Toon posts:

DELL laptop bootdisk ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier;

- Een DELL laptop _ZONDER_ CD/FLOPPY
- Een DELL externe Floppydrive
- Een DELL extrerne DVD/ROM

Van de floppy wilt hij booten, maar vanaf de CD wil ik installeren.

Wie heeft ervaring hiermee en kan mij zeggen hoe ik in vredesnaam mijn DVD/ROM bootable kan maken? :?.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:10

Sick Nick

Drop the top!

kan je in de bios instellen, tenminste bij mij dell wel (als ik beide eraan heb hangen)

Overigens kan je desnoods met een win98 bootdisk opstarten en dan vanaf cd de boel starten die je wilde starten.

[ Voor 40% gewijzigd door Sick Nick op 18-03-2003 22:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sick Nick schreef op 18 March 2003 @ 22:21:
kan je in de bios instellen, tenminste bij mij dell wel (als ik beide eraan heb hangen)

Overigens kan je desnoods met een win98 bootdisk opstarten en dan vanaf cd de boel starten die je wilde starten.
Geen mogelijk om ze er beide aan te hangen. :{.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

welke laptop is het precies? (serie / model)

Verwijderd

Om wat voor dell gaat het ?

Als ik dit zo lees heb je dus geen modulair bay voor je cd/dvd .

Dan heb je een speciale kabel nodig die ook je cd/dvd aan kan spreken , anders
zal het waarschijnlijk niet lukken . Althans niet met de standaard externe fdd kabel
voor je lpt poort.

Verwijderd

Topicstarter
Type Lattitude L400.

Verwijderd

Dan heb je idd een aparte kabel nodig voor die kleine aansluiting .(Zit achterop als ik me niet vergis )Daar staan 3 symbolen op voor hdd/cd/fdd . Anders gaat het niet werken .

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 22:40 ]

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

die heeft geen modulaire bay als ik de pics enzo van google mag geloven, dan zou ie gewoon van de cd moeten kunnen booten.
In de bios heb je als het goed is op pagina 2 de boot order, daar moet je de externe cdrom even omhoog halen. Ik denk dat die onder de interne hd staat.

edit:

Ik ga er dus vanuit dat je wel de juiste kabels enzo hebt, als je alleen de floppy kabel hebt dan gaat ie niet werken nee. Spreek uit ervaring, ik kan mijn cdrom ook niet met die kabel aan de praat krijgen terwijl de floppy het wel doet. Er zit ook een stickertje aan waarop staat dat ie alleen voor de floppy is trouwens :p

[ Voor 39% gewijzigd door Sick Nick op 18-03-2003 22:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sick Nick bedankt! Opgelost! Slotje!
Pagina: 1