Ik heb sinds kort een Nokia 7250. Nu valt het me op dat er een soort trilling in het scherm zit. Dit is duidelijk te zien bij het hoofdscherm. Heeft iemand hier ervaring mee? Hebben ze dit probleem allemaal?
ow nee het zal toch niet waar zijn, wéér een gloednieuwe Nokia met problemen 
sorry, ontopic
Even wat meer info? Is dit alleen met verlichting aan, of ook met verlichting uit? Is dit over het hele scherm? Gaat het weg als je zachtjes tegen de zijkant drukt?
sorry, ontopic
Even wat meer info? Is dit alleen met verlichting aan, of ook met verlichting uit? Is dit over het hele scherm? Gaat het weg als je zachtjes tegen de zijkant drukt?
- Het is over het hele scherm
- Met verlichting aan
- Met verlichting uit is het niet te zien
- Het zijn kleine trillingen, verticaal
- Het gaat niet weg als je zachtjes tegen de zijkant drukt
- Het lijkt op een scherm met 30hz afstelling ofzo, zodat je het scherm steeds ziet vernieuwen, heel snel achter elkaar
...
en ik was net zo tevreden met deze telefoon
- Met verlichting aan
- Met verlichting uit is het niet te zien
- Het zijn kleine trillingen, verticaal
- Het gaat niet weg als je zachtjes tegen de zijkant drukt
- Het lijkt op een scherm met 30hz afstelling ofzo, zodat je het scherm steeds ziet vernieuwen, heel snel achter elkaar
...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 23:50 ]
Dat heb ik ook met mijn Nokia 6610.
Maar ik vind het nou niet echt storend, of het aan mij ligt weet ik niet maar ik moet toch echt met een vergrootglas kijken of er met mijn oog bovenop zitten wil het me echt opvallen.
Dit komt gewoon door de lage refreshrate die de telefoon heeft.
Maar ik vind het nou niet echt storend, of het aan mij ligt weet ik niet maar ik moet toch echt met een vergrootglas kijken of er met mijn oog bovenop zitten wil het me echt opvallen.
Dit komt gewoon door de lage refreshrate die de telefoon heeft.
Dat ligt volgens mij gewoon aan de opbouw van het scherm. Vooral bij GOED licht kan je dit zien. Mijn gba en pda (beide ook een kleurenschermpje) hebben het ook. Ik zou me er niet druk om maken.
...gamen blijft leuk...
Okay dan wel geen kleur maar wel een groot scherm, wanneer mijn Siemens ME45 in de zon ligt en ik kijk er schijn naar dan die ik ook steeds mijn scherm opgebouwd worden. Het ligt zoals gezegd gewoon aan de lage refreshrate van een phone display.
Maar is het ook goed te zien wanneer je gewoon met display verlichting aan niet in de zon recht naar de display kijkt? Dan lijkt het me idd een irri probleem anders is het normaal.
Maar is het ook goed te zien wanneer je gewoon met display verlichting aan niet in de zon recht naar de display kijkt? Dan lijkt het me idd een irri probleem anders is het normaal.
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
als dit gewoon een kenmerkend verschijnsel is van de display m.b.t. de refreshrate dan zal er weinig te claimen zijn. Zijn er npg andere 7250 gebruikers die dit probleem herkennen.Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 08:30:
garantie claimen?
Das ook bij mijn 7210, het wil wel helpen als je de helderheid iets anders instelt.
Ik denk dat het bij alle nokia's is met dat kleurenscherm...
(Het verschilt trouwens ook per achtergrond)
Ik denk dat het bij alle nokia's is met dat kleurenscherm...
(Het verschilt trouwens ook per achtergrond)
Alle kleuren nokia's gebruiken een STN scherm en GEEN TFT zoals de meeste denken
dus die trillingen zijn het refreshen van het scherm (mijn 7210 doet het ook)
kijk maar een naar een STN/DSTN scherm van een laptop en daarna een tft dan weet waarom die nokia's zo trillen
dus die trillingen zijn het refreshen van het scherm (mijn 7210 doet het ook)
kijk maar een naar een STN/DSTN scherm van een laptop en daarna een tft dan weet waarom die nokia's zo trillen
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
Verwijderd
Ik zie daar eingelijk niets van bij mij 7250. Ik heb een andere achtergrond gezet, wit met tekst op, en ik zie geen trillingen
Ik heb nu bijvoorbeeld dit plaatje:

en dan heb ik er ook geen last van.
