Ìk ben een beetje aan het overklokken geslagen, maar zit nu vast. FSB haal ik tot 195mhz met CPU op 2145(195x11) Vcore @1,75, dit omdat ik nog geen super koeling voor me proc heb. Memory is Samsung on Samsung en kan async tot 210 mhz aan 6-6-6-2.5T @ 2,8V . Videokaart is dus een Hercules 9700Pro. Nu mijn probleem: Overclockt start alles perfect op. Alles runt goed, goede memscore in Sandra: rond de 3300 en alles stabiel totdat... Ik een 3d ap open. Maakt niet uit hoe zwaar, UT tot Unreal 2 en 3dmark 2001. Alles. Beeld loopt na 30 seconden vast en ik kan me pc uitzetten. AGP is gelocked op 66 mhz, maar na het afstruinen van het nforcershq forum, ben ik erachter gekomen dat er veel ervaringen zijn die duiden op het feit dat de FSB toch de videokaart beinvloed, ook al is deze gelocked op een bepaalde snelheid. Ik kom dus niet verder, 200FSB start ie op maar in windows loopt ie dan vast. NB of SB warmte is lauw tot warm, dus niet extreem, lijkt mij niet dat het daaraan ligt. Graag wil ik verder met mijn experimenten, maar als iemand misschien wat nuttige tips heeft graag.
Dit topic is gesloten.
![]()