Win98 wel,winXP en Win2000 niet

Pagina: 1
Acties:

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-04 14:19

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
Sinds kort heb ik een merkwaardig probleem:

Als ik Win XP Pro of Win 2000 Pro wil installeren, loopt de installatie iedere keer vast. Normaal krijg je het blauwe Setup scherm en worden er allerlei bestanden geladen. Tijdens het laden van deze bestanden gaat het iedere keer mis.
Ik krijg een fractie van een seconde te zien: "Windows wordt gestart" en daarna krijg ik een zwart scherm met knipperende cursor. Ook na een 30 min. wachten verandert er niets (wat me lang genoeg lijkt)
Ik heb de BIOS setting gecontroleerd en kan er niets verkeerds in ontdekken. Ook heb ik een memtest gedraaid, die liep goed door zonder fouten.
Nog merkwaardiger vind ik het dat ik wel Win98SE kan installeren.
Is er iemand met dezelfde ervaring of weet iemand wat ik kan doen?
Ben inmiddels ten einde raad.

Dit is mijn configuratie:
Mobo: ASUS A7N8XDeLuxe
Proc: XP 2600+ FSB333
Mem: DDR-333 van het merk Elixer

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik neem aan dat je van (gekopieerde?) cd boot? Dikke kans dat je cd's dan niet helemaal goed gebakken zijn, muv van die w98se cd. Probeer anders eens of ze in een andere machine wel willen booten

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-04 14:19

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
WinXP en Win2000 zijn itt win98se idd gekopieerd, maar ze hebben altijd gewerkt.
Hoe verklaar je dan dat beide cd's opeens niet meer werken? Zowel m'n DVD speler als m'n cd-writer geven hetzelfde probleem. Het lijkt me iig geen hardware probleem, anders zou Win98 ook niet werken,toch?

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Werk je soms met een RAID controller, of een andere soort controller waarbij je drivers moet laden tijdens de installatie?

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:30

mrsar

waar een sar is,is een wodka

mja,ik denk inderdaad dat het of iets met raid te maken heeft of een ander hardware probleem,probeer eens te installeren met het minimum aan hardware in je kast,heeft hier ook wel eens geholpen,en waarom win98 het wel doet,mja....die doet daar wat moeilijker over :) zie het maar win98=Internet Explorer (laadt alle sites) en win2k/xp = mozilla (doet soms moeilijker als een pagina met IE richtlijnen is gemaakt

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:54

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Probeer die CDs te burnen op low speed (4x ofzo) en daar dan mee te installeren. Werkte iig wel voor me.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Pagina: 1