Met dit plaatje weer wel:

en dan heb ik er ook geen last van.
Met dit plaatje weer wel:
[ Voor 26% gewijzigd door Master__R op 19-03-2003 09:13 ]
@Master__R
gradueel kleurverloop veroorzaakt dit sneller d8 ik, vandaar dat het bij het tweede wel gebeurd.
gradueel kleurverloop veroorzaakt dit sneller d8 ik, vandaar dat het bij het tweede wel gebeurd.
Verwijderd
Vreemd dat dit je nu pas opvalt? heb je dat bij je 7210 en 6610 niet gehad dan!?Verwijderd schreef op 18 March 2003 @ 22:32:
Ik heb sinds kort een Nokia 7250. Nu valt het me op dat er een soort trilling in het scherm zit. Dit is duidelijk te zien bij het hoofdscherm. Heeft iemand hier ervaring mee? Hebben ze dit probleem allemaal?
Jongens bedankt, maak ik me geen zorgen meer, je word toch angstig van al die negatieve verhalen over Nokia. Ik had het trouwens ook met mijn 7210, 6610 niet. Maar nu je het zegt is het alleen te zien met wat drukkere achtergronden, bij een witte achtergrond totaal niet. Sjoerdo, hoe gek het ook klinkt, maar ik ben nu ECHT tevreden.
Verwijderd
jezus echt waar!?
hmmn dan moet ik hem misschien toch ook maar kopen want ik vind deze P800 en 7210 een beetje vermoeiend worden!
Ik heb mijn 7250 nu ook een dag, en Jezus wat een lekker toestel zeg. Mijn vorige 7650 vond ik al top. Maar dit is toch een verademing. Enorm goede handsfree speaker, trillen krijg je bijna rillingen van en de geluiden zijn superb. En trillingen ben ik dan ook echt nog niet tegen gekomen.
Het enige wat even wennen is, in vergelijking tot mn 7650, is dat je hem minder uitgebreid kan instellen. Maar dat waren toch allemaal niet gebruikte opties.
Wat ik echter wel vreemd vind is dat als je via club Nokia een aantal ringtones erop zet, je ze niet via je PCsuite (phonebrowser) kunt benaderen. Hij ziet alleen toontjes die je via IR er zelf hebt opgezet. Bij Images en fotos kan je ze wel allemaal zien. Zeker een soort beveiling omdat ze er anders niets op zouden kunnen verdienen.
Maar verder, in 1 woord SUBLIEM!
Het enige wat even wennen is, in vergelijking tot mn 7650, is dat je hem minder uitgebreid kan instellen. Maar dat waren toch allemaal niet gebruikte opties.
Wat ik echter wel vreemd vind is dat als je via club Nokia een aantal ringtones erop zet, je ze niet via je PCsuite (phonebrowser) kunt benaderen. Hij ziet alleen toontjes die je via IR er zelf hebt opgezet. Bij Images en fotos kan je ze wel allemaal zien. Zeker een soort beveiling omdat ze er anders niets op zouden kunnen verdienen.
Maar verder, in 1 woord SUBLIEM!
[ Voor 4% gewijzigd door ederooij op 19-03-2003 15:17 ]
Bennie gek, ben een koe!
Verwijderd
hmmn.... moeilijk moeilijk... ik heb ook vandaag weer een dummie van de 3650 gezien in mijn favoriete kleur blauw en die vind ik toch ook echt te vet hoor.... ook heb ik even een grijze 7250 dummie vastgehouden maar ik vind hem toch best dik vergeleken met mijn 7210 en het scherm van de 3650 is natuurlijk VELE male beter.... maarja dan hou je weer het verschil in grootte, de 7250 is wat dat betreft lekker klein! oh en dan komt de 6800 ook nog straks! het blijft moeilijk!....
t trillen kan ook komen als je tel met het netwerk verbinding maakt.
op mn 5210 zag je dat goed, zodra je ging bellen of een smsje ging versturen trilde 't beeld een beetje.
vreet teveel stroom ofzo
op mn 5210 zag je dat goed, zodra je ging bellen of een smsje ging versturen trilde 't beeld een beetje.
vreet teveel stroom ofzo
Wat bedoel je precies dan? Zijn je P800 en 7210 dan slecht of zo???Verwijderd schreef op 19 maart 2003 @ 10:12:
jezus echt waar!?hmmn dan moet ik hem misschien toch ook maar kopen want ik vind deze P800 en 7210 een beetje vermoeiend worden!
