alle relevante' executables moeten maken...
[ Voor 25% gewijzigd door F_J_K op 19-03-2003 08:58 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Het verhaal gaat echter zo: Dit menutje komt op een CD te staan met allerlei zooi, ook een Virusscanner. Ik wil alleen dat, als het menutje tijdens het opstarten merkt dat er een paar dingen niet helemaal pluis zijn, vast een melding geeft. Dan ben ik er iig van op de hoogte tijdens het uitzoeken van de problemen.
--EDIT--
Het nadeel is dat de meeste virusscanners geïnstalleerd moeten worden, voordat je ze goed kunt gebruiken. Buiten dat veranderen die virusdefs zo snel dat het toch niet (lang) effectief is.
Ik heb al wel alle virus-removal-tools van Symantec op de CD staan.
[ Voor 23% gewijzigd door cobratbq op 19-03-2003 10:29 ]
One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...