Ik heb santa cruz kaartje (geleverd door dell), het enige probleem is dat bij het gebruik van EAX (simcity 4, warcraft 3, etc) het geluid bij eax constant hard/zacht gaat. Ik heb nieuwste drivers al uitgeprobeerd en al maar geen resultaat iemand ervaring of ideeën waar ut aan zou kunnen liggen?
Misschien 2 puntjes waar je naar kunt kijken?
1. Is alles goed aangesloten?
2. Is je apparatuur goed geaard?
1. Is alles goed aangesloten?
2. Is je apparatuur goed geaard?
Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1
yups alles zit wel goed aangesloten het is echt alleen maar bij het gebruik van EAX. Aarding is ook geen probleem.
Wow, is dat ff lang geleden dat hier nog gereageerd is
Ik heb dus ook zo'n Santa Cruz, ben er echt wel over te spreken, had alleen een tijdje geleden last met het spelen van Max Payne 2. Het geluid flipt helemaal en klinkt erg krakerig. Ik heb een workaround gevonden, via Direct X de hardware versnelling van het geluid uitschakelen en em via software versnelling laten lopen. Ik weet (heb ik op internet gelezen, ik post de link nog wel even als ik em vind) dat Santa Cruz problemen heeft met EAX (2 of 3, weet niet zeker welke). Erg irritant dus, maar verder heb ik nog geen oplossing gevonden.
* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott
Sorry, systeem specs vergeten:
Dell Dimension 8200
Pentium IV 1.8 Ghz Willamette
512 RDRAM PC800
Turtle Beach Santa Cruz kaart
Altec Lansing ADA 995 THX boxset
Bij Call of Duty heeft ie weer geen problemen, ook niet als ik met EAX ingeschakeld speel. Dat is precies wat ik er zo raar aan vind. Ben benieuwd of je ondertussen al een antwoord hebt gevonden.
Dell Dimension 8200
Pentium IV 1.8 Ghz Willamette
512 RDRAM PC800
Turtle Beach Santa Cruz kaart
Altec Lansing ADA 995 THX boxset
Bij Call of Duty heeft ie weer geen problemen, ook niet als ik met EAX ingeschakeld speel. Dat is precies wat ik er zo raar aan vind. Ben benieuwd of je ondertussen al een antwoord hebt gevonden.
* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott
Heb je er wel eens aangedacht om op de website van de fabrikant te kijken? Met een beetje mazzel staat het probleem (met hopelijk de oplossing)
Heb van hun website de laatste stable drivers (sc 4161s) van gedownload (de allerlaatste (sc 4193) zijn release candidate en niet digitaal ondertekend voor Windows XP), maar in geen van beide gevallen werd het probleem opgelost. Ook het herinstalleren van de geluidskaart, verwisselen van PCI slot van geluidskaart, herinstalleren van XP enzovoorts heeft niet geholpen. Wat me wel opvalt is dat de beschrijving van de laatste driverupdate (unstable) zegt:
Ik ga nog wel wat verder prutsen, als ik meer te weten kom zal ik het wel melden
Dit lijkt erop te duiden dat volledige EAX 2.0 functionality pas vanaf deze versie wordt ondersteund, maar goed, deze unstable versie is tot nu toe nog niet gereleased in een stable variant.|Windows 98se (not plain), Millennium,
| 2000, XP | Release Candidate (Unsigned)
| WDM Driver v. 4193 with 5.1 Gaming,
| WMA Pro, EAX 2.0 functionality |
Misschien nog een oplosing gevonden. Deze gebruiker heeft ook problemen met het geluid, weliswaar pas nadat hij zijn OS heeft geupdate naar Win2K en onderaan het antwoord van TB staat het volgende:
Het lijkt erop dat deze drivers ouder zijn dan de laatste versie van Turtle Beach zelf (4142 vs 4161) maar ik zal het wel even proberen. Laat wel wat meer horen als dit werkt.NOTE: (For Dell Customers:
If your Santa Cruz came with a Dell computer please download and install
Dell's Windows 2000/XP driver from www.dell.com.
* Click on SUPPORT. The "Dell Support Sign in Page" will open.
* Enter your Product/System Type in the drop down box.
* Click on DOWNLOADS.
* Select your Operating System (2000 or XP) then select Language.
* In Download Category select Audio Drivers. Click on GO.
* Select Voyetra Turtle Beach Santa Cruz. Download the drivers.
Heb net dus geprobeerd om die door Dell gereasede drivers te installeren, maar daar geeft Win XP de bekende foutmelding dat die drivers niet digitaal zijn ondersteund. het ziet er naaruit dat de enige drivers die dat wel zijn de SC4161 zijn, maar die ondersteunen niet volledig EAX 2.0
Blijf hetm aar een vreemd probleem vinden
Pagina: 1