Verwijderd
nee integendeel, ze doen het perfect! ik vind ze alleen een beetje saai worden.. ik heb ze nu alweer een paar maanden, Ik vind het wel weer eens tijd voor iets nieuws!
Ja, en wat noem je weer wat nieuws? Al wat in ged8e?Verwijderd schreef op 19 March 2003 @ 16:27:
nee integendeel, ze doen het perfect! ik vind ze alleen een beetje saai worden.. ik heb ze nu alweer een paar maanden, Ik vind het wel weer eens tijd voor iets nieuws!
Die P800 kan je toch uitbreiden enzo met nieuwe progs/games/utils e.d.
Verwijderd
ja die P800 doe ik ook idd niet weg... de reden dat ik hem nu een beetje saai vind is omdat het nieuwe ervan af is en omdat het geheugen beperkt is met de bijgeleverde 16 MB MS DUO, 3 mp3tjes en hij is vol! als die 128 MB DUO's nou eens uitkwamen dan werd het alweer wat interessanter! en met wat nieuws bedoel ik bijvoorbeeld het design van de 3650 wat ik erg interessant vind! of bijvoorbeeld een klein telefoontje met camera zoals de 7250 of een heus uitklapbaar qwerty toetsenbord zoals de 6800! er komt iig genoeg NIEUWS aan!
Hee Sjoerdo, wat ik je aan raad is ff naar een Dutchtone shop te gaan en naar die SPV te kijken. Dat ding is echt gaaf, vandaag gezien, werkt razendsnel, superscherp. Die jongen had er voor 70 euro 128 MB in, en een 512 MB kaartje kost 120 euro... kijk dan heb je het over iets. En er komen ook nog 1 gig kaartjes uit. Het is echt een heel mooi ding, ik heb de P800 gehad en ik ken de kritiek op microsoft. Jongens sorry, maar ik vind die P800 toch een beetje in het niets vallen bij dit ding... (oh oh)
Verwijderd
hehe, zozo wat een gedurfde uitspraken meneer itsontoday!
ja ik was vandaag nog in zo'n dutchtone shop maar ze hadden alleen een dummie van die SPV staan achter glas... heb jij ernaar gevraagd ofzo? en die SPV is geen touchsreen toch? niet dat ik dat wil want dat werkt toch niet supergeweldig.... het enige nadeel van dat ding (afgaande op mijn eerste indruk) is dat die knopjes flink kut zijn, heb dat ding een keertje vastgehouden, maar ik vind het niks, ze staan echt veel te dicht bij elkaar!.. wat dat betreft moet je even wachten op de nieuwe SPVx versie... daar is de toetsenlay-out anders.... Bedankt voor de TIP! ik zal het eens in de gaten houden, weer een nieuw OS is weer eens iets anders! 
Nog even een vraagje voor je.. Hoe doe jij dat trouwens steeds met die inruil? ik zag dat je ook al een S55 hebt gehad en die 8910i heb je nu ook net ingeruild... kan je gewoon bij de BC bv een 7250 kopen en die een paar dagen later na hem gewoon gebruikt te hebben weer omruilen voor bv een 3650? hoe werkt dit?
Nog even een vraagje voor je.. Hoe doe jij dat trouwens steeds met die inruil? ik zag dat je ook al een S55 hebt gehad en die 8910i heb je nu ook net ingeruild... kan je gewoon bij de BC bv een 7250 kopen en die een paar dagen later na hem gewoon gebruikt te hebben weer omruilen voor bv een 3650? hoe werkt dit?
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2003 22:49 ]
Pagina: 1